Leeftijdsverschil

Zelf ben ik 16 en heb ik een vriendin van 19. Nu mag ik van mijn ouders haar niet meer zien wegens het leeftijdsverschil. De hormonen van haar zijn verder dan de mijne en uit bescherming mag ik haar nu niet meer zien.
Mogen mijn ouders dat doen?

12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja dat mogen je ouders doen. Leuk is nu ff anders, maar het is uit bescherming. Wat ze wel in de hand werken is dat jullie het stiekem gaan doen omdat het nu een stuk interessanter is. Als ik je ouders geweest was, had ik haar elke dag uitgenodigd zodat ze je neus uit kwam :) het is wel zo dat meisjes van 19 volwassener zijn, en jongens toch vaak nog veel langer puber. En als je met dat meisje dingen doet, seksueel, dan moet je ook nog uitkijken dat je met een ouder meisje niet ineens pappie wordt. Het is tegenwoordig trend om vroeg mamma te worden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja helaas, je bent minderjarig, en dus mogen je ouders die relatie verbieden.

Ik weet niet hoe het zit in Nederland maar dit is de wet in België:
In de Belgische wet staat dat ouders het ouderlijk gezag uitoefenen over hun kind tot het 18 jaar is. Dit betekent dat zij alle beslissingen nemen over je vrije tijd, school, opvoeding,... tot je meerderjarig bent. Dat wil dus zeggen dat je ouders mogen beslissen met wie je een relatie hebt en dat ze je dus ook kunnen verbieden om een relatie te hebben.

Dit ouderlijk gezag staat in sommige situaties eigenlijk tegenover het Internationaal Verdrag van de Rechten van het Kind. Zo zegt het Verdrag bijvoorbeeld dat kinderen recht hebben op privacy en op een eigen mening. Maar je ouders kunnen ook beslissingen nemen zonder naar jouw mening te luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze mogen je inderdaad verbieden om haar nog te zien , de vraag is alleen hoe je er mee omgaat.
Probeer is met je ouders te praten over hoe jij je voelt , je ouders maken zich duidelijk erg zorgen om de seksuele relatie , maar als dat verder niet aan de orde is kan je het met je ouders bespreken en kijken of je een compromis kan sluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap dat je ouders dat doen. Maar als je nou is rustig met je ouders rond de tafel gaat zitten en gaat praten. Met praten los je het meeste op. P.S. Mijn beste vriendin is een meisje van 14 en heeft sjans met een jongen van 19 dat is pas verkeerd. Maar ze staat stevig in haar schoenen snap je??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je ouders doen dit om jou te beschermen. Maar ik snap dat het vervelend is voor jou. Probeer er goed mee om te gaan. Of vraag aan je ouders waarom je haar niet meer mag zien.!

Heb dit zelf ook gehad maar ik was toen iets ouder dan jij. (17) Mijn ouders vonden het niet erg omdat ze haar beter leerden kennen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook gehad toen ik 12 was. Alleen dat vriendinnetje was ook 12. Acheraf gezien was zij met veel dingen verder dan ik. Zo ging ze bijvoorbeeld nagels lakken wat ik reuze interessant vond. En ze vertelde me dat je kunstnagels kon kopen en dat deed ik natuurlijk direct. Wat natuurlijk helemaal niks was omdat ze er gewoon afvielen. Maar zo leerde ik wel dat lange nagels niet voor me weggelegd waren.

Met jongens was ze overigens niet bezig dus achteraf vind ik het van mijn moeder erg achterdochtig.
En zonde want ik vond het reuze leuk wat zij allemaal deed en het was totaal onschuldig. Ze mocht niet thuis komen bij mij. Nee in dat soort dingen vond ik mijn moeder helemaal niet leuk.

Ik vind verbieden eigenlijk geen goed actie. Gewoon een gesprek met je kind aangaan vele malen beter.

Kun je niet met je moeder gaan praten erover?

Uit jouw verhaal kan ik niet echt opmaken hoe die vriendin zich gedraagt. Je hebt het over hormonen, maar dat kan je zo ruim opvatten als je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Ik heb hier neergezet wat me moeder zei over die hormonen. Zij zegt gewoon dat ze met alles verder is dan ik. Volgens mij is ze bang als ze (=mijn vriendin) vraagt of ze sex wilt dat ik dan geen nee durft te zeggen maar het dan tegen je zin in gaat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ik snap je. Misschien kun je een goed gesprek met je moeder hebben over vertrouwen. Jij weet zelf wel van jezelf of je een naief typje bent of niet toch? En je zou dan je moeder kunnen vertellen hoe je in elkaar steekt. Als ze merkt dat jij heel verstandig bent voor je leeftijd dan neem je haar bezorgheid misschien daarmee weg. Dofa
nou het is zo dat je ouders helaas je het kan verbieden maar het gaat er ook om dat het meisje van 19 hoe ze zich gedraagt zecht ze de hele tijd van wil je roken of neem alkol dan snap ik het wel van je ouders en praat ook even met je ouders want mischien hebben ze eigenlijk wel een hele goeie reden maar is dat meisje heel gewoon en gaat ze allleen gezelig doen dan snap ik je ouders niet veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uw ouders hebben altijd het laatste woord in deze,
zolang u minderjarig bent en in uw ouderlijk huis woont.

Echter....vertrouwen is goed maar controleren is beter.
Het ware beter dat uw ouders uw vriendin uitnodigden
om zo de controle er over te houden.

U kunt begrijpen dat als u matig drinkende en niet rokende ouders heeft, zij dat bij hun kinderen willen overbrengen.

(voorbeeld) Een blowende, rokende en drinkende schoondochter is niet direct de juiste persoon waar zij op zitten te wachten.

Echter nu er een verbod is ligt het voor de hand dat het nu niet meer te controleren valt wat jullie buitenshuis doen.
Maar de liefde zal overwinnen.

Wat betreft uw ouders kan het ook een andere reden zijn om u te weren van het liefdespad.
Dat zou ook van toepassing kunnen zijn op een jongere vriendin met een andere komaf of andere religieuze inslag.

Een goed gesprek met elkaar zou de lucht kunnen klaren.
Dan kunnen jullie allemaal verder met jullie leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij dochter is 18 en zij heb vriend van 16 jaar
zelf heb ik er geen probleem mee
maar andere wel maar ja liefde daar kom ik niet tussen
hij is schatje en daar gaat mij om hij is goed voor haar
is veel belangrijker