Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet de nicht van je tante

ik vraag me af hoe het nichtje van je tante heet. geen achternicht geloof ik?

Toegevoegd na 15 minuten:
ik bedoel dus of het van mij familie is en zo ja hoe het dan heet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor nicht?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Indien jouw tante aangetrouwd is (dus getrouwd met een broer van jouw vader of moeder) dan is het nichtje van haar kant geen familie van jou. Zo ook wanneer jouw tante een zus is van jouw vader of moeder en het nichtje van de kant van de man van je tante komt (jouw oom), dan is het nichtje ook geen familie van jou. In beide gevallen is er geen bloedband naar jou.
Wanneer er wel sprake is van bloedbanden kun je spreken van achter- achter etc nichtje. Het aantal 'achter-' wordt bepaald hoeveel stappen in de familielijn ze van jou verwijderd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is duidelijk antwoord! bedankt!

Andere antwoorden (5)

dat ben jezelf als je een meisje bent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL+
Misschien wel Nel..of Greetje. Nee dat is een grapje hoor.

Volgens mij is die persoon geen familie meer van jou..en is dus gewoon een vreemde.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dat geen familie meer?
De tante kan een zus van je moeder zijn. En daar de nicht van is ook familie van jou.
Je geeft zelf het antwoord al ! het kind van de broer of zus van je tante is haar neefje of nichtje !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun jezelf zijn, je zus of ook een nicht van jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de tante een zus van je vader of moeder is, kan jijzelf die nicht zijn, zoals boven al staat, maar het kan ook een ander) nichtje zijn van jou!

Maar als je praat over een nicht van je tante (en dus ook je moeder of vader) van dezelfde generatie, dan is dat je achtertante.

http://www.vansandick.com/familie/archief/beeld/familie_relaties.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing