mijn 2e man is jaloers op mijn dochter uit een eerder huwelijk,als ik leuke dingen met haar doe dan word hij vet chagrijnig en kortaf,hoe op te losse?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (8)

Praten: vragen waarom hij chagrijnig en kortaf wordt.
Is hij werkelijk jaloers en waarom? Misschien heeft hij heel plausibele redenen of misschien heb jij linken gelegd daar waar ze niet zijn.
Dus door het hem te vragen kan je achter zijn redenen komen.
Vrij simpel op te lossen lijkt me ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Praten, vertellen dat je nu eenmaal die dochter hebt.
Ik neem aan dat je niet constant met je dochter bezig bent, maar ze vraagt natuurlijk wel tijd, het is een kind. Je man gedraagt zich ook als n kind, en dan een verwend kind. Als er geen oplossing is, dan moet je je bedenken of je het leuk vindt hem als 2de kind te hebben.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke plus!
anneliez
11 jaar geleden
dank u
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nog een !
Als je man voor jou koos, moet hij ook voor je dochter en andere familie kiezen. Aanvaardt hij dat niet dan is hij je liefde niet waard.
Maar voor het zover komt, zou ik met hem eens serieus praten. Probeer het hem te doen inzien, dat er een dochter bij jou hoort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst lijkt het van je (huidige) man niet handig.
Als je hem voldoende affectie geeft en je je dochter niet overdreven verwent, heeft hij geen recht van klagen.

Hij zal moeten accepteren dat de band tussen je dochter en jou goed is en daar zou hij blij om kunnen zijn, stel dat je dochter tussen jou en hem zou zitten te stoken....
Je wilt niet weten hoe vaak dat voor komt.

Kortom, stel hem gerust (je houd van hem) en vraag hem te accepteren dat je ook plezier met je dochter moet mogen maken.

Als het een redelijke man is, dan zal hij dat begrijpen en inzien dat jaloezie jullie relatie alleen maar verslechtert en bovendien nergens voor nodig is.

Ziet hij niet in dat je als moeder en dochter een speciale band hebben en geeft hij daar geen redelijke ruimte voor,
dan moet hij bijleren of je zou je af moeten vragen of deze man je voldoende space geeft gelukkig te zijn.

Jaloezie is een van de grootste vernietigers van geluk.
Probeer hem op basis van redelijkheid op zijn gedrag aan te spreken maar laat je plezier met je dochter niet vergallen.

Van de andere kant mag je HEM niet verwaarlozen omdat je misschien doorschiet in het lol hebben met je dochter, ik ga er van uit dat je dat bewaakt.

Jullie zijn met zijn tweeen een commitment aangegaan en eens zul je samen zijn, je dochter zal eens haar eigen leven krijgen, ik geef hier eigenlijk mee aan dat je geen terechte reden tot jaloezie moet geven, van de andere kant zal de nieuwe echtgenoot genoegen moeten nemen met het spelen van de tweede viool, zolang je kinderen in huis hebt, zij hebben NIET voor je man gekozen.

Ik hoop dat je de wijsheid vind , een goede balans te krijgen.
Is het echter gewoon een ziekelijk jaloerse man , dan kun je beter met hem kappen.

Je kinderen blijven (ook als ze volwassen zijn) hun leven lang je kind en dat veroorzaakt een band voor het leven, als het goed is.

Ik heb in de zorg stellen getroffen waarbij de moeder koos voor een ongunstige nieuwe echtgenoot, de kinderen dolven het onderspit. Dat moet je naar mijn mening altijd zien te voorkomen.

Niets is beledigend bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Praten:
-vraag hem of hij jaloers is
-vraag hem of hij in de gaten heeft wat zijn reactie met jou doet
-vraag hem of hij weet waarom hij zo reageert
-vraag hem hoe hij denkt dat jullie beter met zijn gevoel om kunnen gaan

Vertel:
-wat jij niet prettig vind
-wat dat met jou doet
-vertel hem dat het voor jou een moeilijk en belangrijk onderwerp is
-vertel hem hoe jij denkt dat jullie beter met jouw gevoel om kunnen gaan

Bedenk (en vertel hem):
-voel jij je schuldig naar je man of ex-man toe?
-voel jij je schuldig naar je dochter toe?
-zijn er issues over kinderen (hebben jullie samen kinderen, wil hij graag kinderen samen met jou, voeden jullie jouw dochter samen op en gaat dat goed, .....)?
-zijn er problemen met jouw ex-man?
-evt. heeft hij problemen met zijn kinderen?

Onderneem:
-samen iets leuks: jij, man en jouw dochter
-misschien wil je man ook wel eens met je dochter alleen leuke dingen doen.
-vraag hulp bij iemand die kan bemiddelen of kan helpen bij de communicatie

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is iets wat je met wat omzichtigheid moet aanpakken. Je man zal allicht niet toegeven (en waarschijnlijk zelfs niet eens beseffen) dat hij jaloers is. Bovendien ken ik ook vaders die wat kribbig worden als mama teveel aandacht heeft voor het nageslacht. Gebeurt dus niet alleen bij "stiefvaders".
Praten met je man ligt voor de hand, maar het zal op de juiste manier moeten gebeuren. Anders duw je je man in de verdediging, en dat zal de situatie voortaan verergeren. Dus :
- Problematiseer het niet té erg. Weerhoud jezelf ervan om t.o.v. je man de dingen te gaan analyseren of psychologiseren. Probeer het zakelijk te houden.
- Maak afspraken. Zeg tegen je man dat je x uur per dag of per week wil om met je dochter alléén iets leuks te doen. En spreek af hoe jullie dat best organiseren.
- Betrek hem erbij. Vraag wat hij leuk zou vinden om te doen met zijn drieën, en zorg dat daarvoor ook tijd gemaakt wordt. Vraag hem raad ivm de opvoeding van je dochtertje. Enz.
- Benoem geregeld de dingen die je leuk aan hem vindt.
En verder...
Geef je je man ook voldoende aandacht en bevestiging? Doen jullie ook voldoende leuke dingen voor jullie zelf, leuke dingen als "stel"?
Zorg ervoor dat je momenten inbouwt waarop je er alleen voor hem bent, zodat er ook tijd is voor romantiek.
Bedenk echter dat het ook zijn proces is. Dat hij jaloers wordt kan redenen hebben die met jullie relatie verband houden, maar ook bv. met dingen die in het verleden gebeurd zijn. Hier zal hij zelf dan moeten uit geraken...
liveisgreat
11 jaar geleden
betrek hem bij de dingen die je met haar onderneemt.

betrek hem bij de opvoeding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zal ermee moeten leren omgaan. Geef een vergelijking met een relatie van hem met een dierbare van hem. En laat hem inbeelden hoe het voor hem is als jij heel zijn gedrag zou vertonen (chagrijnig, jaloers).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
prima idee: vergelijkend warenonderzoek :) dat werkt meestal wel ! plus!