ben ik hiervoor te oud?

Hey iedereen,
ik ben 18 jaar en ik begin een meisje nu echt leuk aan het vinden. Echter dit meisje is pas 15 jaar (over 4 maanden 16). Ik zelf heb me er aan weerstaan om ervan te houden omdat ik mezelf er te oud voor vind. Het meisje is erg volwassen voor haar leeftijd misschien dat ik haar daarom toch leuk vind. Ik weet alleen niet hoe mijn vrienden en de rest erop reageren. Ik denk dat hun me er te oud voor vinden. Graag jullie reactie hiervan !! bedankt !!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totaal volslagen normaal leeftijdsverschil. Aan de kleine kant zelfs ; vijf jaar is heel normaal. Zolang ze maar niet meer onder de 13 is.
(En je hoeft voor een relatie of verkering natuurlijk echt niet meteen hals over kop met elkaar de koffer in he ? Het leven is meer dan sex alleen).

Het beste antwoord

het gaat niet om je vrienden maar om wat je zelf wil

18 en 16 kan en je bent zeker niet te oud voor haar , er zit maar 2 jaar tussen over 4 maanden dus dat kan geen kwaad.

Ga ervoor en als je vrienden en de rest het niks vinden is dat hun probleem want jij bent toch degene die gelukkig zal kunnen worden met haar (als zij jouw ook leuk vind)

Succes en go for it
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Wettelijk mag het, het is nu een apart verschil, maar over 5 jaar niet meer, en over 20 helemaal niet meer. Dus opzich kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat leeftijdsverschil is heel normaal hoor, vijftien en achttien kan prima naar mening. Wie zal je er nog over horen als zij achttien is straks en jij eenentwintig? Het enige wat je misschien in acht moet nemen is dat jij misschien eerder verder wilt gaan op seksueel gebied dan zij. En in dat punt dien je dan haar grenzen te respecteren. Maar verder lijkt het me geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk zijn je vrienden belangrijk, maar hangt jou beslissing hierop? Nee, dat zou niet zo moeten zijn. Als jij je er prettig bij voelt, en zij natuurlijk ook, kan het best. Misschien vinden haar ouders het minder leuk, maar als zij ook zien dat hun dochter al heel volwassen is zal het geen probleem moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het probleem niet echt. Wat is nou 3 jr?
Meiden zijn geestelijk vaak toch al wat verder..

En ik zou mezelf niet te druk maken wat anderen hier van vinden hoor. Mensen hebben toch altijd wat te zeuren, dus trek je/jullie eigen plan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze leeftijd moet kunnen.
Ene ga er voor laat anderen kletsen van wat en hoe ze het vinden.
IJ bent gelukkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen stress! Liefde kent geen leeftijd. Volg je hart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je helemaal niet te oud voor een meisje van 15.
Nu zou het misschien even gek klinken het verschil tussen 15 en 18,maar als je 10 jaar verder bent klinkt 25 en 28 al weer heel anders.

Ik was ook 15 toen ik bij mijn toenmalige vriend kwam,en hij 18 (zelfde situatie dus) en nu bijna 16 jaar verder zijn we nog steeds erg happy samen!

Let niet op wat anderen zeggen,en wees niet bang wat anderen misschien zouden gaan zeggen,ga op je eigen gevoel af!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen lopen vrouwen tot hun 23e twee jaar voor op jongens, qua ontwikkeling.

Ik zou mij niets aantrekken van evt reacties van 'vrienden'.

De door jou aangegeven leeftijdverschillen zijn normaal.

Aannemende dat zij jou ook heel leuk begint te vinden is dus alles OK.

Hou rekening met haar gevoelens en behandel haar met respect (dus niet pushen) en heb een vrolijke verkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind jou ook nog heel erg jong. Jullie zijn allebei nog tieners!
Heel, heel lang geleden was ik zelf een meisje van 15 en had mijn eerste verkering met een jongen van bijna 18. Ik vond hem toen helemaal niet te oud en mezelf niet te jong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leuk voor je!

Alleen..ik snap je vraag eigenlijk niet. 18-15 is prima, binnenkort 19 en 16, dus waar zie jij problemen?

Veel gezelligheid en geluk samen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan gewoon hoor zoals hierboven staat geschreven. Ik ben net 16 en mijn vriendin is 21
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieverd, 18 jaar en 'je' meisje bijna 16. Dat leeftijdsverschil is zelfs heel normaal! Veel mannen zijn 2 tot 3 jaar ouder dan hun vrouw. Je bent zelfs heel gewoon 'doorsnee'. Dus helemaal niets om je druk over te maken. Ikzelf ben ook ruim 3 jaar jonger dan mijn man. Dat verschil 'merk' je nu misschien, maar over 10 jaar is dat verschil al helemaal weg. Nu zit jij op school of hebt werk en je vriendin zit nog midden in haar schooltijd. De overgang school-werk laat je nu misschien het verschil voelen. Maar als jullie een paar jaar verder zijn en allebei je werk hebben, ga je 'settelen' zoals dat heet. Je weet je levensrichting waar je voor gekozen hebt en dan is het leeftijdsverschil helemaal weg!

Dus geen zorgen, genieten! En ja, meisjes zijn vaak eerder volwassen dan jongens, dus een logisch leeftijdsverschil... ha ha ha

Veel plezier samen!

Toegevoegd na 3 minuten:
En uh tussen twee haakjes: met ruim 3 jaar leeftijdsverschil zijn wij al bijna 22 jaar bij elkaar en al weer bijna 17 jaar getrouwd. En we hebben twee kanjers van zonen van 16 en 13 jaar. Dus... geen probleem hoor! Zeker niet het leeftijdsverschil!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor alle antwoorden!!
Ik zie dat hier iedereen op dezelfde lijn zit!
Ik denk dat ik me maar niet moet aanstellen en niets van andere moet aantrekken!! Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed! Succes en veel geluk! En uh... aanstellen bestaat niet hoor. Aanstellen is niets anders dan onzekerheid. En daar is niets mis mee, zeker niet als je je onzekerheid zo goed weet te verwoorden. Dan geef je je onzekerheid geen macht, maar gebruik je het als een stuk gereedschap en maakt er positief gebruik van. Top! En dat je je niets van die anderen aan moet trekken, dat is zeker! Misschien zijn ze eigenlijk wel jaloers....
3 jaar verschil mag nog steeds, als het 5 jaar verschil was is het niet meer legaal volgens de wet dus als je dit meisje echt leuk vindt, ga er dan voor ;D