Marleen zei het al, er is geen gemiddelde periode aan te geven.

Een tiener die al een paar weken verkering heeft, zal zijn/haar vriendje/vriendin al mee naar huis nemen. Al is het maar onder het mom van "huiswerk maken".

Iemand die al op zichzelf woont, een tijd vrijgezel is geweest en een relatie krijgt met iemand waarbij hij/zij zich helemaal geweldig bij voelt en het bovendien wederzijds is, zal ook niet lang wachten.

Maar er kunnen omstandigheden zijn waarom het prettiger is om te wachten. Bijvoorbeeld als iemand getrouwd is geweest en de scheiding pijnlijk is geweest voor ouders. In dat geval zul je langer wachten met voorstellen, want je wilt zelf een paar maanden uitzoeken of de nieuwe liefde wel toekomst kan hebben, voor je weer iemand voorstelt aan je ouders.

Een tip uit eigen ervaring: stel je nieuwe partner pas voor als jij eraan toe bent! En beperk de informatie over een nieuwe liefde totdat jij eraan toe bent om voor te stellen aan je ouders. Ik heb in het verleden flinke ruzie gehad met mijn ouders omdat ik mijn toenmalige vriendje in hun ogen te lang uit hun zicht hield. Ik was toen halverwege twintig en wilde het gewoon rustig aan doen. Zij begrepen daar niets van, zagen het als een belediging. Ik dacht toen wel eens: had ik maar niet over hem verteld, dan had ik dat gedoe niet gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat daar een vaste tijd voor is te geven. Het hangt ook sterk af van de leeftijd, de voorgeschiedenis, de omstandigheden, de relatie met de familie en allerlei andere factoren die daar invloed op kunnen hebben.

De enige leidraad die je denk ik kunt geven is 'als het een beetje serieus begint te worden'. Wat over het algemeen bij jongeren wat eerder is dan bij wat oudere mensen die soms al enkele relaties achter de rug hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra jij het een serieuze relatie vindt.

Ik vind daar geen periode voor staan.