Is het normaal dat een baby van een week oud, ineens, in zijn slaap, begint te schaterlachen?

Ons kindje begon daarnet ineens te schuddebuiken, terwijl ze zo 'hahahahaha!' schaterde. Leek me enigszins ongewoon voor zo'n klein mensje...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat schattig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gefeliciteerd met deze lachebek dan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wat lief!

Het beste antwoord

is niet ongewoon. baby's verwerken in hun slaap wat ze die dag hebben gezien en meegemaakt. en het kan wel eens voor komen dat ze beginnen te lachen of huilen. heel raar is het niet. maar wel heel grappig om te zien.

veel plezier met de kleine, en geniet er van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jonge baby's krijgen veel indrukken te verwerken, dat verwerken doen ze in hun slaap, daarom slapen ze ook nog zo veel.

Ze kunnen huilen in hun slaap, maar zoals jullie kleintje ook lachen in hun slaap, of ze maken allemaal geluidjes, alsof ze aan het drinken zijn bijvoorbeeld.

Niets om je zorgen om te maken, het is vast een oefening om binnenkort, klaar wakker, te schaterlachen als hij/zij jullie ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
baby van een week jong, dat is alsnog van harte gefeliciteerd!
Wat een geweldig leuk berichtje! Ga een schriftje bijhouden met al die leuke en bijzondere dingen van je kind, zodat je niks vergeet!

Toegevoegd na 52 seconden:
En als antwoord:ja het kan wel, en wat een ontzettend leuke ervaring bij zo'n mini-ukkepuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je baby ongeveer een maand oud is kan hij bewust naar je lachen. Voor die tijd lijkt het soms of je kindje lacht, maar een echte bewuste beweging is het niet.

Pas na twee maanden kan je kindje hardop lachen, maar het kan ook langer duren.
Het schaterlachen van jouw kindje, in zijn slaap, is dus wel héél bijzonder.
Maar iedere baby is uniek, jouw baby ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen dat is niet normaal denk ik, althans het hangt natuurlijk ook af hoe vaak ze het doet. Het kan ook tijdelijk zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel normaal hoor, mijn zoontje deed het ook met 2 weken. Ook deed hij vaak glimlachen in zijn slaap. Als ik bijvoorbeeld met hem buiten liep in de kinderwagen en ik stond achter de kassa en sprak tegen iemand dan begon hij te lachen. Waarschijnlijk voelen ze zich dan fijn en gaan ze lachen.