ik heb de pil geslikt en ben ongesteld geweest nu ben ik het 1 dag niet en heb om veilige sex ge had hoe groot is de kans dat ik zwanger ben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

doe een zwangerschaps test! het maakt niet uit hoe groot de kans is, je bent het of je bent het niet.
en als je de pil 1 keer slikt werkt hij niet direct lees de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veilige sex hebt gehad, begrijp ik dat je een condoom hebt gebruikt.

Dan is de kans bijzonder klein dat je zwanger bent.

Toegevoegd na 14 minuten:
onveilige sex ? Waarom ?
Maar goed ?
Hoe lang slik je de pil al ? pas mee begonnen ? doe dan maar de test en loop naar de apotheek voor een morning after ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook iemand die de pil al jaren slikt, kan nog altijd zwanger worden omdat de pil niet 100% veilig is, maar 99,3% als ik het mij goed herinner.

Dat betekend dus dat er wel degelijk een kans is dat je zwanger bent, heel onwaarschijnlijk, maar het kan wel.

De manier waarop je zeker van kan zijn dat je het niet bent is een zwangerschapstest kopen bij je drogist.

door stress (denk aan de spanning van "misschien ben ik wel zwanger") kan er ook voor zorgen dat je ongesteldheid uitblijft. Dus kalm aan en zo snel mogelijk testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de pil geslikt, of bén je nog steeds aan de pil?

Als je de pil slikt volgens de regels in de bijsluiter (iedere dag rond dezelfde tijd, drie weken lang, dan zeven dagen niet, dan weer drie weken wel etc.) dan is de kans dat je zwanger bent verwaarloosbaar. Ook als je bijvoorbeeld in of vlak na je stopweek seks hebt gehad.

Slik je de pil niet helemaal volgens de regels (bijvoorbeeld acht dagen niet in plaats van zeven) of bestaat de kans dat je een pil bent 'kwijtgeraakt' (als je ziek was en moest overgeven bijvoorbeeld) dan is de pil niet veilig. Dan kun je het beste even langs de huisarts.

Dat is trouwens sowieso een goed idee als je onveilige seks hebt gehad. Ik denk namelijk dat - zoals jij het beschrijft - de kans groter is dat je een ziekte hebt opgelopen dan dat je zwanger bent. Laat dat dus testen. Van sommige ziektes merk je namelijk niets tot je lichaam onherstelbaar beschadigd is.

Als les voor de toekomst: niet meer onveilig seks hebben, dan hoef je je ook niet zulke zorgen te maken om dit soort dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon en het zekere voor het onzekere doen..
doe een test!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan je meest vruchtbare dagen uitrekenen op www.babyplaza.be en dan zie je de dagen wanneer je het meest vruchtbaarste ben, ik weet bijna 100 procent zeker dat je niet zwanger zal zijn. in ieder geval reken het eens uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het punt is dat ze de pil slikt/heeft geslikt, en we weten niet hoe consciëntieus. Dan gaat het hele verhaal van vruchtbare dagen uitrekenen (overigens toch al een zéér onbetrouwbare methode om de kans op zwangerschap uit te sluiten) niet meer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar je vruchtbare dagen uitrekenen is altijd handig hoe je et ook wenkt of keert want zo weet je wel de dagen dat de kans op een zwangerschap heel hoog of laag ligt. en je als je 1x de pil bent vergeten zit die stof nog altijd in je bloed dus is de kans op een zwangerschap gewoog erg laag