Worden vrouwen vaker "versiert" door mannen, dan andersom?

Ik merk en hoor vaak dat vrouwen aandacht van mannen te over hebben. Of overladen word door mails op datingsite's.
Soms hun haren blonderen omdat ze met 't uitgaan teveel last hebben van mannen die op hun afkomen.
Ik ken zulke dingen niet bij mannen eigenlijk. Of hebben mannen dat ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als vliegen op stroop :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whoeps! Bedoelde het dus andersom;-) Dat blondines hun haren bruin verven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen jagen op oerossen, holenberen, en nu op betere banen of bedrijven. Maar niet op vrouwen. Ze jagen voor vrouwen, om hun gunsten te kunnen winnen.
Daarom rijden sommige mannen in luidruchtige auto's.
Nee, mannen jagen niet op vrouwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel het eigenlijk meer zo dat vrouwen meer mannen "achter zich aan krijgen" dan andersom. En dat idee heb ik heel erg.

Antwoorden (11)

Volgens mij stappen mannen inderdaad vaker op vrouwen af wat je tijdens het uitgaan ook merkt. Misschien ligt dit aan het instinct dat de man wil jagen op vrouwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen jagen op prooi om die op te eten of mee te nemen naar huis, naar moeder de vrouw.
Mannen jagen dus niet op vrouwen. Dat is een bakerpraatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou jij het verklaren dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een partner zoeken? Zijn zaad willen verspreiden?
Maar in ieder geval niet jagen. Een goede jager zijn, was vroeger een statussymbool. Nu is dat het costuum of de bmw.
Van oorsprong zijn de mannen degene die de rol als jager hebben gekregen en de vrouw de rol van prooi. Natuurlijk is dat allang uit want veel vrouwen kunnen ook heel goed versieren maar vroeger was het nog zo dat het van mannen werd verwacht een vrouw ten dans te vragen en een vrouw verkering te vragen en een vrouw ten huwelijk te vragen.
Het gebeurd nu regelmatig andersom maar veel mannen zijn te trots en zijn liever zelf de jager....daar zijn ze man voor geworden zogezegd (in hun ogen dan).....en ik vind het persoonlijk ook bij een man passen.....en ik vind het gewoon heerlijk om versiert te worden, een stoere man zogezegd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het versieren hoort wat meer bij mannen dan bij vrouwen. Mannen hebben dat jagersinstinct. De meeste mannen vinden het wel leuk als mooie/leuke vrouwen met hen flirten, maar het echte versierwerk doen ze liever zelf. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Als een man erg verlegen is en je vindt hem leuk, dan kun je best proberen om hem te versieren hoor!
Ik heb nog nooit gehoord dat vrouwen hun haar blonderen om GEEN aandacht van mannen te trekken! Ik zou eerder zeggen andersom! Blond trekt veel mannen juist aan.
Mannen doen ook hun best om bij vrouwen in de smaak te vallen hoor! Ik lees hier vaak vragen over het kweken van een sixpack en het trainen van hun spieren. Dat doen ze niet louter en alleen voor zichzelf, maar ook om er leuk uit te zien voor de meisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoelde het blonderen idd andersom. Tiepvautje;-)
hangt er van af. ik heb liever dat een vrouw mij versiert omdat ik nogal onzeker ben. niet omdat ik aan mij twijfel, maar de vrouw kan een relatie hebben, bi zijn etc. ...

en een nee is niet echt een geldig antwoord voor mij. zodra de vrouw de eerste stap maakt (hoe subtiel dan ook), zorg ik voor de verdere gang van zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt niks om onzeker voor te zijn, je bent perfect zoals je bent. Je hebt trouwens een heel mooie uitstraling. dus maak je geen zorgen. Een vrouw wil over het algemeen juist iemand die initiatief neemt en dingen regelt. haar verrast met chocolade (VOORAL in de periode!!!) die een leuke verrassing regelt, etc... In zekere zin zijn we wel geemancipeerd maar een stukje ouderwetse galantheid heeft ook nog steeds zijn charmes... :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind het knap van je dat je er dan alsnog op af stapt! Én dat je die signalen ziet. Als er een vrouw mij "leuk" vind, zie ik 't pas als ze met een spandoek voor me staat met daarop geschreven 'je lijkt me leuk!' ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol ik zie dat letterlijk dan zo voor me... wel origineel idee voor een man om een vrouw te versieren door het haar te schrijven op een spandoek ... ;-) maakt vast indruk :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja, zal wel een bepaalde indruk maken, maar of 't de goede is betwijfel ik te zeerste;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sja das iets dat je objectief moet bekijken (lees: aanvoelen)
Alleen als je geld hebt of bekend bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is het echter zo dat mannen het in zich houden (met schaamte) maar met overmoed is het een ander verhaal bij de meesten :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mannen die ik erover hoor, lopen juist te klagen dat ze gebrek aan belangstelling hebben en vrouwen hun vaak geen antwoord geven e.d. Tenzij ze fos gaan betalen om populair te zijn dan wordt het eventjes wat meer. T is alsnog lastig iemand te vinden die dan "blijft hangen" Dus ja, zeg maar het tegenovergestelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar een land waar dat niet zo is.... Ijsland! Groot vrouwen overschot :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou heren dan weet je waar je wezen moet... Op ieder potje... Nja kun je ook dubbelzinnig opvatten natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga m'n koffer pakken! 'waar zijn m'n handschoenen en muts?'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ene bij de "H" en de ander bij de "M"
Kristal
12 jaar geleden
en die staan achter de "N"...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zag ik al... maar ik dacht, kristal komt dat vast zo invullen dus hoef ik het niet te doen hahahah Maar ehm... Waar staat die "N"dan voor hm... Noren? Neusdoekje? Of schrijf je tegenwoordig "Njaal"ipv "Sjaal"?
Kristal
12 jaar geleden
hahahaha.. njaal!! Nee joh, de N staat natuurlijk voor Nickerbocker...
pfff, logisch toch... (jeetje, daar heb ik wel even over moeten nadenken...;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ROFL XD!!!! t Duurt ff maar dan heb je ook wat he hahaha
Uiteindelijk is het de vrouw die het groene licht geeft.
12 jaar geleden
Ja. Want mannen gaan sneller op hun doel af en kunnen sneller complimentkes geven. Dat is makkelijker over een vrouw dan over een man. Mannen hebben ook meer charmes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk van wel. Het is gewoon het spel. En elk van de seksen heeft zo zijn eigen rol.

De vrouw is heel kritisch, want haar keuze heeft een groot effect: 9 maanden zwanger en dan enige jaren de totale verzorging voor een kind.

Het effect voor de man is in principe minder. Hij kan weggaan, als het hem niet bevalt. Daarom zal de vrouw en haar familie allerlei dingen verzinnen om hem aan zich te binden. Denk aan het huwelijk, denk aan heerlijke seks, denk aan culinaire kunst.

Mannen kunnen zich aanbieden door hun status te laten zien, hun mooie zespak, hun charmes en humor. Zij worden door de dames onopvallend gekeurd.

Vrouwen zijn meer empathisch dan mannen.
Een vrouw speurt om zich heen en ziet een man die haar bevalt. Zij kan met haar empathische instelling snel zien of hij wat voor kan betekenen. Zij ruikt zijn feromonen, en zij weet of zijn immuunsysteem bij haar past. En dan kan zij (dit verhaal heb ik echt gehoord) zeggen: "Kom je mee naar bed?". Waarna het huwelijk in feite beklonken wordt met de geslachtsdaad (, mits die naar haar zin was). Zij weet dan dat zij hem aan zich gebonden heeft en een paar zijn. Uiteraard ziet de man dit soort gebeuren heel anders.