antibiotica, hoelang is de onveilige periode voor de pil?

"Dag iedereen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben zéér ongerust..
Ik zal de situatie zo goed mogelijk omschrijven:

Ik neem nu 2,5 maand de pil (deso 20)
De eerste keer kreeg ik mijn regels te vroeg, dus nog niet in de stopweek en zeer hevig, de tweede keer kreeg ik ze nauwelijks. Ik veronderstel dat mijn lichaam gewoon moet wennen aan het pilgebruik? Beschermt deze pil me dan wel goed tegen zwangerschap..?

Ik heb van 7 tot 17 december, dus in de tweede maand van mijn pil antibiotica genomen. Dus dit verhindert de werking van de pil (staat denk ik id bijsluiter)

Vorige week zaterdag ( 7 januari ) hebben ik mijn vriend afgetrokken en hij mij gevingerd, we hadden ook 'seks' maar dan zonder in mij te gaan, dus met zijn penis langs mijn vagina, zowel hij als ik was nat, dus de kans op voorvocht en eventueel sperma in mij is heel groot, dat merkte ik...

De avond ervoor, dus 6 januari had ik de eerste pil van de derde maand binnen.

Ben ik nu veilig?
Werkt mijn pil goed (ondanks de moeilijke maanstonden)
En is het veilig als je net de eerste dag van de derde maand seks had? dat is dan NET niet meer in dezelfde maand als de antibiotica..

Als dit niet veilig zou zijn, kan ik dan een zwangerschapstest nu al doen? of moet ik wachten tot ik normaal mijn regels krijg (zoiezo omdat ik de pil neem, zullen ze komen.. ) dit is ng 2 weken en zolang stress zie ik niet zitten
Alvast bedankt!
elise.b"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja dat is veilig.
Een AB kuur werkt meestal nog een aantal dagen door nadat de kuur op is en die tijd is allang verstreken dus maak je maar niet ongerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je net met de pil begint dan ben je meestal de eerste 2 maand ofzo niet 100% beschermd en kun jehet beter met een condoom doen. ik zal niet weten of je wel of niet zwanger bent. Je kan in de winkel een zwangerschapstest kopen.

succes!