Waarom blijf een getrouwde man, niet altijd het moois zien in zijn eigen vrouw?

Toegevoegd na 59 minuten:
Ik moest kiezen tussen man/vrouw heb voor deze vraag maar eens voor de man gekozen....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Omdat het moois vanzelfsprekend wordt, gewoontjes of misschien zelfs een sleur. En omdat het gras aan de overkant groener lijkt. Een eindeloze vicieuze cirkel, als je bedenkt dat elke verliefdheid overgaat en niet alles zo groen en sappig is als het lijkt. Hiervoor hoef je uiteraard niet perse getrouwd te zijn.

Een rol voor de vrouw om je man te blijven prikkelen, uitdagen, verrassen. Laat hem genieten, gebruik hierbij je fantasie en geniet zelf mee. Zo zal er vaker een moment zijn dat hij je waardeert en het moois in verschillende (kleine) dingen blijft zien. En doordat hij regelmatig wordt verrast, weer nieuwe mooie dingen gaat zien. Geef ruimte aan elkaar, koester die momenten van genot en plezier en creeer nieuwe momenten.

Je kunt er zelf zoveel aan doen om een relatie leuk en spannend te maken en te houden. Het moois verdiepen in iets wat steeds dieper en mooier wordt, dat is waar het vooral op neerkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat afwisseling van spijs doet eten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry,ik vind dit geen waardevol antwoord
AWM
14 jaar geleden
Dan moet je een minduimpje geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die heb je dan, bij dezen, -1
AWM
14 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien niet waardevol, wel geniaal! +1
AWM
14 jaar geleden
@debol: Nee hoor ik niet.
Vragen zoals deze maken mijn dag weer goed!
AWM
14 jaar geleden
Dank je! De stand is op dit moment 3:4, maar ik speel een uitwedstrijd, vrees ik.
AWM
14 jaar geleden
Een moment van plezier. Een dag niet geantwoord, is een dag niet geleefd!
AWM
14 jaar geleden
Nee, ik ben de Antwoordman.
Nou,dat is niet bij alle getrouwde mannen zo hoor.Je moet wel je best blijven doen en werken aan de relatie maar dat geldt ook voor hem.Ik ben 35 jaar samen met mijn man en ik krijg nog elke dag complimenten en ik geef ze ook terug.Zorg dat je huwelijk fris blijft door elke dag te bedenken hoe je een liefdevolle partner kunt zijn.Het zijn maar kleine dingen die een mens gelukkig kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zit 'm inderdaad in de kleine dingen en die kun je elke keer opnieuw ontdekken en stimuleren. +1 van mij.
Ik zie vaak schapen terwijl ze in een sappige wei staan, toch hun kop door het prikkeldraad steken om juist daar gras te eten.Dat groene blaadje weer, en het gras dat elders groener is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je dat zo seksegericht kunt stellen; vrouwen zien ook vaak na een tijd niet meer het moois van hun man.
Ik denk dat een mens aan het begin van een relatie simpelweg de ontwikkeling niet voorziet.
Aan een kant neigt men in het begin de minpuntjes te bagatelliseren en hoopt men dat die plooien wel gladgestreken kunnen worden, aan de andere kant verandert de ander ook daadwerkelijk b.v. als er kinderen komen of bij het verlies van een baan o.i.d. of zelfs door de sleur.
Het zijn allemaal dingen die je bij het begin van een relatie stomweg niet voorziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verliefdheid is over. Als je verliefd bent op elkaar dan kijk je door een gekleurde bril. Je wil op dat moment alleen maar de goede dingen van elkaar zien. De onhebbelijkheden of nare, vervelende trekjes die je partner dan hebt, vindt je in tijden van verliefdheid niet zo erg. Het kan ook zijn dat ze je niet opvallen of dat er gedacht wordt, als we getrouwd zijn dat veranderd hij of zij wel.

Hoe langer je getrouwd bent, des te meer gaat men zich toch storen aan de foutjes van de ander. Je leeft met elkaar samen en dat ene kleine onhebbelijkheidje is toch wel vervelend. Wordt groter en hij of zij veranderd niet.

Het kan gebeuren dat op een moment de mooie kanten van iemand dan naar de achtergrond verdwijnen en iemand alleen nog maar gericht is op de vervelende dingen van de ander.

Daarbij komt dat je over bepaalde dingen steeds onenigheid hebt, bijvoorbeeld over de kinden of geld. Dan is het ook moeilijk om de mooie kanten van elkaar te blijven zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men in den beginnen blijft denken dat de ander, die paar kleine dingetjes wel veranderd terwijl in werkelijkheid de ander nooit zal veranderen. Hooguit aanpassen. En daar zit het hem in, als je continu jezelf moet aanpassen ben je jezelf niet.

Toegevoegd na 40 seconden:
Of omdat er ineens een supermodel als Doutze Kroes om de hoek komt kijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad gebeurde dat met mij ook dat ik na een paar jaar de relatie zelfs verbrak omdat het voor mij totaal niet meer intressant was.Nu echter ben ik er achter dat iedere relatie die ik toen had gebaseerd was op een andere liefde dan de relatie die ik nu heb.Toen was het gebaseerd op min of meer bezit zijn van elkaar en alles voor elkaar over hebben en trouw beloven en beloftes maken die je niet kunt nakomen enz enz.
Nu echter heb ik al 12 jaar een relatie waar ik echt blij mee ben en ook nog elke keer mooie dingen zie in mijn partner.Ik beschouw hem nu als mijn grootste vriend en niet MIJN man.De relatie is gebaseerd op vrijheid en het hebben van respekt voor elkaar.Het kunnen loslaten wanneer dat nodig is.Doordat je ook geen open boek meer ben voor elkaar zijn er altijd weer momenten die verrassend zijn en ondekt worden in je partner .
Vertrouwen staat hoog in het vaandel .Ook weten dat de perfekte man/vrouw niet bestaat, een utopia is, helpt bij het houden van een vriendschappelijk met liefde gevulde relatie.