Waarom besteed de "gemiddelde" man veel minder aandacht aan een verjaardagscadeau of surprise voor zijn vrouw dan dat zij dat voor hem doet?

Ik zeg dus met nadruk: de gemiddelde man want er zullen best uitzonderingen zijn.. maar om me heen kijkend zie ik veel vrouwen ooit al weken van te voren bezig met (orginele) kadootjes zoeken voor als manlief jarig is of als sint-Kerstsurprise.. en op een eurootje meer of minder wordt ook niet gekeken..hij mag verwend worden! En als het om een verjaardag gaat regelt ze vaak ook nog eens de kadootjes die de overige gezinsleden kunnen geven..maar andersom is het vaak heel anders..gebeurt het zelfs geregeld dat zij haar eigen kado maar moet gaan kopen..
Waar ligt dat aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Ik denk dat dit grotendeels aan de vrouwen zelf ligt, ze nemen die taak uit handen van de man want ja......ze kunnen het nou eenmaal beter.
Verder verwachtten ze dat de man net zoveel moeite doet voor een cadeautje als dat ze zelfs doen, terwijl de man denkt, ze is jarig, krijgt een cadeautje dat is toch de bedoeling?
Het heeft dus te maken met verwachtingen die je hebt.
En, dat vrouwen toch vaak denken, dat ze dit soort dingen beter kunnen dan mannen en dan hebben de mannen zoiets van...doe jij het maar anders is het toch niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat die blij zijn dat ze vakantie hebben, na het hele jaar werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En met verjaardagen kopen mannen wel degelijk leuke cado`s voor hun vriendin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij vrouwen werken ook hoor!Huishouden +(part-time)baan.
Blijkbaar weten die mannen die jij kent al heel goed welk cadeau zij willen of vinden ze het cadeau voor hun partner niet belangrijk.
Overigens herken ik je verhaal verder niet en ken ik zat mannen die met hun vrienden bespreken wat zij hun vriendin voor cadeau gaan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen houden van kadootjes krijgen en zijn dan graag in de weer kadootjes te kopen/organiseren. Mannen boeit het meestal weinig hoeveel kado's ze krijgen, als er maar Makita op staat ;-) en zijn dus op hun beurt ook niet echt geinteresseerd uren met inkopen van 'zinloze' kadootjes door te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het net zo werkt als 'winkelen' met vrouwlief. Winkeltje in, passen, niet leuk, winkeltje uit, volgende winkel, etc .
Ik chargeer een beetje maar bij die man, ik in dit geval, werkt dit anders.

Voorbeeld: In mijn hoofd weet ik al wat ik wil kopen, alleen nog 'de uitvoering' is een keuze. Recht op mijn doel af. Ik (wij mannen) doe het voorwerk in mijn hoofd ipv in de winkel.
Vandaar dat ik (de man) af en toe niet aanspreekbaar ben of niet hoor wat er tegen me gezegd wordt...(?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha héél herkenbaar....een plusje+
mijn man stiert een winkel in,zegt wat ie wil-rekent af-en weg is ie weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel eerlijk!
Hoe je het ook wendt of keert, shoppen en cadeautjes kopen/geven is gewoon meer een vrouwen-ding.
Veel homo's vinden het overigens ook leuk, maar dat
is meer een bevestiging dan een ontkrachting van
de eerste bewering.
Het zit gewoon in de genen.

Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed bedacht, rubro :-) Dat denk ik ook! +1
Over het algemeen zijn vrouwen hier beter in.
Bij mij thuis is dat ook zo, als mannen het toch moeten doen, dan vragen ze vaak advies aan de vrouwen.
Maar niet alle mannen zijn zo,er zijn er ook die het heel goed zelf kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn eerder bang om hun partner kwijt te raken dan andersom. Uiteraard doen ze dan meer moeite om de partner te behouden door meer moeite en energie in dat soort dingen te steken. Natuurlijk vinden vrouwen winkelen ook heel erg leuk en mannen vaak wat minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen zijn praktisch ,vrouwen denken kreatiever.
Dat geef niet ,als ik duidelijk ben met mijn wensen koopt mijn man en mijn zoon dat gene wat ik graag zou willen hebben.Lekker duidelijk. En ik kan er nog dingen bij verzinnen ,dat wordt maar wat gewaardeerd. Zoals ik het praktische ook accepteer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een man en houd niet van cadeau's geven en ook niet van cadeau's krijgen. Het vervelende ervan vind ik dat als je iets krijgt van iemand, de volgende keer iets even duurs moet teruggeven. Maar ja, een vrouw denkt zo niet. In het spel van geven en nemen voelen ze zich tot hun recht komen. Vrouwen zijn eigenlijk constant op anderen gericht.
Mannen zijn altijd met hun eigen ding bezig. Vrouwen vinden dat vanuit hun standpunt weer egoistisch. Begrijpelijk natuurlijk. Maar wat mannen leuk vinden is iets doen voor iemand wat ze zelf niet kunnen, die ze dan weer beloont met aandacht en bewondering. Het mooiste cadeau dat je een man kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geven van cadeaus is een hogelijk overschat gebruik binnen een gezin als een man iets echt nodig heeft koopt hij dat zelf wel en daar heeft hij geen vrouw voor nodig die hem dat cadeau doet,waaruit uiteindelijk voortvloeit dat het cadeau iets is wat de man niet echt nodig heeft en dus nutteloos is( wat overigens toch leuk kan zijn om te krijgen.) maar waar de man verder niet over nadenkt.
Een vrouw kun je heel erg blij maken met een nutteloos voorwerp(kijk maar in de keuken naar keukengerei wat nooit gebruikt word) en dus is een vrouw automatisch blij met elk "nutteloos" cadeau wat ze krijgt en daar ieder mens uitgaat van zichzelf en wat ik leuk vind vind de ander ook leuk zijn vrouwen veel meer bezig met cadeaus dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, wat een volzin(nen)!
:-)