Waarom geven veel mannen extra veel gas nadat ze een motorisch apparaat gestart hebben?

Nee echt, het valt me zo ontzettend op dat de meeste mannen, nadat ze bv een motor of een brommer hebben gestart en dus al aan de praat is, ze altijd even flink gas geven, zonder weg te rijden....heeft dit een technische reden?

Weet jij het antwoord?

/2500

neen dit is echt niet nodig maar sommige mensen denken dat er dan voldoende benzine nodig moet zijn om op te trekken.

extra gas geven om het geluid te horen: `vroemvroem.vroemvroem` het geeft mannen een gevoel van macht, van `power`van kracht !

Bij mijn auto heeft het wel degelijk een reden. Hij wil soms na het starten een wat lager toerental aannemen en weer afslaan. Als ik even wat gas geef, dan slaat hij ook niet meer af. Vroeger had ik daar de choke hendel voor.

Inderdaad, zoals anderen al zeggen, het voelt lekker. Het geeft een kick om je motor op gang te voelen komen onder je. De meeste motorrijders houden ook van het geluid. Ik in ieder geval wel :) Het 'warmlopen' argument is eigenlijk een beetje goedpraten denk ik - dat wil je sowieso niet met een flinke peut gas doen (JUIST niet, want dat is een klap voor een koude motor) maar met een beetje constant gas, om het toerental gestaag omhoog te brengen en de motor warm te laten draaien (of simpelweg niet te laten afslaan). Daar is, zoals iemand anders al opmerkte, vaak ook (op een motor) een choke voor beschikbaar, die het brandstofmengsel wat aanpast om een makkelijkere verbranding te krijgen. Ik probeer altijd mijn motor te starten met de choke aan als ik mijn slot nog moet openmaken en mijn tanktas vast te maken en handschoenen aan moet doen en zo. Want als je er eenmaal bovenop zit is die gashendel toch altijd snel gevonden hoor! :) En dat showen vindt niet iedereen om je heen even leuk natuurlijk. Als je de verleiding kunt weerstaan en je motor rustig warm laat lopen kun je daarna meteen lekker wegrijden, anders moet je onder het rijden aan het begin heel rustig aan doen en dat houdt bijna niemand vol :)

het is niet verkeerd om een motor te horen op momenten dat je remt, stilstaat of op een moment dat de motor minder toeren draait als je nergens met je tengeltjes aan zou zitten, puur omdat iemand het geluid prettig vindt. wellicht het gevoel dat dat men eerder weg is bij stoplichten dat door het geven van een pul gas de motor al op toeren is, men best mag zien en horen dat iemand trots is op een voertuig, of ff een statement wil maken. (zelfde als piepende bandje in de bocht, rado knoerthard aan als je zelf toch wel kan horen en met minder vaart toch ook wel door de bocht komt) sommigen denk dat een motor zo sneller warm is, en er zijn idd voertuigen die ff op hun staart getrapt moeten worden willen ze zonder horten en stoten en gepruttel en bestuurde van punt a naar punt b krijgen. ik denk dus dat het vanuit een bepaalde vorm van zekerheid voortkomt waarvoor men bevestiging zoekt.(horen ze me wel, val ik wel op, doet de auto het wel, draait de motor nog lekker etc.) daarbij zijn sommige mensen ook simpelweg ongeduldig, of even wat gefrustreerd. dan bestaan er helaas de exemplaren welke er een voldaan gevoel van om een reactie te krijgen van mensen die zich hieraan kunnen storen, ervan schrikken, hiervan wakker liggen, of kleine kinderen die spontaan de handen over hun oren moeten doen. provocatie dus.

Het heeft zeker een technische reden. Je warmt de motor een beetje sneller op. Hij zal natuurlijk niet op de gewenste temperatuur zijn na 1 keer gas geven maar het is genoeg om net van die koude start af te zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100