Wat als je 34 bent, en je vader zich nog steeds met je leven bemoeit?

Toegegeven; ik heb wel wat problemen gehad met financiën en werk, maar dan nog.... Ik wil nu dus in de erotische sector gaan werken (vrij onschuldig, masseuse), om even goed geld te verdienen. Maar ja, mijn vader weet echt álles van mij. Ik zal het nooit geheim kunnen houden! Eigenlijk wil ik dit helemaal niet met hem bespreken, maar ik weet nu al dat hij laaiend wordt! Hellep, wat moet ik nu doen? Ik weet zeker dat ik dat werk kan en leuk vind!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het wel zeggen, als hij er zelf achter komt is hij natuurlijk veel bozer. Zeg dat je het graag wilt en als hij echt van je houd legt hij zijn eigen er wel bij neer. Succes met je nieuwe job!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dan zegt ze het niet, komt der vader erachter, ruzie zien ze mekaar ook nooit meer. Dat is ook een optie!.... Ik zou het gwn zeggen alsk jou was, met erbij dat je er gewoon voor gaat klaar. Dat kan je tgh niet geheim houden.

Het beste antwoord

Praat,praat en nog eens praat met elkaar. Behandel je vader ook met respect zodat jij kunt aangeven hem met respect te behandelen en zelf ook zo wenst behandelt te worden. laat elkaar uitspreken en luister heel goed naar de ander en kom met goede onderbouwen de argumenten waarom jij joun eigen keuzes de juiste keuzes vind.

maar koester deze beschermendheid ook van je vader, er zijn er genoeg die niks om hun dochter geven en zelfs nooit in beeld komen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je 34 jaar bent is het echt fijn als je goed met je ouders kunt opschieten maar er zijn grenzen. Ik zou een goed gesprek gaan voeren met hem en hem duidelijk maken dat je nu oud en wijs(?) genoeg bent om je eigen boontjes te doppen. En als blijkt dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt, nou èn, iedereen maakt fouten in zijn leven, daar leer je het meeste van. Succes. Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn maar toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woon je nog bij je vader?
Anders kan je zeker doen wat je wil en zonder medeogen.
Zoals je zei: erotische sector, kan pijnlijk overkomen bij je vader, eigenlijk zou ik zoiets toch wat persoonlijker houden.
Ik heb er helemaal niets op tegen, maar je zegt zelf dat je niet wil dat je vader dat weet, wél hou het voor u zelf!
Hij word anders laaiend zeg je, jij vraagt help....
ik vraag mij af of je nog bij hem woont....

Toegevoegd na 3 minuten:
Vertel hem dat je je eigen leven wilt lijden, dat je er klaar voor bent, en dat je er altijd bent voor hem als er iets is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je vader laaiend word is dat natuurlijk logies je bent en blijft zijn kleine meisje al ben je 80 jaar oud ziet hij je nog zo en met die massages hoe klein is de stap naar iets anders vooral als dat geld zo goed voelt
En bovendien vind jij jezelf niet meer waard dan dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft helemaal niets met minder waard zijn te maken. Mensen in de erotische sector hebben dus per definitie minder eigenwaarde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als werker in de erotische wereld, word je gebruikt, als een ""ding"" om eenzijdig plezier op te wekken. Jijzelf doet er in het geheel niet toe. Maar het zijn andere handelingen dan bv. de timmerman of de metselaar voor je doet. Het zijn intermenselijke handelingen waarbij een partij wel mag handelen, maar volslagen inwisselbaar is. In het Duits heet dat ""verdinglichen"", en het wekt vervreemding van jezelf in de hand.
Er zijn filosofen over aan het denken geweest. Dat waren toevallig Duitsers, vandaar de verdingliching.
Je vader wil dat ook niet met je bespreken !beste slimshady ,enerzijds wil je dat je ouders (vader)ten alle tijde vj klaar staan als jij je zelf in de nesten werkt !en dan zegt ik weet het niet ooo help me !het overkomt me ! Je vader doet z'n best neem ik aan ? Ja bij hulp zijn altijd bemoeienissen (restrictie 's) en als ik het zo begrijp ben je nog van hem afhankelijk .de branche waar jij in wil werken is niet echt iets waar vaders hun dochter graag in zien .er rust nog wel vaak een taboe (stigma)op en je moet heel stevig in je schoenen staan lijkt me .het vooroordeel is soms wel hypocriet ,maar zo zit de wereld inelkaar .denk er nog eens over na ,of dit echt wel verstandig is .en of je dit met je ouders moet delen ,zoek gewoon een baan want dat ff snel geld valt vaak wat tegen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd, lieve meid, kom je mij vrij naief over, en ik denk dat je vader, terecht, nog even met je mee kijkt hoe je je leven inricht.
Probeer je financiele problemen op orde te krijgen door een schuldsanering. Ga ermee naar het maatschappelijk werk of zoiets.
Ik weet wel dat het niet in de mode is om werken in de erotische sector, af te wijzen. Alles moet tegenwoordig ""kunnen"". Maar houd er rekening mee dat je buitengewoon stabiel moet zijn om zonder kleerscheuren uit dit soort werk uit te stappen. De werkzaamheden kunnen je gevoel voor eigenwaarde ernstig aantasten. Je vader weet dat ook, en kent je, en jij kent jezelf ook.

Probeer op een normale manier van je vader los te komen, namelijk door te laten zien dat je voor jezelf kunt zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar Ineke, schuldsanering betekend: 3 jaar lang ónder het sociaal minimum leven. Alles moeten doen van 30 euro per week. Overal je handje voor op moeten houden. Totaal geen vrijheid, geen privacy, niks! Snap je dat ik dat toekomstbeeld véél meer vrees, dan af en toe een man masseren voor een héle leuke cent? Is mijn keuze dan zo vreemd, of fout, of verkeerd? In mijn situatie, is het dan geen óplossing? Ik zeg erbij: in DEZE situatie, want ik had het anders uiteraard ook niet gedaan...
Ik wil het zo graag ZELF oplossen, zonder hulp!
Hij maakt zich ondanks je leeftijd toch zorgen om je. Waarschijnlijk omdat in het verleden het toch niet zo denderend met jou ging. Probeer het aanspreekbaar te maken en vraag hem zijn mening. Natuurlijk ben je volwassen genoeg om je zin door te drijven. Ik denk met een normaal gesprek dat jullie er wel uit komen. Suc6