FSH Follikel Stimulerend Hormoon, stimuleert de groei van en follikel en dat is een rijp eitje. In de eierstokken zitten eitjes, dat zijn kleine celletjes. Die eitjes kunnen niet bevrucht worden omdat ze niet rijp zijn. FSH stimuleert de rijping van de eitjes, waarvan er eentje maandelijks opzwelt en door de eileider afzakt naar de baarmoeder. Dat gezwollen eitje, met daaromheen een vliesje, (een follikel) is wel vruchtbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snap ik, maar ik ging uit van de natuurlijke toestand, en dan kan het dd meer dan 1 zijn. Ik probeer het echter algemeen te houden zodat het begrijpelijk blijft.