Mijn dochter zuigt op haar duim maar nu heeft ze daar een blaar is dat erg?

Mijn dochter van 2 heeft in een fractie van iets pakken haar duimpje verbrand aan een pan ( niet op vuur! ) nu heeft ze een blaar op juist dat duimpje waar ze mee duimt. Wat kan ik doen om te verkomen dat ze daar nu op zuigt? Een pleister trekt ze eraf... En ze wisselt nooit van duim... Het lijkt haar niet erg te zijn dat de blaar er zit... Maar is het erg als het vocht in haar mond komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
5.6K

Het beste antwoord

Het vocht wat in een blaar zit is lichaamseigen vocht wat ontstaat bij verbranding. Het is steriel en zit gevangen in de blaar. Zou je dit in je mond krijgen dan is dat niet erg, het is immers van jezelf.
Er kan niets vreemds gebeuren.
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Graag gedaan! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!

Andere antwoorden (5)

Als ze er verder geen last van heeft, zou ik zeggen dat het geen kwaad kan. De blaar zal waarschijnlijk gewoon genezen. Wel een beetje voorzichtig zijn als ze in bad gaat, want dan kan het misschien wat prikken, omdat het zo week is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de etos hebben ze een soort spul wat je op je nagels doet en dat is heel bitter( dus vies ) waar door je echt niet meer op je nagels wilt bijt (dit hielp ook bij mijn dochter)

P.S.het is niet slecht voor je
P.P.S. Het zit in een soort nagelpotje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet verstandig om dat op een blaar te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en ook niet voor een 2 jarige kind dat is dus egt heel vies ik kan er zelf niet eens tegen!
Het kan geen kwaad. Wel wordt de blaar week en kan het langer duren dat het geneest. Als het open gaat zal het ook pijnlijker worden voor haar. Waarschijnlijk zal het duimen dan iets minder prettig worden voor haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet erg als er vocht in haar mondje komt.
Ik heb nog niet zo lang geleden in de krant gelezen dat, uit onderzoek is gebleken, speeksel zelfs een helende werking heeft op wondjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet erg, maar je zou ook de duim iets grondiger kunnen inpakken. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn dochter. Die was bijna een jaar en verbrandde meerdere vingertoppen. Haar handje werd toen in z'n geheel ingepakt. Ze kon niet duimen. Ze vond dat niet leuk, en heeft zichzelf een paar avonden in slaap gehuild. Daarna heeft ze nooit meer geduimd. En ja, duimen ziet er bij kleintjes wel schattig uit, maar als ze iets groter worden wil je toch dat ze het weer afleren!