een vriendin van mij word veel gepest.. ik neem het vaak voor haar op.. maar wat moet ze zelf nou kunnen zeggen?

ik neem het dan vaak voor haar op, maar zelf zegt ze vaak maar: hou je bek joh. Maar ze zou eigenlijk zinnetjes moeten hebben die anderen ook is flink Dissen zeg maar.. want als je : hou je bek joh. zegt nemen ze je toch niet echt serieus en gaan ze net zo makkelijk door.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is ze? Dat is namelijk nogal van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze is 15 , maar ze ziet er wel jonger uit omdat ze heel klein is.

Antwoorden (8)

Tips van www.pestweb.nl:

Maak jezelf sterk!
Je zult merken dat als je jezelf groot maakt, je je sterker en zelfverzekerder zult voelen.
Let daarom op je houding. Maak jezelf groot door je de volgende dingen eigen te maken:

•loop, sta of zit met je hoofd rechtop;
•kijk de pester aan zonder dat je laat merken dat je bang of verdrietig bent;
•houd je schouders breed;
•houd je rug recht;
•zet je voeten schouderbreed;
•spreek de pester luid en duidelijk aan op zijn of haar gedrag; zeg wat je vind;
•loop rustig weg en ga iets voor jezelf of met iemand anders doen.
•Bedenk voor jezelf een leuke sport of hobby om te beoefenen.
Door je aan te sluiten bij een club of vereniging kom je andere kinderen tegen. De kans is groot dat je het daar weer naar je zin hebt en weer zelfvertrouwen krijgt.
Hoe reageer je als je gepest wordt? Zou het helpen om een keer tegenovergesteld te reageren op het pesten? Zou het zo kunnen zijn dat de lol van het pesten af gaat als jij de pesters negeert?

Loop rustig weg als je wordt gepest, reageer niet lollig, verdrietig of agressief.

Kom voor jezelf op!
Er wordt soms door anderen gelachen om de ‘pestgrapjes’.
Zelfs jij lacht soms een beetje mee terwijl je het eigenlijk niet leuk vind.
Als je het niet leuk vindt is dat een reden om voor jezelf op te komen door te zeggen wat je vindt.

Durf te zeggen wat je mening is en wat je vindt zonder dat je denkt dat anderen je dan niet meer aardig zullen vinden
Bijvoorbeeld:

• ”Ik vind het niet leuk wat jij doet, hou er onmiddellijk mee op!”, of
• “Ik vind dat ik er wél leuk uitzie en wat jij vindt maakt mij niet uit!” of
• “Ik vind dat ik wel goed kan spelen en wat jij vindt maakt mij niet uit!”.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hou er mee op werkt niet, heb helaas veel ervaring met gepest worden en heb het meerdere malen geprobeerd. Werkt helaas echt niet. Voor de rest een prima antwoord. +1 van mij ;)
Je kan het beste niks terugzeggen en gewoon zo kijken van ' het doet mij toch niks' dan houden ze vanzelf wel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geloof ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ook wellis gepest vroeger het werkt echt
Ik weet niet wat er tegen haar gezegd wordt, maar wat ik altijd denk is: wat maakt jou dat uit? Staat het je in de weg? Heb je er last van?

Verder zijn er veel zinnetjes als:
* jaloezie is een ziekte, veel beterschap
* bij jou is alles fake,weet je zeker dat je niet in china bent gemaakt?
* je bent levenloos
je woorden zijn doelloos
je innerlijk is waardeloos
je uiterlijk is hopeloos
kortom je bent gwn kansloos
* Rozen zijn rood
Viooltjes zijn blauw,
ik dacht dat ik lelijk was,
Maar toen zag ik jou. '
* Ik hoor je wel, maar ik luister niet.
* Bitch = beautiful, important, talented, charmant and hot
* Gek = geweldig, eerlijk en knap
* Mag ik een foto van je? Ik spaar natuurrampen.

Heel veel sterkte! Maar pas wel op met wat je zegt, soms maak je het alleen maar erger! ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je bang bent het alleen maar erger te maken, kan je het beste doen alsof je doof bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de reactie, zulk soort dingen zeg ik ook vaak tegen die gene waardoor ze gepest word.. ze heeft een donkere huidskleur en is erg klein dus daarom word ze veel gepest.. ik heb laatst tegen iemand die haar uitschold gezegt: kleine en zwarte mensen zijn normaal, maar mensen met zo'n verschrikkelijk hoofd als jou ben ik nog niet eerder tegen gekomen.
Zelf zegt ze dan later tegen mij dat ze dat zon goede zin / actie van me vond.. maar ze moet zelf ook een beetje van haar af leren bijten natuurlijk.. want ik ben niet elke keer dat ze gepest word bij haar natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede zinnen ik ken er ook eentje die je kan zeggen tegen de pesters. kom laten we jouw foto opsturen naar bijv: haiti dan weten ze dat het altijd nog erger kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn dat ik je heb kunnen helpen. Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wouw! 000kkk000, jouw zinnetjes inspireerden me! Ik vind ze echt heel leuk. Vooral die ene van: Roosjes zijn rood, Violen van jou, ik dacht dat ik lelijk was, maar toen zag ik jou.
waarschijnlijk durft je vriendin dit niet omdat haar eigenwaarde door het gepest nul komma nul is.

stel dat ze wel wat zegt en het pesten word erger komt het op jouw schouders (nu kan ze zich ook niet voldoende verweren) en dat wil ze vast ook niet.

wat je wel kan doen is het hier samen met haar over hebben. verzin iets lulligs wat je samen kan zeggen zodat je samen iemand kan dissen (uitwerking moet een impact hebben gna gna)

als iemand wat lulligs zegt tegen je vriendin zegt ze bijvoorbeeld tegen jou: huh? hoorden wij dit laatst ook al niet?
waarop jij kan zeggen: ja, dat was toch toen die hond zat te schijten?
vervolgens lopen jullie weg en zeggen tegen elkaar..... ja idd, dat was toen, uit dat beest kwam ook alleen maar schit...

af en toe wel je zinnetje veranderen voor het verrassende effect. (denk dat het heel wat melige buien op kan wekken!)

zo leert je vriendin zichzelf ook verweren, en hoef jij niet alle stumperds in je uppie te dissen. (zie het als een soort sport, maar maak er wel een topsport van!)

succes beiden!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de reactie inderdaad een goed idee om samen zo iets te verzinnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen dank, graag gedaan.
jullie komen vast op een paar hele leuke antwoorden voor die trieste figuren :) succes!
Gewoon op de bek slaan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen expert in dezen, maar moet altijd aan 't antwoord van eddijst denken als 't over pesten gaat:
http://www.goeievraag.nl/vraag/pest.56622
Alleen zal dat niet altijd kunnen - bijv. in de klas: daar mag je niet zomaar uit weglopen (maar als 't goed is, is er dan een docent bij die je *zou* moeten helpen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat het moeilijk is maar negeren is vind ik nog steeds het beste, ze doen het juist om een reactie uit te lokken. Vaak zijn mensen die pesten zelf ook onzeker en bang om gepest te worden en doen vaak met man en macht hun best de aandacht op iets/iemand anders te richten dan hunzelf.
Wat je wel bijv. kunt zeggen tegen je vriendin als ze iets roepen is; "hoorde jij nou ook iets, oh nee toch niet" en dan loop je gewoon samen door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat meestal goed helpt is een opmerking als
" wat een zelfkennis!"

Niets zeggen en strak aankijken helpt ook nog wel eens, de pester voelt zich er nogal ongemakkelijk door, krijgt geen reactie maar eigenlijk toch wel en kan er niets mee.

Succes!