Hoe kun je toetsen of iemand een vriendschap wil of liever weinig contact?

Niemand zal eerlijk zeggen dat ze liever jou niet als naaste vriendin willen hebben, ik ben op zoek naar aanwijzingen.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Eén van de weinige dingen waar je op kan letten is de interesse van je vriendin in jou!! Neemt ze contact met jou op?, vraagt ze je mee?, vraagt ze je hoe het met je is?, helpt ze je met dingen als het nodig is? Als dat uit blijft heeft ze waarschijnlijk geen behoefte aan intensief contact!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vriendschap is geen wiskunde, en je kunt het niet toetsen.
Toetsen betekent iets als controleren of iets echt is of onecht of waar is of onwaar. Als je dat gaat doen, wordt het snel onnatuurlijk of geforceerd.

Het enige wat je nodig hebt, om te weten of er sprake is van vriendschap (nu of in de toekomst) is feeling. Je zult de situatie moeten aanvoelen. En eigenlijk beschikt iedereen over die feeling, omdat we in staat zijn ons te verplaatsen in een ander.

Ook aanwijzingen heb je niet nodig. Als er al sprake is van aanwijzingen wordt dat direct vertaald in een vrij precieze vaststelling van welke kant het opgaat met die vriendschap.

Als jij je vriendin uitnodigt om te gaan winkelen, belt hoe het met haar gaat, of mailt met een verhaal over een probleem of belangrijke gebeurtenis voor jou, dan geeft dat direct duidelijkheid. Je merkt dan aan de manier van reageren, waar je aan toe bent. En hoe vaker je dat doet hoe zekerder je wordt, of dit vriendschap is of niet.

Gaat je vriendin nooit in op een uitnodiging, komt ze nooit terug op een verhaal van jou, of komt ze nooit met een initiatief naar jou toe, dan zul je best snappen hoe het zit. In dat geval is de behoefte aan vriendschap niet zo groot.

Vooral bij vriendschappen laat je intuitie je niet snel in de steek.