Lijkt mij niet evrstandig, ik zou nee zeggen, maar ik ken de situatie verder niet
13 jaar geleden
Blijf altijd bij jezelf, geloof ik jezelf, heb respect voor jezelf. En laat dan nooit (onterecht) beschadigen.

Toegevoegd na 26 seconden:
Dus als iemand je niet respecteert en je omlaag haalt, dan zou ik een punt zetten achter deze relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je iemand anders willens en wetens over je laat heen lopen, die geen respect heeft voor je, heb je dan wel respect voor jezelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je moet niets in dit opzicht!
Het is jouw vrije keus of je jezelf laat manipuleren tot een persoon zonder zelfrespect. Het is echter niet aan te raden jezelf niet te waarderen om wie of wat je bent.
Alleen met een instelling dat jij jij bent en jij waardevol bent heb je het gemakkelijker in het leven.
Met geen respect voor jezelf, zal je altijd 'de mindere' zijn en door diegenen die zichzelf wel respecteren als 'iemand die er toe doet, mis- en /of gebruikt worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Want niemand heeft respect voor iemand die zichzelf niet respecteert. Zo iemand wordt 'zielig'gevonden omdat hij/zij niet voor zichzelf opkomt en wordt dan een prachtig doelwit om te pesten of te misbruiken. Dit wil je toch niet?
Dus geen relatie met iemand die geen respect voor jou heeft. Dit is niet gezond maar zelfs ziekmakend!
amc
13 jaar geleden
Absoluut niet in een relatie blijven waarin je zelfrespect (bewust) wordt aangetast. Er is geen enkel excuus voor iemand om jouw zelfrepect te schaden. Er zijn bepaalde mensen die (als ze de kans zien), maar al te graag hun partner naar beneden willen halen om zichzelf beter te voelen of om jou afhankelijk te maken. Zodat je gaat denken: ''Ik ben toch niets waard en/ of ik kan toch niemand anders krijgen; dus dan blijf ik in deze relatie'' Neem afstand van deze persoon tot dat diegene het respect kan opbrengen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zo'n relatie moet je verbreken. Een mens moet zijn naaste liefhebben als zichzelf, zegt de bijbel. maar niet méér dan dat hij zichzelf moet liefhebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+,Ben ik het eens een keer met de bijbel eens!
Direct weggaan, want dat is gewoon niet normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door deze vraag aan *ons* te stellen geef je al aan weinig zelfrespect te hebben. Ik vrees dus dat het niet de relatie is die je zelfrespect aantast...

Ik bedoel het bovenstaande niet onrespectvol, hoor, maar vraag je eens af wat je nou van ons wilt horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij iemand blijven die geen respect voor je heeft is nooit goed.
Maar waarom zou hierdoor je zelfrespect worden aangetast?
Laat je door hem niet naar beneden halen, wees sterk en ga bij hem weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het antwoord duidelijk is. Ik vind zelfrespect het belangrijkst wat je hebt. Heb je dit niet, dan ben je in mijn opzicht niet veel waard. Ik weet niet waardoor je zelfrespect wordt aangetast, maar als je zelfrespect er beter op wordt en niet wordt aangetast als je de relatie beëindigd, dan zal ik de relatie beëindgen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een besluit welke je zelf moet beantwoorden. Stel dat iemand zegt...Stop ermee.... en uiteindelijk was het niet nodig omdat je juist aan jouw eigenwaarde moest werken, dan zit jij met de gebakken peren. Ga onderzoeken wat voor jou wel behandelen met respect is en communiceer dat. Accepteer van jezelf niet meer dat je iemand toelaat om het te doen. Als dat toch blijft, trek daaruit de consequenties en neem de eigen verantwoordelijkheid. Aan jezelf kun je alles veranderen. Bij een ander is dat veel moeilijker zeker als die er niet voor open staat.
Heel veel wijsheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een relatie is wederzijds respect. je moet elkaar kunnen begrijpen. is dat het niet geval ben je niet op je juiste plekje en pas je niet bij elkaar.

als je zelfrespect verdwijnt langzaam maar zeker raak je jezelf als persoon ook kwijt.

als er geen manier is om met respect met elkaar om te gaan......afzwaaien!!

in een gezonde relatie zou je jezelf mogen, kunnen en durven zijn, en de ander precies hetzelfde kunnen bieden.