Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik iemand zo heb vergeven na één nachtje slapen?

De nacht ervoor was ik echt heel boos op hem en wilde ik niets meer met hem te maken hebben. Maar toen ik wakker was, was alles weer vergeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
771

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

omdat je het dan in een nieuw daglicht ziet.

waarschijnlijk reageer je emotioneel zodat het op dat moment een vreselijk beladen onderwerp is geworden denk ik. de dag erna zie je het vanuit een andere invalshoek en blijkt het wel mee te vallen zonder de hitte van de strijd de dag ervoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Men zegt niet voor niets: "slaap er eens n nachtje over"
Sommige dingen vallen als ej ze achteraf beziet eigenlijk wel mee, of je gaat ook je eigen aandeel in de zaak eerlijker zien
(Lees meer...)
13 jaar geleden
De tijd heelt en dat is zo. Een clichee ,maar zo waar.
Men zegt toch niet voor niets; "eerst even tot 10 tellen" als je kwaad wordt? In de hitte van de strijd sta je op je kookpunt, maar na een nachtje slapen zakken de hoge vlammen omdat ze geen brandstof meer krijgen.
Je kunt nu beter relativeren en er verdwijnt veel dat aanvankelijk super belangrijk was, naar de achtergrond.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Het hangt er van af wat de reden was van je boosheid. Als je hem al kan vergeven na een nacht slapen, zal zijn "misdaad" niet zo groot geweest zijn.
En dan krijgen de voordelen van je relatie de overhand als je er 's morgens over nadenkt met een uitgeruste geest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je je lopen aan te stellen zoals mijn vriendin ook zo vaak doet;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding