Het is uit met mijn vriendin na 3,5 jaar samen:'(

Hallo,

Mijn vriendin heeft het vorige week uitgemaakt. We waren 3,5 jaar gelukkig samen. Het ging laatste tijden erg slecht bij haar op school. Ze heeft haar eerste jaar universiteit niet gehaald. Ze heeft nu uitgemaakt omdat ze zegt dat ze meer vrijheid en meer "het studenten leven" wil leven etc. Dat ze niet meer aangetrokken voelt tot mij;'(...
Ik ben bang dat ze door school anders over mij is gaan denken en nu dat ze gestopt is met school dat ze het voor haar gevoel beter gaat hebben. Hierdoor zal ze misschien sneller denken dat de tijd met mij niet zo leuk was...

Ik word gek. Ik kan niet goed slapen, denken, werken, eten.... ik word echt gek.

Ze belt nog af en toe huilend op dat haar spijt en dat ze dit moet doen omdat ze anders misschien later spijt van gaat hebben. En ze zei dat ze over ons na gaat denken maar dat het wel ff kan duren...

Kunnen jullie me aub advies geven? Wat moet ik doen? Ik weet het niet meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God, dit is herkenbaar. Ik zit met een soortgelijke situatie, al is het dan na een iets langere tijd.

Antwoorden (9)

lieve jongen,
dat jij hier zo mee zit betekend voor mij dat je een erg lieve, gevoelige jongen bent. als zij denkt dat ze de juiste keuze gemaakt heeft is dat goed. niet alleen voor haar, maar ook voor jou. Soms is het belangrijk om een verandering door te maken in het leven, daar leer je ontzettend veel van. Voor nu zou ik zeggen, zuip je even lekker kapot, zodat je een schijthekel krijgt aan jezelf, je koppijn hebt als ik weet niet wat, en de boel onder kotst, en begin dan lekker overnieuw.
ze heeft deze keuze gemaakt, en die moet jij accepteren. Dat nadenken over jullie relatie, en daar lang over doen zegt toch al genoeg? als zij niet 100 procent voor jullie wil gaan, is ze niet de juiste persoon voor je. Als ik dit zo lees denk ik dat jij iemand verdiend die volledig voor je gaat.
Sterkte.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het in en uit relaties stappen is vrij gangbaar voor veel mensen vandaag de dag. Maar soms kom je daar door voor een dilemma te staan. Nadat je uit elkaar bent gegaan, kom je tot de conclusie dat hij of zij een dusdanige rol in je leven speelt dat je hem of haar terug wilt. Met andere woorden, je hebt spijt van het verbreken van de relatie. Ik heb hier een artikel over geschreven, zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste advies is niet bij de pakken neerzitten. De wereld draait door en het leven gaat verder.

Wat erg belangrijk is om steun te zoeken bij familie en/of vrienden.

Er wordt gezegd dat iedereen weleens een gebroken hart mee maakt.

It is better to have loved and lost, then to have never loved at all.

Heel veel sterkte, de ware loopt echt wel ergens rond, nu moet je haar alleen nog zien te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt niets doen, het is accepteren... En je moet dat toch ooit, dus begin er zo snel mogelijk aan... Er zijn er nog genoeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te beginnen vind ik het heel rot voor je en ik weet hoe je je voelt. Je vriendin zal het gevoel gehad hebben dat ze niet genoeg vrijheid had en nog te jong was om zich te binden Ze ziet natuurlijk dat haar mede studenten er lekker op los leven. Ik zou zeggen probeer contact met haar te houden op een leuke manier en wie weet draait ze nog een keer bij want het gezegde luid: "Je weet pas wat je mist, als je het niet meer hebt" Ik wil je geen verkeerde hoop geven maar ik heb het ook zo mee gemaakt. Ga ondertussen gewoon lekker verder met je leven en probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen en lekker met vrienden uit gaan. In ieder geval niet te lang bij de pakken neer blijven zitten. Het zijn nu eenmaal aparte wezens die vrouwen waar van alles in hun koppie rond gaat :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je beter de connectie een tijdje kan verbreken. Dus ook als zij belt, om dan niet meer op te nemen (dit wel eerst even aan haar vertellen).
Jij hebt nu even tijd nodig om alles op een rijtje te krijgen.
Je wordt nu nog aan het lijntje gehouden door haar. Het is uit, maar ze belt je nog wel en geeft je hoop op later. Hoop die naar mijn idee niet reëel is.

Je zult je leven weer opnieuw moeten opbouwen. Zonder haar. Daar heb jij tijd voor nodig, je moet ook kunnen rouwen (want je hebt een verlies geleden).

Zorg eerst voor jezelf. Zorg dat je dit verdriet kunt verwerken en dat je geen valse hoop wordt opgelegd. Dat je niet aan het lijntje wordt gehouden en al die tijd blijft gereserveerd voor je ex.
Deze tijd kan je beter reserveren voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet nu proberen hoe je verder moet na een relatie die uit is. Het zal je misschien nog wel een keer gebeuren.
Je bent nu een gevallen schaatser die moet leren opkrabbelen.

Als je met iemand gaat is dat een soort proef, maar gelukkig nog niet definitief. Een proef heeft normaliter twee mogelijke uitkomsten. Een ervan is dat de relatie wordt verbroken. Leer van dit moment en laat je niet kisten. Denk aan Sven Kramer toen hij de verkeerde baan werd opgestuurd. Even flink vloeken en dan het kopje weer omhoog, Sammy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan heel goed zijn dat ze over een tijdje, eerder dan je denkt gewoon weer met jou wil. Het kan best zijn dat ze het even niet ziet zitten, dat heeft iedereen wel eens in zijn/haar leven. Neem haar heel serieus en vraag of je haar ergens mee kan helpen, sta altijd achter haar en ondersteun haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
[deels subjectief antwoord, gebruik alleen wat je gebruiken kan]

Misschien helpt het om de wetenschap erachter te kennen: verliefd zijn betekend dat je verslaafd aan iemand bent. Letterlijk. Iedere keer als je diegene ziet word er een beloningsstof aangemaakt in je brein, dopamine (dope ;) ). Als het niet beantwoord word moet je dus echt afkicken.

Als jij weet wat jij wilt, dan zou ik me daar mee bezig houden, en niet met wat er eventueel zou kunnen gaan gebeuren. 'Wat als'-gedachten kosten veel energie, en zijn niet altijd nuttig.

Succes :)

Toegevoegd na 1 minuut:
> ik zie overigens dat iedereen hier gemind is. Als ik straks gemind word (de kans bestaat) zou ik het op prijs stellen om te horen waarom ;)