welke baby-voeding moet ik straks nemen? heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk, of maakt het eigenlijk niet uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babyvoeding voor 6 maanden en ouder, die prak uit een potje bedoel je? Of bedoel je flesvoeding voor zuigelingen? In het laatste geval: borstvoeding, borstvoeding en nog eens borstvoeding, en alles wat daarna komt maakt qua merk niet zo veel meer uit.

Antwoorden (7)

Keuze 1: Tepelsientje. De allerbeste babyvoeding, altijd op temperatuur, altijd bij de hand, voedend, troostend, perfect afgestemd op de behoeftes van het kind.

En dan, met een achterstand van mijlen: alle merken die in Nederland in de winkel verkrijgbaar zijn. Voldoen allemaal aan de eisen maar halen het niet bij het echte spul natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tepelsientje....wat een gruwelijke naam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het enige dat vol zit met natuurlijke afweerstoffen. Kinderen die 6 maanden borstvoeding krijgen, zijn later bewezen slimmer en gezonder. Onderschat het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, ik geloof het onmiddelijk! Maar die naam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geintje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat n onzin poepmolecuul
Zelf gemaakte babyvoeding. Omdat er geen toevoegingen in zitten, het vers is, goedkoper is en omdat je dan weet wat er in zit. Veel recepten voor babyvoeding kan je online vinden en vaak valt het goed te combineren met wat je zelf eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wat en wanneer je bedoelt voor babyvoeding maar hetvolgende:
Borstvoeding. Ook al is het maar eventjes (bijvoorbeeld 4 weken)
Ik heb zelf 9 maanden gegeven en daarna brinta pap.

Daarna, als het tijd is, gewoon zelf groenten koken, bijvoorbeeld worteltjes ofzo. Dit kan je opzoeken overal in boeken of internet. Het is ook makkelijk in te vriezen. Net als borstvoeding. Dit kan je in ijsklontzakjes doen zodat je de juiste hoeveelheid eruit kan halen.

Even over die potjes. Heb je het zelf wel eens geproefd of geroken. Nou dan weet je wel waarom ik je adviseer om zelf vers te maken. Ook nog goedkoper ! Dit geld ook voor fruithapjes.

Je kan het zo zien; zelf wil je ook niet altijd uit potjes eten en hetzelfde. Als je dingen vers maak kan je varieren.

Dit is natuurlijk mijn mening ook door ervaring bevestigd. Mijn dochtertje, nu 8 jaar, is nog nooit ziek geweest. Zelfs geen kinderziektes of een griep.

Het blijft altijd jouw beslissing en wel overwogen keuze.

Veel succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jonge baby heeft melk nodig. En de allerbeste melk is moedermelk. Dat is er speciaal voor!
Het is zelfs bij wet zo geregeld dat je voor baby's tot zes maanden geen reclame mag maken voor kunstvoeding, omdat dat moeders zou ontmoedigen zelf te voeden.
Geef je baby moedermelk zolang jij en je baby dat fijn vinden.
Als een baby meer wil dan alleen melk, kun je een papje maken van rijstebloem. En dat mag je best aanmaken met afgekolfde moedermelk, die smaak kent de baby het beste tenslotte. Als ze andere smaken willen en kunnen hebben, kun je ze wat groente geven, eventueel met een aardappeltje er door. Kijk wel uit met zout, babynieren zijn kwetsbaar. Ook fruit, bijvoorbeeld een beetje geprakte banaan wordt vaak lekker gevonden.
En krijgen ze tanden, dan is een ligakoek of andere babybiscuit fijn om op te knagen en aan te sabbelen.
Met anderhalf jaar eet een kind vaak al met de pot mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een dochtertje van 2 maand en veel problemen gehad met de melk door reflux en lichte koemelk energie nu eindelijk denk ik dat ik de juiste heb gevonden en dat is hyperallogeen ofzoiets daar zit alles in ook koemelk maar het is zo klein gemalen dat de lichaam het niet erkent dus geen allergie kan vormen veel dokters raadde dit melk aan als de moeder eerst borstvoeding heeft gegeven daar hebben ze het minst kans op een allergie en er zit alles in. Maar het hangt het meest af van je kleine wat hij/zij kan verdragen elke kind is anders. merk maakt niet uit kind en gezien zegt meestal nutrilon maar een huismerk is evengoed en zit ook alles in is gewoon wat jij zelf wilt en kunt uitgeven.

Toegevoegd na 39 seconden:
energie moet allergie zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb voor alle 3 mijn kids friso gebruikt...staan er meerdere voor hongerige baby's, enzo is ook een goeie en werd aangeraden bij ons bureautje en ik heb ook 3 hele gezonde kinderen nu dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het per baby afhankelijk, soms maakt het niks uit, maar soms reageert een baby daar heftig op en moet je wat anders uitproberen.

Tip is altijd probeer eerst borstvoeding als dat kan, al is het maar 3 dagen, je kan ook kolven. Ik kan ook begrijpen als je dat echt niet wil en dan is het een kwestie van uitproberen.