ik wil van mijn man af heb 4 kinderen en ik weet hij laat me met niets achter wat moet ik doen??

ik wil echt graag alleen met m,n kinderen verder hij gaat over het geld en doet thuis niets voor ons ons huis ziet er niet uit en ik heb echt geen zin meer ik zit er echt helemaal door ik ben moe echt helemaal op!
wat moet ik doen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (11)

Moeilijke situatie, misschien kun je hier info inwinnen, hoe verder te handelen. Succes en sterkte ermee!

http://www.echtscheidingswinkel.nl/echtscheiding/advies-scheiding.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een advocat. Als je zelf geen inkomsten hebt kun je die pro deo krijgen. Hij weet precies hoe de financiële aspecten van een scheiding afgehandeld moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de scheiding kun je, als je geen inkomsten of eigen vermogen hebt, altijd terecht bij de sociale dienst. Ook kom je dan in aanmerking voor huurtoeslag en zorgtoeslag en natuurlijk de kinderbijslag. Op die manier kun je toch een huis huren en in je dagelijks levensonderhoud voorzien.

Overleg met een advocaat hoe de scheiding verder in zijn werk gaat, zodat ook de zorg over de kinderen goed geregeld wordt.
13 jaar geleden
afschuwelijke situatie.
jullie hebben al gepraat, en jullie weten zeker dat je huwelijk niet door kan op deze manier..
dan ja, dan zit er niets anders op dan alleen verder te gaan. de kinderen, ook niet makkelijk voor hen.

probeer met maatschappelijk werk of een bemiddelaar
te kijken hoe je dit het beste aan kunt pakken, zodat je niet met nog meer brokken komt te zitten.

heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga inderdaad naar een advocaat, die kan je verder helpen.

Of wellicht eerst samen in therapie, jullie hebben wel 4 kinderen.
Ik begrijp uit jouw vraag dat je zelf niet werkt. En dat hij thuis niets doet en dat het huis er niet uit ziet. Dat begrijp ik niet helemaal. Als jij niet werkt gaat hij er misschien wel vanuit dat jij het huis bijhoud en voor de kinderen zorgt.
Misschien is het wel allemaal gebaseerd op verwachtingen van elkaar die niet kloppen met de waarheid. En die kun je bijstellen, en afspraken over maken.

Omwille van de 4 kinderen zou ik toch eerst proberen er samen uit te komen. Scheiden kan altijd nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
praat eens met je man zeg dat hij eens van de bank of moet gaan en haal ook wat van zijn vrienden en van jou vrienden en zeg dat ze zorgen maken over hem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast alle bovenstaande tips heb je misschien iets aan onderstaande link met info. Verder raad ik je aan om altijd alimentatie aan te vragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je getrouwd bent de echtscheidingsprocedure starten.

en als je samenwoont je melden bij de woningbouw en info inwinnen bij de uitkerende instantie van je woonplaats.

ga wat netwerken, via kennissen en vrienden kan je aan hele goede spullen komen zodat je in ieder geval (tijdelijk) wat hebt.

er is te weinig info om te zeggen waar je recht op kan hebben.
in ieder geval heb je recht op je eigen persoonlijke spullen en dat van de kids als ze met je mee verhuizen.

er zijn altijd mouwen aan te passen, dus laat je niet weerhouden door het feit dat jij straks met legen handen komt te staan, want dat is zeker niet het geval!.

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd kan het niet zo zijn, dat hij je met niets achterlaat. Je hebt recht op de helft van alles wat jullie tot nu toe hebben opgebouwd.
Als je geen eigen inkomen hebt is je man verplicht om alimentatie te betalen. Heb je (in de toekomst) wel een eigen inkomen dan moet hij in ieder geval alimentatie voor de kinderen betalen, dus helemaal zonder geld kom je niet te zitten. Als jezelf geen inkomen hebt kun je bijstand aanvragen bij de gemeente.
Sterkte...............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echtscheiding is altijd een ontzettend moeilijke tijd. In de wet is voor een situatie als deze gelukkig wel bepaald dat uw man een alimentatieplicht heeft jegens u en uw kinderen. Zo zult u nooit helemaal met lege handen komen te staan, hoewel ik niet wil zeggen dat het geen zware tijd wordt.

In ieder geval zullen veel afspraken gemaakt moeten worden over de financiën en de kinderen. Lees voor meer informatie over het verloop van de echtscheiding (en de rol van de advocaat hierin) het volgende artikel over echtscheiding: http://www.advocatenvinder.nl/rechtsgebieden/personen-en-familierecht/echtscheiding.html.

Heel veel sterkte in ieder geval met alles, en bijt nog even flink door.

Met vriendelijke groet,

Nina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat alles achter. Begin helemaal opnieuw. Alle herinneringen weg poetsen. Dan ben je weer sterk en kun je zeggen " alles is van mij "