waarom vinden ouders het niet leuk als hun kinderen (naar hun mening) te lang gamen??

Mijn ouders vinden het al té veel als ik langer dan een half uur game, heeft er iemand een tip waardoor ik hen over kan halen dat sommige games toch wél goed zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik al maar héél even zit te gamen als ze nog niet thuis zijn en ze komen dan thuis denken ze altijd dat ik de hele middag heb zitten gamen terwijl dat niet zo is.
Probeer er in ieder geval achter te komen waardoor je ouders het niet goed vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slecht voor je ogen, wordt je dom van, tijd verspilling, saai, ongezond etc etc -.-'

Antwoorden (7)

Je kan zeggen dat al je vrienden dat ook doen (als dat zo is). En dat je ook gewoon praat met hun enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vrienden spelen de spellen die ik speel niet
Ouders zijn al snel bezorgd over hun kind, als het goed is. De meeste ouders denken, dat als je alleen maar achter de computer hangt, je hele sociale leven naar de knoppen gaat. Ik denk dat dit vooral komt omdat ze hier zelf niet mee zijn opgegroeid. Het is totaal onbekend voor de meeste ouders.

Toegevoegd na 45 seconden:
Je zou Engelstalige games kunnen spelen, zonder ondertiteling, waardoor je Engels erop vooruit gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik speel alleen maar Engelse games (alleen maar online games) waar ik Engels moét praten, anders begrijpt niemand me! Mijn ouders weten ook dat ik daardoor mijn Engels verbeter, maar toch zien ze er tegen op! :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik eens met je ouders rond de tafel gaan zitten, om te vragen wat nou werkelijk hun argument is tegen het spelen van computerspellen
Het is goed voor je hand-oog coordinatie & reactievermogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vinden ze niet belangrijk genoeg om mij langer te laten gamen... :(
Ik ben 35 en speel al sinds m'n 15e. Natuurlijk willen je ouders het gamen in de gaten houden. Alles moet voor het gamen gaan (school, sport ed) maar ook gamen is een vorm van ontspanning. Een half uurtje is natuurlijk te weinig om een leuk spel te spelen. Bij FIFA is het leuker om best off 3 te spelen en daarvoor heb je wat langer nodig dan het half uur. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer ze eens uit te leggen wat je allemaal leert van je games. Ik was onder de indruk toen bleek dat mijn zoon zelf servertjes aan het inrichten was en mee-ontwikkelde aan online-games en gewaardeerd werd in online-communities, en dat hij een enorme kennis van prehistorisch wapentuig heeft, en dat hij precies kan vertellen wat je allemaal nodig hebt om een stabiel ecosysteem op te zetten, en dat hij weet hoe een diersoort kan evolueren van een amoebe tot een sterrenvarende maatschappij, en dat hij weet wat er allemaal nodig is aan geld- goederen- en personenstromen om een stad te laten functioneren, en.....

Moet je natuurlijk niet alleen first-person shooters spelen, he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik speel ook geen shooters, dat mag ik al hélémaal niet! Dan krijg ik 'straf' en mag van mijn ouders niks meer downloaden of spellen kopen... -.-" Ik zou ook servers willen maken, maar als ik maar een half uur mag gamen zal dat nooit lukken...
Vraag je ouders om eens samen met je te gamen, kijken wat het eigenlijk is. Wedden dat jij ze er dan van weg moet sleuren omdat je al uren wacht op eten???

Ik ben een oma en game heel veel, in de meeste games zit ik samen met mijn kinderen. Dat begon al toen ze nog thuis woonden, nu zijn ze allang het huis uit en ben ik zelfs al oma. Nu ze elders wonen kunnen we ook gezellig bijkletsen in de chat terwijl we gamen :-)

Maar ik herken dit wel. Veel van hun vrienden ken ik natuurlijk ook: zowel van rl als van gamen. En ik hoor heel vaak dat ze wilden dat hun ouders/grootouders dat ook deden...

Mijn zoon heeft door het gamen uiteindelijk een heel goede baan in de IT gekregen. En ze hebben veel vrienden die ze gewoon in het echt ontmoeten maar die ze gevonden hebben... door het gamen!

(o.a. Granny - guild officer in RoM)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, nee. Dat heb ik al tig keer geprobeerd, maar dan zeggen ze bv.: "Ik ga toch niet spelen dus ruim dat ding maar op"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel leuk dat u wél gezellig spellen speelt! :))
Je wilt je ouders overtuigen van jouw gelijk?
Of wil je hen overtuigen van hun ongelijk?

Wat zou je werkelijk willen van je ouders?
En wat zou je van jezelf graag willen?

groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil hen ervan overtuigen dat het helemaal niet zo saai, ongezond etc. is, ik zou graag wat langer willen gamen i.p.v. een half uur... Ik ben niet iemand die 24/7 wilt gamen, gewoon wat langer! Ik heb nooit echt veel tijd om te gamen, te veel huiswerk en/of toetsen, maar als ik wél tijd heb wil ik gewoon even rustig 1 á 2 uur gamen. Dat is toch niet zo erg, of wel?