Beide verlieft, maar toch een probleem?

Ik ben erg verlieft op een goede vriend van me. Hij zelf heeft ook eens toegegeven ook iets voor mij te voelen, maar vertelde ook dat hij geen verkering wilde, omdat hij bang is mij kwijt te raken nadien. (hij heeft bindingsangst) Ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat nooit zou gebeuren, maar dat dringt niet door. En natuurlijk wil ik hem niks opdringen.
Maar hij is dus ontzettend lief tegen mij, en ik kan het gewoon niet meer hebben zo. Want als ik dan denk dat er mischien iets zou kunnen zijn, zegt hij dat ik niets moet verwachten, En dan zit ik weer een week of langer in de put en ben ik ook gewoon ontzettend verdrietig.
maar toch blijft hij mijn aandacht zoeken, en blijft hij gewoon ontzettend lief doen en verteld mij alles, wat hij andere totaal niet zou vertellen. Nu weet ik gewoon echt niet meer wat ik moet doen, heeft iemand mischien tips wat ik kan doen in deze situatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (9)

Als ik jou was zou ik gewoon eens op hem afstappen en hem om duidelijkheid vragen. Zoals ik dit lees heb je die echt niet. Noem hem dat je er best over inzit en dat je graag wil weten wat er speelt en wat jij kan doen om hem van die bindingsangst af te krijgen. Je moet hem echter niet opdringen, want dat is nooit goed.
Ga gewoon eventjes met hem onder vier ogen in een gesprek =3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees is eerlijk tegen hem ,vertel je hem jouw gevoelens.
Dat is de enigste manier , ja je kan het ook zo laten maar ja dan wordt je ook niet gelukkiger.
Dus wees eerlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij wil wel, maar eigenlijk toch niet. Jij wilt heel graag, maar omdat hij toch eigenlijk niet wil, is het allemaal erg verwarrend.

Hij wil graag met je omgaan als allerbeste vriend/vriendin, maar jij wilt verkering. Zolang niet beiden dat willen is er dus geen verkering.

Je kunt hem nog eens laten vertellen waarom hij bindingsangst heeft. Vanuit een eerdere relatie? Of is hij niet zeker over zijn gevoelens? Of misschien vindt hij jongens ook leuk? Praat even met elkaar, voor wat meer duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik denk dat ik weet waardoor het kwam. Hij heeft eens eerder verkering met een meisje gehad, en dat is heel vervelend uitgegaan. Hij zit daar nogsteeds erg over in, en wilde het ook goed praten met dat meisje. Maar zij wilde dat dus niet. Dus ik dacht dat het daarvan kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou kunnen. Maar jij bent dat meisje niet. Jij bent iemand die helemaal voor hem wil gaan. Als hij dat niet inziet, zo'n geweldige meid direct in zijn omgeving, dan moet je zelf ook maar er mee stoppen met hem. Want dan moet hij eerst aan zichzelf werken om weer steviger in het leven te staan. Moet hij zelf doen. Kun jij hem niet bij helpen.
Je vriend is hoogst waarschijnlijk vreselijk bang pijn over te houden aan een relatie en dus heeft hij zijn innerlijk afgesloten..voor alles

Daarom ook durft hij geen gevoelens van liefde toe te laten.

Jij kunt maar tot een bepaalde 'hoogte' tot zijn innerlijk doordringen..maar nimmer tot zijn hart..

Dat laat hij eenvoudigweg niet toe..omdat hij die vreselijke angst voor verdriet heeft.

Ik begrijp best dat dit voor jou heel verdrietig is..want jij bent hartstikke verliefd en je 'vangt alleen maar bot' bij je toenaderingspogingen bij hem.

Hem iets verwijten kùn je hem dat eigenlijk ook niet..want hijzelf zit er wellicht nog wel meer over in dan jij..

Ik denk dat hij allereerst zelf zijn probleem moet gaan onderkennen en daarna moet hij, samen met jou, proberen dit probleem te overwinnen.

Onthoud maar dat liefde alles moet kunnen overwinnen..dus investeer samen maar in jullie liefde.

Praat met hem en vertel hem hetgeen ik jou hier vertel..

Als je dat moeilijk vindt..schrijf hem dan het hele verhaal in een brief, die je via de post aan hem toe zendt.

Bied hem je hulp aan..en hou maar heel veel van hem..Hij heeft jou namelijk heel hard nodig..

Een goede vraag, dus een dikke + van mij..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag duidelijkheid en doe wat je hart zegt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is het voor jullie allebei belangrijk dat er duidelijkheid komt. Jullie moeten er eens goed voor gaan zitten en bekijken wat de huidige situatie is en voor jullie beiden betekent. Dan moeten jullie de voors en tegens van de keuzemogelijkheden eens naast elkaar leggen en eerlijk praten over de gevoelens die de keuzes en hun mogelijke gevolgen voor jullie zouden betekenen.
Pas wanneer jullie beiden eerlijk tegen elkaar kunnen zijn en jullie gevoelens en angsten op een rijtje hebben gezet kun je weloverwogen keuzes maken. Wanneer jullie hierin niet eerlijk tegenover elkaar kunnen zijn, zal ook een relatie hier tegenaan lopen. Snap dat de stap naar een relatie de vriendschap in gevaar kan brengen, maar dat kan alleen als je angst je de baas is. Jij en dus, zoals het ernaar uitziet, je vriend, moet z'n angst onder ogen zien en de baas worden.

Nog een tip, spreek af dat je deze bespreking in één sessie afrondt, dus niet vandaag een stukje, morgen een stukje, overdenkingstijd, etc... Dan blijft het hangen. Nee, plan samen een weekendje uit en spreek af dat dat duidelijkheid moet brengen en dat er concrete afspraken gemaakt moeten worden. Spreek van tevoren ook af wat er na dat weekeinde gaat gebeuren als jullie er niet uitkomen. Dit zegt dan al iets over jullie relatie namelijk. Als jullie er samen in een weekeinde niet uitkomen, zou ik het op vriendschap houden, en geen relatie aangaan. Maar goed, dat ben ik.

Nou, heel veel succes en ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Een vriendschap als deze is heel mooi en dat moet je koesteren. Een relatie kan nog iets moois toevoegen, maar forceer het niet!

En als laatste tip voor jullie allebei: volg je hart! Doe dat wat je hart je ingeeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vriend had precies hetzelfde hij twijfelde had ook de angst om mij te verliezen.
ik heb hem het volgende gezegd;
daar is het gat van de deur werk aan jezelf en als je weer contact met mij opneemt en je wilt toch wat ga je voor 100% voor mij zoals ik voor jou en als je daarna nog twijfelt dan kan je het bekijken.
en toen heb ik hem weggestuurd.
binnen 2 dgn was het helemaal ok en we hebben een verschrikkelijke goede band/ relatie.
bij mij werkte dit toevallig ook hij had bindingsangst weet niet of het voor jou ook zal werken maar ik weet wel dat je van die onzekerheid gek wordt en dat je op een gegeven moment gewoon voor jezelf moet kiezen en die pijn die dat met zich meebrengt maar even voor lief moet nemen.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer erachter te komen of hij wel écht iets voor je voelt...
Bindingsangst kan gebeuren, maar het mag niet blijven duren .Vertel hem wat jij voelt.
Dat je daar van af ziet.
Als jij je hart volgt, zie dan hoe hij reageert, want lief zijn kan iedereen.
Ik wens je veel succes!
En als men een relatie begint, is vertrouwen hebben heel belangrijk!
Jij moet niet boeten door de fouten van een ander.
sterkte!
Ps: verliefdheid kan men niet tegen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft bindingsangst en wilt je niet kwijtraken dus houdt hij de band stationair. Dat hij je niet wilt kwijtraken is omsat hij dat zo inziet dat de relatie kan stukgaan en dan zullen jullie elkaar kwijtraken. Geloof me het gebeurt. Mn ex en ik zouden ook vrienden blijven maar mn hart is zo gebroken. Ik kan haar niet meer zien. Zodoende zou ik net als hij dus een vriendschap hoger plaatsen en dus verkering afslaan. Het is pijnlijk maar verkeren is niet altijd beter.

Voor jou is het een bittere pil en je zal kapot gaan omdat je niet krijgt wat je wilt. Ergo zul je op een gegeven moment verder gaan opnieuw verliefd worden. Met als resultaat dat jullie wellicht van elkaar vervreemden.

Je kan praten met hem over jou gevoel. Maar das eng. Want een afwijzing doet zeer en je bent kwetsbaar.

Het komt er op neer waar kies je voor hart of verstand. Het blijft niet makkelijk hoor. Sterkte en succes