Mijn vriend is workaholic. zien ons bijna niet.Reageert niet op sms maar we houden van elkaar Kan dit goed gaan? beide 60 Jaar ;-) kent iemand deze si

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

Als iemand van je houdt zou hij toch kostte wat kost zoveel mogelijk tijd met je door willen brengen lijkt me.Tijd voor een ernstig gesprek want dit is voor jou geen bevredigende situatie,anders zou jij je dit niet afvragen.

Toegevoegd na 56 minuten:
Ik bedoel daarmee niet dat je je partner moet claimen en de hele dag op elkaars lip zitten.Maar je vrije tijd met elkaar doorbrengen lijkt me toch belangrijk voor een goede band.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
SterreHemel, ook al ben je 65 en heb je je eigen identiteit opgebouwd kan het evengoed heel plezierig en romantisch zijn als je samen bent. Daar zit geen leeftijd aan verbonden (gelukkig!).
Daarbij zegt LuckyLady dat hij workaholic is... dan is het toch echt tijd voor een gesprek, een relatie houdt je niet in stand door er niet te zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op sterrehemel, 60 jaar! -)
@summer.:Ze kunnen over een paar jaar alsnog de hele dag bij elkaar zijn, laat die man toch. Als je gek op elkaar bent dan wil je veel tijd bij elkaar zijn, maar niet alle tijd! Je hebt je eigen dingen nodig, je eigen hobby's, vrienden en werk. Hij vindt dat fijn om te doen waarschijnlijk, of hij moet het doen ivm geld. Het is zijn keuze. Als het zo zou zijn dat hij normaal weinig werkte en veel bij je was en ineens is hij zoveel mogelijk weg, ja, dan mag je je zorgen gaan maken en een goed gesprek aan gaan.
Lucky: je zegt dat hij niet reageert op sms, als hij op zijn werk zit? Logisch, dan werkt hij, en hoort hij niet met prive dingen bezig te zijn. Maar buiten zijn werk om? Als hij alleen maar komt en belt als het hem uitkomt en alleen komt om even het bed te delen, dan zou ik wel zeggen, dit is niet goed, wieberen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij zelfs niet op sms reageert is er toch echt wel iets aan de hand en aan elkaar klitten is heel wat anders dan je vrije tijd met elkaar doorbrengen.Je antwoord is erg agressief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 35 getrouwd en we zijn heel gelukkig.We werken allebei en hebben eigen hobbies.Maar toch zal mijn man altijd tijd voor mij hebben en ik voor hem.En al komt het zelden voor,hij zal altijd de telefoon beantwoorden als ik hem bel of sms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@summer. Na 35 jaar weet je waarschijnlijk ook wel wat je aan elkaar hebt. Dit gaat om haar vriend. Ik ken iemand die de hele dag sms't en verwacht dat hij meteen terug reageert, zo niet, dan heeft hij binnen 10 minuten weer een sms, enz. De meeste mensen kunnen niet reageren als ze aan het werk zijn, en dat hoeft ook niet. Vroeger had je geen mobieltjes, dan werd er meestal alleen gebeld als het noodzakelijk was. Tegenwoordig sms't men om te zeggen dat ze naar de wc gaan (in extreme gevallen natuurlijk). Als hij buiten zijn werk om nooit reageert, het kan ook zijn dat hij niet zo'n sms-er en beller is. Vraag het hem. Ik ken zulke mensen, die niet graag sms-en. Mijn vader. HIj belt alleen terug als het noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan heb ik toch niets teveel gezegd.Een gesprek is wel op zijn plaats vind ik als 1 van de twee partners er zich niet wel bij voelt en ze zou deze vraag niet stellen als ze tevreden was.
Kristal
12 jaar geleden
ben het met Summer eens. Daarbij, gewoon leuk werken en hobbies hebben, prachtig, maar hier wordt, nogmaals, workaholic gezegd,,, dan hebben we het over iets anders. En SterreHemel, jammer dat je alleen het voorbeeld van je ouders voor je ziet in je reactie, en dat dan realistisch noemt,
maar ik begrijp dat je frustraties hier doorheen klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@summer: ik ken ook zoveel mensen die aan elkaar geplakt zitten. Het heeft vast niets met frustraties van summer... te maken. We zijn hier op gv om elkaar te helpen, we hoeven niet persoonlijk te worden als we het niet met elkaar eens zijn, of je aangevallen voelen als iemand iets over je antwoord zegt toch?
Jij zei, koste wat kost zoveel mogelijk tijd met elkaar door brengen. En dat in combinatie met de vraag, man is worcaholic e.d. Later zeg je:vrije tijd met elkaar doorbrengen. Maar ik denk dat sterre.. en ik het daarover eens zijn, dat hoef je niet met al je vrije tijd te doen, je hebt ook tijd nodig voor hobby's en vrienden nodig.
Maar ik begrijp de frustraties van mevrouw. Ze kan proberen het te accepteren, de man veranderen zal moeilijk zijn en egoistisch, vind ik. Maar zoals ik al eerder zei, het hangt ook van het verleden af, was dit zo, of is dit zo gegroeid?Hebben ze al lang een relatie? Enz.
Bij de een is het de hobby die teveel tijd in beslag neemt, bij de ander is het het werk. Geen van beide is goed voor een relatie en het beste is dan ook om er een serieus gesprek met je vriend over te hebben, met uitleg dat je voor hem koos omdat je van hem houdt, maar ook dat je hem wilt zien en sámen ook leuke dingen wilt ondernemen, die nu door tijdgebrek van zijn kant, niet kunnen. Ik hoop voor je dat je dit voor elkaar krijgt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Ja dit kan goed gaan. Je moet iemand nemen zoals hij is. Jouw partner werkt blijkbaar veel en vindt daar voldoening in. Jij hebt blijkbaar andere prioriteiten. Dat is prima. Om een relatie te laten slagen moet je hard werken. Alleen verliefd zijn of van elkaar houden is niet genoeg. Het blijft wel zaak dat jullie in gesprek blijven. Laat hem weten hoe jullie relatie er voor staat maar zonder beschuldigingen. Praat lekker over luchtige zaken en regel eens een weekendje uit. Daar kan je weer maanden op teren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens gelezen over iemand met hetzelfde "probleem". De oplossing was eigenlijk vrij eenvoudig: spreek een vaste tijd af (bijvoorbeeld de zaterdagavond) en maak er dan ook echt quality time van: samen iets drinken, de week doorspreken, dingen bespreken waar je eventueel mee zit, gezellig samen koken en eten en daarna iets doen wat jullie allebei leuk vinden: theater, film kijken, spelletjes doen... dan kun je er weer een week tegenaan en heb je ook iets om weer naar uit te kijken en leuke dingen te verzinnen voor de tijd die je samen doorbrengt. Zo blijft de relatie spannend en hou je het gezellig. Als jullie echt van elkaar houden zal je partner deze "tijdsinvestering" er vast graag voor over hebben om jou happy te maken en houden. Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor een man heel moeilijk om stil te zitten.
Het is wel de bedoeling dat hij ook aan jou tijd besteed , al is het maar door te reageren op een sms.

De kans is aanwezig dat hoeveel je ook van hem houdt jij dit niet langer aankan , en daar moet je voor oppassen.

Praat er is met hem over of hij in zijn drukke schema toch ook tijd voor jouw kan vrijmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe goed kent u uw ,vriend,?

Is het eigenlijk niet meer dan een goede kennis?
Dicht u er eigenlijk niet meer waarde aan toe dan er eigenlijk in zit?

Met alle respect maar indien uw relatie alleen platonisch is
zit er niet meer in en kunt u ook niet meer verwachten.

Een oprechte (LAT)relatie behoort meer te bieden en daar behoort uw ,vriend, meer invulling aan te geven.

Wellicht wordt u op afstand gehouden voor zijn gezin, kleinkinderen of verdere familie.

U bent waarschijnlijk lief, aardig, charmant etc, maar nu even niet.

Op deze leeftijd dragen jullie beiden een rugzak mee uit het verleden, maar als men kiest voor een relatie die verder gaat dan elkaar alleen maar leuk en aardig vinden
en elkaar zwijmelend in de ogen kijken, komt men er niet
door eenzijdig afstandelijk te doen.

U heeft recht op een eenduidige uitleg waar u nog in het verhaal voorkomt.
Men kan zich in allerlei bochten wringen en alle mogelijke excuses aangrijpen, maar mij komt het over dat uw ,vriend, eigenlijk niet op een nieuwe partner is ingesteld.

10 tegen 1 dat als u 2 weken eenzijdig radiostilte houdt
mbt bezoek, telefoon of computer de relatie doodbloed.

Ik ken helaas vele varianten van ,vrienden, die om wat voor reden dan ook, niet met dingen bezig waren die ze opperden, maar met een andere partner hun tijd door brachten.

Vertrouwen is goed, maar controleren is beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Sxiopo, je verwoordt het weer eens helemaal op jouw eigen bijzondere en treffende wijze :-) En je zou best eens gelijk kunnen hebben,
+1 in ieder geval
Maar hoe houden jullie dan van elkaar? Dat is in bovenstaand stukje niet duidelijk en wel belangrijk voor het beantwoorden van je vraag.

Wat voor een sms stuur je hem bijvoorbeeld? En hoe vaak?

In eerste instantie denk ik: wat? Niet reageren op een sms.? Is dat al teveel moeite? Maar er kan meer aan de hand zijn vandaar mijn vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk zijn is het enigste wat helpt. Smsen is niet iedereens ding, dat moet iemand net liggen. Veel mannen weten niet wat ze erin moeten zetten of vinden het maar raar om daar iets neer te zetten. Geef duidelijk aan waar je mee zit en dat je graag wat meer tijd samen door zou willen brengen. Voordeel van jullie leeftijd is dat hij met een paar jaar met pensioen mag, maar als hij dan een hobby neemt schiet je daar nog niks mee op en wachten tot je een ons weegt is ook niet waar je naar opzoek bent. Een relatie moet van twee kanten komen, en houden van alleen kun je niet van leven. Of je moet er beide vrede mee hebben dat je elkaar niet zoveel ziet als je zou willen. veel succes.