Hoe warm is het in een couveusekamer?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik bedoel eigenlijk op de medium care, ook wel de warmte kamer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ongeveer 36-37 graden, in elk geval tussen de 30 en 40, temperatuur van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de highcare is het een graad of 27-28 . Iin de couveuse zelf natuurlijk warmer, maar de temperatuur voor de kinderen wordt per couveuse geregeld. De kamer zelf is met name zo warm voor het baden / verzorgen / verschonen / kangeroeen van de hele kleintjes.

Op de medium care (warme kamer) is het nog net effe aan de warme kant (23-24 graden).

En op de 'koude kamer', (low care) waar je kindje al dan niet met behulp van een kruik zichzelf warm moet gaan houden, is het rond de 21-22 graden. Nog steeds een beetje aan de warme kant, maar dat is het in ziekenhuizen in zijn algemeenheid wel.