Kan ik zwanger raken als het condoom na de seks 'bleef zitten' ?

Na dat mijn vriend een orgasme kreeg en hem eruit haalde, bleek dat het condoom niet meer om zijn geslachtsdeel zat. Ik schrok, en kwam er een paar minuten later achter dat het condoom als het ware nog in mij zat. Hij zat best diep, want ik had veel moeite om het eruit te halen. Ik heb ondertussen nog even gestaan ook. Eenmaal eruit zag het erna uit dat zijn volledige 'lading' in het condoom zat, maar ik vertrouw het niet. Ik ben absoluut niet van plan om nu een kind te krijgen, en ik zou het heel erg vinden nu zwanger te zijn. Maar ik vraag me af in hoeverre de risico's in deze situatie zijn. Als er iets niet duidelijk is kan het natuurlijk altijd gevraagd worden! alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het risico niet nemen en morgen gelijk voor de after morning pil gaan Voorkomen is beter dan genezen. Toegevoegd na 1 minuut: Denk eraan risico is altijd aanwezig.

elke andere manier van afwikkelen dan de 'normale' manier kan resulteren in het lekken van vloeistof. Als je het zeker wilt weten zou ik je adviseren een morning after pil te gebruiken

De kans is klein maar zeker niet ondenkbaar, als je je nog de kans hebt zou ik zo snel mogelijk de mornig after pil gaan halen.

Een condoom dat "in je blijft zitten", is in feite gewoon een afgegleden condoom. Dat betekent dat je niet helemaal beschermd was. Als je verder geen anticonceptie gebruikt, en je wilt absoluut niet zwanger worden, dan is het misschien nog wel op tijd voor de morning-after pil?

zolang het in het condoom nog zat is er denk ik weinig aan de hand.. maar het ligt er wel aan hoe de condoom in jou zat en wat jij gedaan nog heb toen het condoom nog in jou zat.. door bewegingen kan het gaan draaien en samen knijpen waardoor het er wel uitloop... ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je huisarts bellen dat je een zwangerschapstest wilt doen .. en er ook bij zeggen wanneer je bang bent dat het misschien is mis gegaan.. dat kan ook in vertrouwen gebeuren.. je huisarts mag tegen niemand hier iets over zeggen.. maar alleen dan weet je het echt zeker.. ik heb ook een keer met een situatie gezeten die echt niet makkelijk was... zat er toen ook echt dagelijks mee in me hoofd.. van het zal toch niet wel zo zijn... heb toen ook bij me huisarts een test gedaan gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen,,, geeft wel een gerust stelling.. als je de bevestiging krijgt dat je echt niet zwanger bent.. dat heeft mij in ieder geval wel geholpen.. denk er iks over na zou ik zeggen... liever het zekere voor het onzekere denk ik zelf altijd

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100