Mijn zoon is 3,5 jaar. Is dat te jong voor de bioscoop?

Ik wilde morgen met hem naar de bioscoop.
Naar een kinderfilm Offcourse. Maar is dat te jong. Wat vinden jullie. Of staat er ook een minimale leeftijd voor de bioscoop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het lekker proberen geen verwaching hebben als tie het zat word lekker de bios uit gaan maak er een gezellige dag van
veel plezier

Het beste antwoord

Nee joh, voor de meeste kleine kinderen is iets spannends! Hij zal waarschijnlijk veel plezier beleven, maak je geen zorgen.
Neem wel (van het voorgaande antwoord) de tip van de oordopjes mee :-)
Veel plezier samen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft indd van het begin tot het eind genoten.

Andere antwoorden (10)

Ga er naar toe en bekijk of hij het leuk vind. Zo ja, doe
het vaker, en anders nog even wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt denk ik ook een beetje aan het kind. Als hij na 3 minuten thuis bij de tv wegloopt zou ik het niet doen. Onze dochter ging mee naar een kinderfilm toen ze bijna 4 was. Ging hartstikke goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oefen thuis eens met een dvd, gordijnen dicht, licht uit en film aan. Met limonade en een lekker kanabbeltje. Net als in het echt.

Ik denk dat het wel kan. Niet te lange kinderfilm.

Het is wel zo dat het geluid super hard staat in de bios. Daar kan hij van schrikken/huilen. Neem voor de zekerheid oordopjes mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer zo'n onbegrijpelijke en niet toegelichte min...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom van mij een plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja dan doe ik er ook gezelig nog een plussie bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, dank....:)
Zo ben ik ook bezig om bij minnen weer een plus te zetten als het wèl een goed antwoord is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral voor die laatste zin een plus. Zou inderdaad voor mijn kleindochter van 4 jaar een goed advies zijn. Die krijgt zelfs al een geluidsdemper op tijdens de viering op school.
Het lijkt mij nog te jong. Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor film je wilt gaan bekijken. De echte kinderfilms hebben de aanduiding 'voor alle leeftijden'. Hij moet een behoorlijke tijd stil kunnen blijven zitten. En je moet er rekening meehouden dat die grote beelden heel indringend over kunnen komen op zo'n kleintje. Hij kan er nachtmerries van krijgen, zelfs van dingen waar je het van te voren niet van zou verwachten. Als ik jou was zou ik er pas mee beginnen als hij vijf is. Kijk eens naar deze trailer van een film die voor peuters wordt aanbevolen, zou hij dat leuk vinden:
Amadea
13 jaar geleden
zeker bestaat er een minimum leeftijd
maar onder begeleiding van een volwassene wordt er coulance toegepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich zou het kunnen als het een leuke kinderflm is.
Alleen is het ook de vraag of een kind van die leeftijd al uitgelegd kan worden dat het redelijk stilletjes is tijdens de film zodat andere bezoekers er eventueel geen 'hinder' van ondervinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij weet heel goed wat zachtjes en rustig betekent.
als de film je zoontje aanspreekt zal hij waarschijnlijk aan zijn stoel genageld zitten van alle indrukken en de film zelf.

is het een kind wat niet lang stil kan zitten of moeite heeft ergens zijn aandacht lang bij te houden kan het onverstandig zijn.

het is niet per definitie te jong voor een bioscoop, maar of je zoontje het leuk vind en de duur van de film kan uitzingen hangt dus heel erg van hemzelf af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind zelf een kind van 3,5 jaar nog te jong voor een bioscoop. De indrukken komen veel te direct bij zo n jong kind binnen.
Het is toch heel anders dan een tv.

Ik zou er echt nog even mee wachten.
Meestal zijn kinderfilms tenminste op de leeftijd afgestemd van het kind dat al zelf kan lezen.

Vergelijk wat Sesamstraat biedt en Teletubbies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige bioscopen word er regelmatig een kindermiddag gehouden. De omgeving wordt dan aangepast (o.a. geluid, licht). Als jouw zoon zich al wat langer kan concentreren, kan dit prima met 3,5 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van de NICAM (kijkwijzer) staat een goede uitleg over leeftijden maar een film met kwalificatie AL zal geen enkel probleem zijn. Indrukwekkend is het zeker en ze hebben het er nog weken over maar mijn kinderen (2,5 en 1) zijn er gek op! Het gaat voornamelijk om de popcorn en als ze geen aandacht meer hebben dan ga je toch gewoon weg, dat is voor jezelf ook relax. Let wel op dat 3D film nu veel draaien en dat dat op zich best heftig is voor een eerste keer. Kijk eens op de site van Pathe, zij hebben in den haag en Rotterdam af en toe een Nick Jr in de bios met Dora en Diego, superleuk!