moet ik afwachten of nog een test doen???

ik heb met 8 dagen overtijd een test gedaan was negatief,ben nu inmiddels 11 dagen overtijd en nog steeds niet ongest.heb wel gevoelige borsten en groter.
gr pieternella

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je al lang bezig? Of ben je kortgeleden gestopt met de pil?

Antwoorden (6)

Test voor de zekerheid nog maar een keer en kies voor de zekerheid een andere test (een ander merk, dat anders test).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer je je eerste test hebt gedaan & die was negatief kan je best een volle week wachten met de tweede.
sommige testen raden zelf aan om twee weken te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je te snel een zwangerschapstest doet (al is 8 dagen niet te snel, normaliter), kan het zijn dat de HCG-spiegel (het zwangerschapshormoon dat de test meet) nog te laag is voor een betrouwbare uitslag. Je kunt dus vrij eenvoudig een ; vals negatief' krijgen, terwijl je toch echt wel zwanger bent. Voor een herhalingstest kun je het beste dan een week of twee wachten.

Zwangerschapstesten kunnen prima een zwangerschap 'over het hoofd' zien ; negatief kan dus best positief zijn. Omgekeerd echter niet : als je niet zwanger bent, kun je niet abusievelijk een positieve uitslag krijgen. Maar die uitslag geeft dan weer geen garanties op het uitdragen van de zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een keer een test, al is het alleen maar om de spanning weg te nemen.
Het kan ook zijn dat je overtijd bent vanwege een stressvolle periode. Je lichaam zit heel ingenieus in elkaar en reageert op allerlei signalen.
Ook een allesoverheersende intense kinderwens kan zwangerschapsverschijnselen opwekken.
Dus even naar de winkel morgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook naar de huisarts gaan en vragen om je bloed te testen. Bij sommige vrouwen is het hormoongehalte heel laag en laat een zwangerschapstest niet zien dat je zwnger bent. Bij een bloedtest komt het helemaal goed!
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je net gestopt bent met de pil, kan je menstruatie in de war zijn en kan je lichaam besluiten om een menstruatie over te slaan.

Als je écht zeker wil zijn, ga dan best naar de dokter voor een bloedtest. Snel, pijnloos en voor 99% zekerheid. De uitslag heb je soms dezelfde dag al, meestal 1 of 2 dagen nadien. En dan ben je zeker.

Voor een zelftest kun je best nog een paar dagen wachten. De hormonen komen niet zo snel op gang. Wel kun je de vorige test nog eens bekijken. Heeft die ondertussen misschien nog een vaag streepje gekregen? Dan kun je nu nog wel eens een testje wagen ;)