Waarom drukt mijn baby van 4 maanden dingen tegen haar gezicht?

Hallo! Ik merk al de laatste tijden dat mijn baby van 4 maanden dingen al pakt en er mee speelt. Erg leuk maar wat ze doet met doeken, grote knuffels, deken eigenlijk alles dat wel stof is pakt en tegen haar gezicht aandrukt. Ze drukt het met al haar kracht waardoor ze geen tot weinig adem kan halen door haar neus. We merken dit snel vooral door haar geluiden die ze dan maakt en proberen zo min mogelijk dingen in haar buurt te houden die ze op haar gezicht kan drukken. Weet iemand waar dit gedrag of iets vandaan komt?! Ik had dit niet met mijn andere 4 kinderen

2.4K
Pieterke
8 maanden geleden
Heb je dit als eens op het consultatiebureau gevraagd? Of aan de huisarts?
Miranda607
8 maanden geleden
Ik heb het nog niet gevraagd maar zal het zeker meenemen naar mijn volgende afspraak! Ik wilde weten of andere ouders het ook meegemaakt hadden en/of een oplossing hadden. Voor de rest is het een slimme baby, ze kan al een beetje Vooruit komen met haar benen, rolt al, babbelt lekker met je en kan goed haar naam herkennen. Ze eet verder gezond. Ik heb wel een soort gelijke vraag meegenomen en zeiden ze dat het kan zijn doordat ze al "zelf" wilt eten en alles in haar mond wilt stoppen.Mn baby is nog 4 maanden maar wel al een beetje vooruit qua gedrag dan de broers en zussen. Bedankt voor uw antwoord!!! En ik zal het zeker doen!!!!

Geef als eerste antwoord