Hoe kun je het best haren wassen bij een angstig kindje?

Vraag spreekt voor zich.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn 'kindje' is ondertussen al behoorlijk wat ouder en ik had eigenlijk nooit last. Het was een en al feest om in bad te gaan. Dus geen ervaring met moeilijk haren wassen.
Kreeg alleen zelf die vraag en toen was het antwoord:
Ja, maar dat was vroeger.
Dus ik vroeg me af hoe tegenwoordig haren gewassen worden bij huilende kindjes.

Het beste antwoord

Zelf ben ik geen fan van het welbekende washandje of een brilletje. In mijn optiek bevestig je dan alleen de angst dat het eng is en dat als het in de ogen komt doet het pijn doet. Zo hou je een angst in stand.

Zelf zou ik gaan voor een rustigere spelende manier. Ga een aantal keren met je kind mee in bad of onder de douche, laat het jouw haren wassen en bedenk er een leuk verhaaltje bij. Benader het positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik nog het beste antwoord op deze vraag. Klasse!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten een goed antwoord. Ik zou het op dezelfde manier doen. Spelender wijze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk bijna hetzelfde antwoord wat ik zelf gaf alleen heb ik er wel een washandje bij met het spel erbij is het idd minder eng.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk inderdaad ook dat washand angst benadrukt.
Dank je wel.

Andere antwoorden (10)

was handje voor ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wassen met washandje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen vader, ofzoiets hoor maarja.. Ik den dat je beter alles kan uitlegen wat je gaat doen, bijv. met de shampoo ga je eerst uitleggen waarvoor het is en wat je ermee gaat doen.. zo leert het ind het begrijpen.
Ik hoop dat je er wat aan had ;)

ImaBite

Toegevoegd na 10 minuten:
ik weet niet hoe oud het kind is eigenlijk, dus als het nog een baby is vergeet deze reactie dan maar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laat je kindje ook jouw haren meewassen, of evt met een pop. Natuurlijk met het bekende washandje voor de oogjes. Als het in een spel gebeurd is het kindje afgeleid. Met kindershampoo wat niet prikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk vd leeftijd ,
anders kun je spelenderwijs met een beker tje of de douche kop zelf laten vast houden en nat maken / uitspoelen.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak het leuk, maar er een spel van, bijv. door het kind een knuffeltje te geven, en het kind zelf eerst de haren van het knuffeltje te laten wassen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef het een stoere duikbril
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je dan haren wassen? xD
Als je een hoogtezonbrilletje in huis hebt, maak hier gebruik van, ik heb het hier met succes toegepast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan, of bestonden een soort randen waar plastic omheen zit, wat beschermt tegen het water. Zie het als een zwemband zonder lucht, met elastiek aan de binnenkant.

Toegevoegd na 18 uur:
deze rand doe je om het hoofdje, zoals een haarband, dan kan er geen water in de oogjes komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft dit antwoord met haren wassen te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenover de - van Kathlyn krijg je van mij een +. Zo'n rand heb ik vroeger regelmatig gebruikt bij mijn kinderen.
ik gebruikte vroeger bij mijn kinderen een duikbril.
zij waren vooral angstig om zeep in de ogen te krijgen.
toen ze wat ouder werden, vonden ze de bril kinderachtig..........en toen waren ze onderhand ook oud genoeg om alles te begrijpen.