"er voor gaan" betekent dat je alles op alles zet om de relatie te laten slagen, bij elkaar te blijven en je niet laat afleiden door iets of iemand anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat betekent je uiterste best doen om iets moois te maken van je relatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je echt om elkaar geeft, wil je er knetterhard voor vechten. En dan kan je relatie trouwens ook best veel hebben.
Ik vergelijk het wel eens met een relatie die ouders met pubers hebben. Hoe hard die puber ook met deuren smijt, hoe vaak ie boos wegloopt, schreeuwt.. hij weet dat zijn ouders altijd van hem blijven houden.
En dat is wel de basis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geachte,

In een relatie ben je altijd met z'n twee.

Als je echt van elkaar houdt, dan betekent dit dat je niet zonder elkaar kunt of je elkaar mist !

In het beginstadium is men dan verliefd, vervolgens als je bij elkaar wilt zijn en de wens hebt om samen je leven te delen met die ander, dan verloofd men zich en uiteindelijk huwt men met zijn of haar geliefde als teken van liefde en van trouw ten overstaan van de gemeenschap !

Er voor gaan betekent ook samen lief en leed delen, elkander tot steun zijn in goede en slechte tijden.
Het betekent ook de zorg dragen voor elkaar !

Er voor gaan betekent dat men een verbintenis aangaat
met een andere persoon of partner voor het leven.
maar uiteindelijk de liefde overwint alles ook in een relatie !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
betekend mi door dik en door dun voor elkaar gaan .

in goede en slechte tijden toch voor elkaar blijven kiezen
strijd leveren voor het behoud van je relatie .

als het vlammetje er nog is geef je je relatie niet op .