verstandig is om 3 maanden te wachten. en dan ben je ong 2 weken na de 3e menstruatie het vruchtbaarst. ik ben ook gecurreteerd en mijn gynecoloog zei me 3 mnd te wachten. er zit toch een wond in de baarmoeder, die moet je echt even heel kans geven

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een miskraam is je vruchtbaarheid gelijk aan daarvoor. Er is medisch niets op tegen om na een miskraam en/of curettage direct weer zwanger te worden. Echter veel vrouwen vinden het prettig om in ieder geval één menstruatie af te wachten voordat ze weer zwanger willen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 menstruatie wachten is echt niet raadzaam. je baarmioeder heeft een wond. je zou zo maar weer een flinke teleurstelling kunnen krijgen als het wel lukt gelijk zwanger te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik bailey, maar ik heb puur gegoogeld op medisch. Ik wist het antwoord namelijk niet. Mij is zoiets gelukkig nooit overkomen. Alles goed met jouw zwangerschap?
Vruchtbaarheid en curettage heeft niets met elkaar te maken, en er is totaal geen verband...

Wat je wel moet weten is dat de schade van de verwijdering van de conus van de baarmoederwand weer helemaal geheeld is... Want het is niet goed als het nog niet helemaal terug elastisch en genezen is, om dan zwanger te geraken...

Maar vruchtbaar heeft niets met de curettage te maken...