Wat kan de etterige gele afscheiding zijn bij me dochter van 5 jaar?

Mijn dochtertje van 5 jaar heeft sinds een paar dagen etterige gele afscheiding in haar onderbroek.
Als ik haar of ze pijn of jeuk heeft zegt ze van niet.
Wel moet ik altijd verzichtig zijn met afdrogen naar het in bad gaan. Anders doet het pij, maar dat heeft ze altijd gehad.
Ik zie geen rare afwijkingen bij haar vagina, wel lijkt het alsof haar clitoris wat opgezwollen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
12.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zei de huisarts ervan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yes, suzyq +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dus de huisartsenpost gebeld en die wilden ook dat we even langs kwamen en urine meenamen.
Ze is onderzocht en het is inderdaad een vaginale infectie (Vulvovaginitis). Heb nu een zalfje gekregen die ik bij haar 3 keer daags moet smeren.
Bedankt voor de reacties!!
Ben toch blij dat we even langs een dokter zijn geweest!
Kimath
12 jaar geleden
Goed om te horen dat alles nu weer ok is.

Antwoorden (3)

dat duidt op een ontsteking...
ik zou als ik jou was even langs een huisartsenpost gaan of direct even naar de eerste hulp..
ze zal een antibiotica nodig hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je het beschrijft lijkt het wel een een ontsteking of van haar plasbuis of vd vagina.
Mijn advies: zsm naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een ontsteking van de vagina zijn.
Ontstekingen van de vulva en vagina komen vaak voor bij kinderen. Een aantal factoren (anatomisch, hormonaal, hygiënisch) maken de vulva en vagina van jonge meisjes gevoelig voor ontsteking.
De uitwendige genitale streek van prepuberale meisjes is erg vatbaar voor mogelijke infecties. De grote schaamlippen zijn nog niet uitgegroeid en de kleine hebben de neiging om permanent open te staan, vooral wanneer het kind hurkt.
Daarbij komt nog dat het vulvair slijmvlies dun en de vaginale zuurtegraad neutraal is. Daardoor is de kans op besmetting en ontsteking groter dan bij volwassen vrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1