Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het, als je al een tijdje samen bent, dat je dingen gewoon aanvoelt?

BV, als 1 van de twee boos is of dat als je wat zegt of doet je precies weet wat de reactie wordt. Er zijn meer van die dingen. Wie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een goede relatie en dan bedoel ik een echt goede relatie, groei je emotioneel naar elkaar toe en ontwikkel je het z.g.n. zesde zintuig, hiermee kan je dingen van de ander waarnemen die je normaal gesproken niet kan weten. Hoe sterker de band hoe sterker je zesde zintuig zich zal ontwikkelen. Op zich zelf niets bijzonders maar voor velen omstreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kent dan deze persoon goed dat je als het ware de kenmerken al aan 'voelt' komen, je weet hoe hij/zij zich op het moment gedraagt/praat/eruit ziet/voordoet als hij/zij boos gaat worden oid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je geluk hebt heeft het alles van doen met versmelting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als leek zeg ik: zelfbehoud!
Zelfs zonder een intieme relatie te hebben, gaan vrouwen gelijktijdig menstrueren als ze samenwonen(dat wordt leuk in de harem) bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het zelfs al met collega's, laat staan als je samen woont. Alleen dat moet je dan met collega's weer niet doen. Maar serieus, het is toch logisch dat je elkaar gaat aanvoelen, als je elkaar vaak ziet. Je leert elkaar gewoontjes, de positieve en negatieve kanten etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat komt omdat personen vaak meer signalen afgeven dan ze denken.

Door kleine beweginkjes, net iets andere houding, snelheid van spreken, gezichtsuitdrukkingen etc. En doordat deze kleine signalen terugkomen bij een bepaalde situatie krijg je snel het gevoel hoe de ander zal reageren en/of wat de ander van iets denkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding