het is niet verkeerd om een motor te horen op momenten dat je remt, stilstaat of op een moment dat de motor minder toeren draait als je nergens met je tengeltjes aan zou zitten, puur omdat iemand het geluid prettig vindt.
wellicht het gevoel dat dat men eerder weg is bij stoplichten dat door het geven van een pul gas de motor al op toeren is, men best mag zien en horen dat iemand trots is op een voertuig, of ff een statement wil maken.
(zelfde als piepende bandje in de bocht, rado knoerthard aan als je zelf toch wel kan horen en met minder vaart toch ook wel door de bocht komt)
sommigen denk dat een motor zo sneller warm is, en er zijn idd voertuigen die ff op hun staart getrapt moeten worden willen ze zonder horten en stoten en gepruttel en bestuurde van punt a naar punt b krijgen.
ik denk dus dat het vanuit een bepaalde vorm van zekerheid voortkomt waarvoor men bevestiging zoekt.(horen ze me wel, val ik wel op, doet de auto het wel, draait de motor nog lekker etc.)
daarbij zijn sommige mensen ook simpelweg ongeduldig, of even wat gefrustreerd.
dan bestaan er helaas de exemplaren welke er een voldaan gevoel van om een reactie te krijgen van mensen die zich hieraan kunnen storen, ervan schrikken, hiervan wakker liggen, of kleine kinderen die spontaan de handen over hun oren moeten doen.
provocatie dus.