Vriendin zwanger!!

Hallo iedereen!

Ik heb een jongere vriendin en zij is zwanger. Ze is pas 16 en blijkt al 2,5 maand zwanger te zijn. Ze had het niet in de gaten, want je zag niks en ze werd gewoon nog ongesteld. Ze heeft het alleen aan mij verteld en haar vriend ( waar het dus mee uit is gegaan ) weet ook van niks. Ze weet niet wat ze moet doen want op de ego zag je ook al echt een babytje zitten! Iemand een advies? (Iemand die er neutraal over is dus niet anti abortus maar gewoon een goede raad voor haar heeft of bijvoorbeeld zelf in zo'n situatie heeft gezeten) Want het is natuurlijk hartverscheurend om een kindje weg te laten halen zeker als je al iets ziet! Maar ze moet ook aan haar toekomst denken die een stuk beperkter wordt met zo'n kindje. Hoop dat iemand iets weet? Ik blijf er verder neutraal in want het is haar keuze en ik steun haar wat ze ook kiest alleen wat raad zou wel heel fijn zijn, of iemand met zo'n soort ervaring!

Toegevoegd na 25 minuten:
P.S. Haar thuis situatie is uitermate slecht, dus steun van haar stiefmoeder en vader hoeft ze niet te verwachten ( ze zullen haar natuurlijk wel helpen met de baby maar geestelijke steun kan ze vergeten ) Haar ex vriend zal ze het ook vertellen het is ook zijn baby, maar ze wilt eerst even zelf nadenken voordat ze beinvloed wordt door andere (haar ex vriend was nou niet bepaald een lieverdje) Bedankt voor jullie antwoorden alvast!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou hem persoonlijk weg laten halen op die leeftijd.

ik zou het houden. dat is hartstikke bijzonder. het zal wel moeilijk worden, maar misschien wordt ze nooit meer zwanger

Waarom heeft ze het nog niet gedeeld met de vader van het kindje? Dit lijkt mij in de eerste plaats de meest aangewezen persoon om dit mee te bespreken. Verder zou ze het met haar ouders kunnen en ook moeten bespreken vind ik. Ik weet niet hoe de band is met haar ouders, maar het lijkt me dat ze dit zeker zo snel mogelijk met hen moet delen. Bovendien is ze nog minderjarig, dus haar ouders moeten hier zeker in betrokken worden. Want stel, ik zeg stel, dat ze besluit om het kindje niet te houden, dan moet ze hier niet te lang mee wachten. Ze is immers al 2,5 maand zwanger. En als ze besluit om het kindje te houden, dan heeft ze alle hulp nodig die ze maar kan krijgen, zowel in praktische en emotionele zin.

Nou naar mijn weten is het na 2,5 maanden niet meer mogelijk om abortus te doen, dus dan zal ze het kind moeten houden.. Ik zou NU wel haar ouders inlichten, die zullen het moeten weten, want die kunnen haar dan helpen opvoeden enzo Jammer dat het zo ver kon komen zonder iets door te hebben, eerder had je er wat aan kunnen doen

Nu Kiezen!! Wil ze een baby? of wil ze studeren en carriere maken? De vader die geen lieverdje is zul je ook weg kunnen strepen want hij zal zijn verantwoordelijkheid niet aankunnen! Het leven is hard en meedogenloos, dus is ze nu aan haarzelf verplicht om te kiezen! Er zijn diverse instanties waar je hulp kunt zoeken, om te beginnen bij de huisarts. Vergeet niet dat elke keuze de toekomst bepaald! Laat haar gevoel beslissen!

Ik heb het zelf ook gehad, alleen in mijn situatie had ik nog wel met mijn vriend, nogsteeds, maar ik kon mijn ouders er niet over vertellen. In sommige situaties kan dat gewoon niet. Ik heb het weg laten halen met volledige steun van mijn vriendje en het was helemaal niet zo'n grote impact op mijn leven zoals sommige mensen wel zeggen. Ik heb nergens last van gehad en de ingreep viel heel erg mee in Nederland zijn er klinieken die het elke dag zien dus het gewend zijn. Je moet er natuurlijk wel goed over nadenken maar als het houden van het kind geen optie is, is weg laten halen niet zo erg als het klinkt! Ik hoop dat dit een beetje een bemoediging is!

Een kind moet kunnen opgroeien in een stabielie leefomgeving met een moeder die goed voor het kind kan zorgen. Nu hoor je mij niet zeggen dat ze er niet goed voor zou kunnen zorgen, maar wettelijk gezien is ze zelf nog een kind. Natuurlijk het is een levend wezen, maar het is nu nog zo klein. Ik wil niet zeggen dat ze het moet houden of moet laten weghalen, maar ik zou duidelijke overwegingen maken. Als ze ervoor zou kiezen om het kind te houden kan ze gegarandeerd zeggen: dag kindertijd, dag uitgaan, dag vrienden. Zeker wanneer ze maar weinig steun zal hebben van familie en haar ex, zal ze volledig voor het kind moet opdragen. Naast het feit dat het kind niet in een stabiele leefomgeving zal opgroeien (situatie zoals je hem nu beschrijft) zal zij ook in de problemen kunnen komen. Denk o.a. aan geld wat nodig is voor de verzorging, de slapeloze nachten, omdat het kind huilt enz. is zij in staat om hiermee om te gaan en heeft ze het ervoor over. Wil ze dit kind houden en het nu alleen opvoeden of het laten weghalen, een nieuwe lieve vriend vinden en wanneer ze toe is aan huisje, boompje, beesje met hem aan kinderen beginnen. Maak een lijstje met de voor's en de tegen's. Ook nadat ze een beslissing heeft genomen, kan ze, wanneer ze toch twijfelt aan haar keuze's, het lijstje voor zich halen om te zien waarom ze die keuze nou had gemaakt. Ik hoop dat deze tips kunnen helpen. Toegevoegd na 2 minuten: Ik heb net even gekeken en gevonden dat abortus mogelijk is tot 22 weken. Dus 2,5 maanden is niet meer dan 9 weken, abortus is dus een optie. Toegevoegd na 6 minuten: Betreffende schuldgevoeld zou ik me ook geen zorgen maken. natuurlijk zal je zoiets moeten verwerken. Echter denk ik dat je moet kijken naar wat realistisch is. Is het een optie het kind ter wereld te brengen, heeft het dan een stabiele moeder en een moeder die er klaar voor is en een goede omgeving, of is daar geen kans op. Wanneer je de beslissing puur maakt op basis van 'het is een levend wezen' bedenk dan wel of het ook echt zou kunnen 'leven'. Everybody dies but not everyone lives... Oftewel, heeft het kind een toekomst EN heeft de moeder een goede toekomst.

uit ervaring abortus is vooral mentaal niet houdend,ik heb nog steeds spijt.uiteindelijk zullen de ouders(stiefouders er wel akkoord mee gaan je kan er nog van verschieten(ook uit ervaring bij famillie lid) en ook had ik 2jaar nadien toch de drang om aan kindjes te beginnen ;-) als ze het zit zitten moet ze het houden.

Jammer dat ze geen steun in de familie heeft en fijn dat ze nu een vriend heeft die wel gevoel en verantwoordingsbesef heeft. In mijn gezin heb ik ook een dergelijke situatie meegemaakt.Na een echo beseft iedereen met verstand dat er een kindje in haar buik groeit. Velen die een zwangerschap weg laten halen krijgen daar achteraf wroeging over. Maar het punt is dat het geen gewone zwangerschap meer is, de moeder heeft haar kindje GEZIEN. Nu ken ik jouw situatie niet maar als je het zou trekken, zou je kunnen overwegen met haar de zwangerschap uit te dragen en dan kun je (evt. samen) kijken of ze zelf (evt. met jou) haar kindje opvoedt of het uitbesteedt aan een (echt)paar welke op de adoptielijst staat. Misschien geen standaard antwoord maar ik heb gezien hoe mijn zoon en het meisje geleden hebben nadat ze het "weg ' heeft laten halen. Kijk het is niet een door jou verwekt kindje , je bent dus niet de biologische vader. Mogelijk is de vader ook een jong manneke die niet handig met condooms om kon gaan. Zonder wie dan ook te verplichten, kijk eens in je hart. Als je samen met je vriendin dit proces doormaakt zou het wel eens een fantastisch avontuur kunnen worden. Goed, ik ben pleegvader maar heb zelf volwassen zoons. Je zou kunnen zeggen dat ik niet objectief ben. Wel is het zo dat kinderen je heel veel liefde teruggeven. Ik stel wel duidelijk TERUG geven, het geven van liefde begint bij de opvoeders. Ik vind het geweldig van je dat jij als haar vriend al je nek voor haar uit steekt, ofschoon je de vader niet eens bent. Mij geeft dat aan dat je een man met een hart bent en dat is in deze situatie HARD nodig. Nogmaals , de backfire van een abortus, zeker als je (vriendin) de echo gezien heeft, waar doorgaans niet op gewezen wordt, is heftig. Niet weinigen zouden achteraf een andere keuze gemaakt hebben.Dit zijn dan ook nog eens (jonge) vrouwen die GEEN echo gezien hebben van hun kindje. Zie je bij je vriendin moederlijke liefde, dan krijgt ze naar alle waarschijnlijkheid enorm ruzie met zichzelf als ze abortus toepast. Zwanger zijn is geen schande, dat is in een wip gebeurd. Ik wens jullie veel wijsheid toe

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100