hoe komt het dat ik zo snel boos wordt?

ik ben een meisje van 14 en altijd als mijn moeder wat zegt waar ik het niet mee eens ben EXPLODEER ik helemaal! terwijl ik eigenlijk niet eens weet hoezo ik het zo erg vind!

heel veel mensen zeggen dat het met de pubertijd heeft te maken enzo maar veel vriendinnen van mij hebben dat nog/helemaal niet (ik wil me daar mee natuurlijk proberen niet mee te vergelijken maar ja...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dat klinkt mij heel bekend in de oren: daar had ik ook last van. Bij mij was het inderdaad pubertijd maar voornamelijk ook mijn temperament=P
ik ben nou eenmaal niet de makkelijkste en ik weet ook heel goed wat ik wil. Misschien dat jij dat ook hebt?
overigens word ik nu minder snel boos (ben nu 18 en toch al wel uit de pubertijd) maar als ik boos word dan is het ook goed mis=P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hetzelfde als bovenstaande. Bij mij was het gedeeltelijk pubertijd en gedeeltelijk temperament. Vanaf een jaar of 14 tot een jaar of 17-18 ben ik ook erg prikkelbaar en snel boos geweest, met name op mijn moeder.
Niet iedereen ondergaat pubertijd op dezelfde manier, leeftijdsgenoten gaan er misschien anders mee om of hebben er wellicht helemaal geen last van.
Achteraf heb ik heel veel dingen nogal uit zn verband gerukt, veel te vaak nee gezegd en alles als een groot onrecht gezien. Terwijl ik nu weet dat veel dingen gebeurden voor mijn eigen bestwil, maar daar heb je op dat moment geen boodschap aan.
Het is voor een groot deel aan hormonen te wijten, en aan het feit dat je volwassen probeert te worden. Je wilt loskoppelen van je ouders, en op sommige gebieden kan dat ook als je 14 bent, maar lang niet op alle. Pubertijd gaat vanzelf weer over. Ik wordt met de jaren telkens rustiger en rustiger.
Ik kan nog steeds weleens goed boos worden, of opeens heftig reageren (ben inmiddels 27), maar dat is gewoon wie ik ben. Als ik blij ben ben ik super blij, als ik boos ben ben ik wat bozer dan gemiddeld. temperament :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook haha...
je kan op beinggirl.nl al die dingen opzoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo,ik ben moeder van een dochter van 15 jaar,ook zij heeft last van die buien,het is voor ons(moeders)ook best wel lastig om mee om te gaan,zo is ze heel lief,maar ze kan ook opeens woedend worden,maar weet je,ook wij zijn pubers geweest,dus wij begrijpen jullie als de beste.Wij houden zielsveel van onze kids,het gaat allemaal wel goedkomen met jou.Ik vind het al heel wat dat je het zelf al door hebt.