Help met onverzekerd klasgenootje

Ik ben zelf een jongen en ik creeer zelfverzekerheid door mijn spieren te trainen. Gegeven dat ik me uit elke situatie kan vechten doet me goed in de schoenen staan.

Maar hoe zit dit nu bij de meiden? Er zit nl een ovnzelfverzekerd meisje in mijn klas. Hoe kan ik haar helpen?

Ik ben vanavond met haar mee naar huis gegaan. Ik hoorde dat ze gepest werd in de 1e en 2e. We zitten nu beide in de 4e. Raar is dat we in de 1e en 2e ook al bij elkaar zaten maar toen heeft ze nooit van zich laten horen.

Anyway, wat moet ik nu doen. Ik ken de jochies die haar hebben gepest maar ze in elkaar slaan lost niks op (behalve dat ik me er miss wat beter op voel)

We hebben film gekeken en ze fleurde wel wat op. Ik ga deze week miss nog langs om de film af te kijken. Verdernog suggesties over wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wees aardig voor haar en geef haar positieve feedback.
Dit kan iemands zelfvertouwen doen stijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door haar goed te laten voelen.

Je hoeft haar niet op te hemelen, want dat werkt ook averechts, want dan zou ze kunnen denken dat je dat soort dingen zegt omdat je meer van haar wil. En dan voelt ze zich gebruikt, als zij daar bijv. niet in mee kan/wil gaan. Het er dus gewoon niet te dik bovenop leggen.
(ik zeg niet dat jij meer wil hoor!)

Maar wees er voor haar. Gewoon als vriend, samen dingetjes ondernemen. Gezellige dingen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af of jij je er beter over voelt als je die mensen in elkaar gaat slaan xD

Maar zoals je al zei, samen dingen doen zoals film kijken kan heel leuk zijn voor haar. Zolang je het zelf ook wel leuk vindt, het is natuurlijk zielig voor haar maar als jij haar misschien wel helemaal niet aardig vindt, is het voor jou ook niet leuk. Maar alsnog is het wel heel aardig dat je wil helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is wat jij doet ook een goed idee voor haar: stel haar voor om op kickboksles of karate of zoiets te gaan. Misschien heeft ze verborgen talenten. Het zal haar zelfvertrouwen in elk geval goed doen omdat ze letterlijk en figuurlijk sterker in haar schoenen zal staan.