Mag je (is het gebruikelijk om) je verlovingsring nog (te) dragen als je getrouwd bent??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer gezien dat een stel de verlovingsring doormidden deed, en van beide helften (1 van haar, 1 van hem) een nieuwe (trouw-) ring maakte. Leuk idee..

Het beste antwoord

Ja hoor, geen probleem. Sommige mensen dragen hun verlovingsring links en hun trouwring rechts.
Je kunt ook je verlovingsring later als trouwring gebruiken, of er bijvoorbeeld een diamantje in laten zetten als je trouwt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, ik ken het niet anders, je verlovingsring is je trouwring, hij verandert alleen van hand.

Andere antwoorden (5)

ja dat mag, zonde om zo een mooie ring in de la te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, waarom niet? Is geen wet voor die het verbiedt. Idd zonde om om na zo'n korte tijd op te bergen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je al verloofd bent, kun je de verlovingsring gebruiken als trouwring. Het is dan gebruikelijk om de trouwdatum in de ring te laten graveren. Een verlovingsring draag je aan je linker ringvinger. Zodra de verlovingsring een trouwring wordt, verhuist deze naar de rechterhand. Bij de katholieken is dit precies andersom. Zij dragen de trouwring aan hun linker ringvinger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anno 2011 zal het 999 van de 1000 mensen worst wezen of jij je verlovingsring na je trouwen wel of niet draagt.
De tijd dat er over dit soort zaken regels of gewoonten bestonden, ligt al enkele decennia achter ons.
Gelukkig maar.

Kortom: Je 'mag' of 'moet' vooral doen wat je zelf leuk vindt staan. Geen haan die er verder naar zal kraaien.
'gebruikelijk' bestaat niet meer op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn verlovingstijd was het voor de gemiddelde burger gebruikelijk dat de verlovingsring, na het huwelijk de trouwring werd. Misschien dat het voor de beter gesitueerden zo was dat er én voor de veloving én voor het huwelijk een ring werd gegeven, maar voor Jan met de pet ging dat niet op.