Wat moet ik doen?

Nu een maand geleden heeft mijn vriendin het uitgemaakt na een periode van 3 jaar. In het begin leek het erop dat ze nog vrienden wilde blijven. Van de week heeft ze echter gezegd dat ze denkt dat geen contact beter is. Ben blij dat ze hierin eerlijk is, maar ik blijf het moeilijk vinden.

Gisteren zag ik op haar msnstatus dat het slecht ging (huilend poppetje en gevloek in dr status). Nu zit ik me de hele tijd druk te maken over wat het kan zijn. Kheb dr al via msn aangesproken en gesmst, maar krijg geen reactie.

Maak me er echt druk om, want normaal deelt ze dr emoties niet zo met de buitenwereld. Wat moet ik doen? Zal ik haar bellen of moet ik het maar over laten waaien? Kwil haar echt helpen.

En hoe kan ik er sowieso voor zorgen dat ze weer contact met me wil? Ben hopeloos :(

Toegevoegd na 20 minuten:
Alvast bedankt voor jullie reacties. Wat ik gewoon niet snap is dat ze me niet gewoon blokkeert op msn als ze geen contact wil. Want als ze dat zou doen, zou ik dr status ook niet meer zien.

Bovendien heeft ze gezegd dat ze zo gelukkig is en dat ze veel met vriendinnen (van school) omgaat nu. Het is echt ontzettend moeilijk om geen contact te zoeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt haar al op msn gesproken en haar gesmst. Dus als ik jou was zou ik haar niet ook nog eens gaan bellen. Ze weet dat je er voor haar bent, als ze je nodig heeft smst of belt ze je nog wel. Ze heeft nog even tijd nodig om te verwerken dat het uit is tussen jullie. Daarom zou ik ook even geen contact meer met haar zoeken, ze heeft gezegd dat ze geen vrienden meer wil zijn. Wij vrouwen zien dit snel als 'stalken' ook al wil je alleen maar aardig zijn.
Als je haar een tijdje met rust laat krijgen jullie misschien wel weer contact, maar nu op dit moment niet. Jullie moeten het allebei verwerken.
Heel veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zij heeft nu eerlijk en duidelijk aangegeven dat ze geen contact meer wil. Respecteer dat. Je kunt het immers niet afdwingen.
Ook al staan er vele huilende poppetjes achter haar naam, jij hoeft je zakdoek niet meer uit te lenen. Klaar. Over.

Focus je op andere dingen: vrienden, familie, sport, hobby's. Zij gaat haar gang, jij ook.
En natuurlijk kost het tijd om ook emotioneel afscheid te kunnen nemen. Neem die tijd. Jullie wegen zijn nu gescheiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is duidelijk dat ze je aandacht wilt (anders had ze dit niet in haar msn-status wilt). Je zou op de man af kunnen vragen wat er met haar is, maar het is wel aan te raden om je eigen grenzen te waarborgen.

Zij heeft het uitgemaakt. Zij wilde vrienden blijven. Zij wilde geen vrienden blijven. Zij 'huilt' via msn. Zij wilt je aandacht.
(Dit maakt haar niet tot een slecht mens, ze is waarschijnlijk compleet in de war).

Laat je niet aan het lijntje houden, want dat verdien je niet. Sterkte.

Toegevoegd na 1 minuut:
wilt = gezet.

Ik vind tevens dat ze tegenstrijdige signalen aangeeft. Ze is waarschijnlijk erg in de war. Ik denk misschien toch wel dat haar laten even het beste is en als ze weer bij zinnen is, ze je weer kan aanspreken, maar dan niet via die omslachtige wegen. Dit mag en kan je haar ook zeggen.

Pfff... vrouwen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me dat ze juist geen aandacht meer wil van haar ex?
Anders zou ze wel reageren denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat ze het zelf niet helemaal op een rijtje weet en of ze nou niet weet of ze zijn aandacht wilt .... Dat is wat ik ervan denk, maar je zou gelijk kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch vermoed ik dat het wel degelijk met de vraagsteller in kwestie te maken heeft. Zeker weten doe ik het niet. En ja, je MAG (officieel) zeggen wat je wilt in je msn-status, maar in de praktijk blijkt best vaak dat sommige mensen (vaak wat jongere pubers, sorry), de aandacht willen trekken met hun status. En natuurlijk moet hij accepteren dat het over is, maar zij maakt hem wel in de war en ik vind het ook opvallend dat :
1: ze normaal gesproken haar emoties niet deelt.
2: ze hem niet blokkeert, maar geen contact meer wilt. Kijk je hoeft niet iemand per se te blokkeren, maar ik vind dat als je zoiets in je msn-status neerschrijft, toch wel je vraagtekens kan gaan krijgen.
Het is echt sneu voor je, maar je ex geeft zelf aan geen contact meer te willen.
Je maakt het alleen nog moeilijker voor haar door te blijven aandringen op contact.
Wellicht is dat ook juist waarom ze nu ongelukkig is.
Face reality! zoek nieuwe kennissen! succes.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe niets!!! Zoek haar niet op, benader haar niet via sms of msn....hou je stil! Stel dat ze spijt heeft, dan komt ZIJ wel naar jou,toch? Ook voor jezelf is afstand het beste, even rust en ruimte maken in je hoofd! Niet makkelijk, wel goed.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zal absoluut niet het antwoord zijn wat je wilt maar : laat dr los.

Ze heeft aangegeven dat ze liever geen contact meer wil en dus laat haar los , misschien is de status wel van een tijd geleden , of is dr vis dood , maar wat de reden ook is , ze heeft duidelijk gemaakt dat ze niet wil dat jij je er mee bemoeit want ze wil geen contact

meer kan jij niet doen