eventueel even bij de gemeente navraag doen
13 jaar geleden
Dan moet je naar ze op zoek gaan. Vraag eens na bij het weeshuis waar je gewoond hebt, of woont. Of bij het ziekenhuis waar je geboren bent. Er zijn vast wel instanties die zich hiermee bezig houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar het geboorte/overlijdens register van je gemeente daar kun je navraag doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin bij het begin. Waar woon je nu? Pleegouders? Familie? Leg uit dat je er over loopt na te denken en vraag zoveel mogelijk gegevens en foto's. Namen, geboortedatums, plaatsen, omstandigheden.
Ik neem ook aan dat je ouders ergens begraven liggen, of dat hun as ergens staat. Ga daar kijken en maak foto's.
De kans is niet groot dat ze nog leven, en veel over hen weten helpt het dit te accepteren.
Maak er een soort dossier van, zodat je alles van hen bij elkaar hebt. Misschien kun je er later een album van maken.
Als je nog andere familie hebt, zoek ze op en vraag ze het hemd van het lijf. Niet alleen over dat overlijden maar ook over wie en hoe je ouders waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand in Nederland een wees is, wordt er altijd voorzien in de voogdij. Je kunt dus ook naar de voogdijvereniging gaan die destijds of nu je voogd heeft verbonden aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met je moeder praten. Ben je geadopteerd? Door welke instatie? Zijn er papieren? Raadpleeg bij adoptie instantie dat je in kontakt wil
Komen met je biologische ouders of familie.

Maak voor je zelf duidelijk waarom je het wilt weten? En houdt rekening dat je biologische ouders misschien geen kontakt met je willen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een wees als je ouders niet meer leven, dus ik snap de vraag niet helemaal.
Bedoel je misschien dat je elders bent opgegroeid en nu op zoek wilt naar je (biologische) ouders?
Dan kun je hulp en advies vragen bij het FIOM: http://www.fiom.nl/
Ik ben zelf geadopteerd, in het buitenland, en ik heb de instantie aangeschreven die geboortecertificaten verstrekt, op dat formulier stond de naam van mijn biologische moeder, en in het land was ook een instantie die aan de hand daarvan voor mij uitgezocht heeft wat haar adres was. Maar: als zij haar naam niet had laten vermelden op dat geboortecertificaat, dan had ik niet verder kunnen zoeken.
Dus ga naar het FION, die helpen met zoekacties, en ik duim voor je dat er iets te achterhalen is.