hoe kom je van het rood worden af in je gezicht ?

Toegevoegd na 11 minuten:
ik bedoel dan ook het blozen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Hoe meer je gefixeerd raakt op het blozen hoe erger het voor jezelf wordt. Probeer het te negeren: "ik bloos, nou en?". En ga verder met datgene wat je aan het doen was. Vaak valt het blozen andere mensen veel minder op dan je zelf denkt. Je vergroot het als het ware voor jezelf uit.

Mocht het blozen je echt gaan belemmeren en overgaan in bloosangst, dan is het tijd om hulp te zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.blozen.nl/blozen of doe een cursus "omgaan met blozen".

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik vond nog enkele tips tegen blozen:

•Onthoud dat er miljarden mensen zijn waarvan jij er één bent. Zou het in het grote geheel werkelijk uitmaken dat jij een kleine blunder begaat? Natuurlijk niet! Relativeer daarom en probeer de situatie objectief te bekijken.
•Zorg ervoor dat je stress reduceert. Je kunt stress o.a. verminderen door genoeg te sporten, gezond te eten, niet te roken, weinig alcohol te drinken, je lichaam schoon houden van binnen en door zo nu en dan te mediteren. Wanneer je namelijk gespannen bent, zal je lichaam er op reageren. Zorg daarom voor een gezonde leefstijl zodat je je lichaam beter in controle kunt houden.
•Heb je binnenkort een moment waarvan je weet dat je zenuwachtig zult zijn? Bereid dan goed voor. Door de situatie in je hoofd te oefenen, krijg je meer zelfvertrouwen en kun je meer controle over de situatie uitoefenen. Op het moment zal je je zekerder voelen en de kans op een black out neemt aanzienlijk af.
•Probeer zo veel mogelijk positief te denken. Met negatieve gedachten schiet je niets op omdat je jezelf als het ware al voorbereidt op een blunder. Visualiseer daarom herhaaldelijk dat alles goed zal lopen. Ervaar het gevoel van overwinning en opluchting met heel je wezen vóór de situatie zelf!
•Sluit jezelf niet af van de buitenwereld! Maak daarom nieuwe vrienden of maak zo nu en dan eens een praatje met een volkomen vreemde! Alle kleine beetjes helpen je in te zien dat je een leuk persoon bent en dat je de wereld genoeg te bieden hebt. Hoe vaker je oefent in sociale contacten, hoe meer zelfvertrouwen je krijgt omdat je in zult zien dat iedereen zijn zwaktes en onzekerheden heeft!
•Voor meiden die écht niet van het blozen af kunnen komen, werkt camouflage heel goed. Wanneer je foundation, poeder en een beetje blush opdoet, zal het niemand opvallen dat je bloost omdat je toch al blush op de wangen hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

door niet meer te blozen

Toegevoegd na 11 minuten:
nav toevoeging
gewoon lekker laten gebeuren
het is helemaal geen probleem om een keer te blozen dat is gezond en laat je gezichtuitdrukking goed zien

als je er echt vanaf wilt zul je een boerka moeten gaan dragen waar alleen je ogen zichtbaar zijn maar dit zal niet de bedoeling zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat het enige dat helpt is zoveel make-up erop doen dat je huidskleur niet meer te zien is.

Het rood worden is een natuurlijk iets, wat helaas niet te verhelpen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er van af waardoor je gezicht rood wordt.
Als het door de zon is: blijf uit de zon, of zit er niet te lang in.
Als het na het douchen is: douche niet te warm en gebruik een hydraterende lotion voor je gezicht.
Als het van het blozen is: http://www.goeievraag.nl/vraag/voorkom-rood.47924
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet.
Accepteer dat je rood wordt in bepaalde gevallen en durf het zelf te benoemen. Wanneer de emotie achter het rood worden is uitgesproken, verliest deze zijn kracht en zul je er minder last van hebben (en hierdoor wordt het blozen ook weer minder).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doel je nu op blozen, op couperose of rosacea?
Aan blozen valt weinig te doen, en in mijn ogen hoeft dat ook helemaal niet, het is natuurlijk en oogt ontwapenend.
Mocht je couperose of rosacea hebben dan zou je je kunnen verdiepen in de moderne behandelingstechnieken die worden aangeboden.
Couperose, een groot aantal kleine, rode haarvaatjes in het gezicht kan bijvoorbeeld behandeld worden met lichtflitsen.
Rosacea, is eveneens roodheid veroorzaakt door haarvaatjes en gaat vaak gepaard met bultjes.
In ernstige gevallen kan hiervoor antibiotica worden voorgeschreven.

Mocht je een van deze huidaandoeningen (denken te) hebben, breng dan een bezoek aan je huisarts, deze kan je indien nodig doorverwijzen naar een dermatoloog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht je veel blozen, dan kan je ervoor kiezen om foundation te dragen; dit kan je rode wangen verbergen.
Je zal je dan in elk geval een stuk zekerder voelen.

Toegevoegd na 19 minuten:
Mocht foundation niet voldoende zijn, dan zou je groene make-up onder de foundation kunnen aanbrengen.
Groen neutraliseert rood, het komt er niet doorheen.
Groene make-up is in stiftvorm verkrijgbaar bij de Hema, maar natuurlijk ook van de betere cosmetica merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er verstand van! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik weet niet eens waarom...
Blozen is helemaal niet erg hoor. Sommige mensen vinden het charmant dat iemand bloost. Het geeft vaak je diepere gevoelens aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet je leeftijd niet maar ouder worden helpt denk ik wel. Dan ga je meer relativeren en maak je je er niet meer zo druk om als je iets niet helemaal goed doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van het blozen af wilt komen, ga dan naar je huisarts hij zal dan het medicijn paroxcetine voorschrijven.
Je bent er dan vanaf, maar of dat nu een oplossing is?

Toegevoegd na 5 minuten:
paroxcetine moet zijn paroxetine.