m'n vriendje heeft vaak problemen thuis met zijn ouders enzo. Als hij dat tegen mij verteld hoe moet ik dan reageren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad, het beste is gewoon naar hem te luisteren.
Die problemen zijn heel vervelend voor hem, en het is heel logisch dat hij hierover wil praten met iemand.
Zie het als een teken van liefde. Hij vertrouwt jou zo erg dat hij je zijn diepste gevoelens tegenover je uit.
Leef met hem mee, luister en praat erover met hem. Dat is denk ik het beste.

Het kan ook helpen om hem te vragen wat hij wil. Wil hij dat je een arm om hem heen slaat en hem troost of wil hij dat juist niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

wees een luisterend oor voor hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals jij bent, aan een toneeltje heeft hij ook niks. Gezien hij het je telkens verteld zou ik zeggen, verander niks aan hoe je het nu doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen door te luisteren naar hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vriend thuis problemen heeft, dan heeft hij iemand nodig die naar zijn verhalen luistert. En hem begrijpt. Want zonder thuis blijft er ineens weinig over. Wat een geluk voor hem dat jij er bent, dat je naast hem staat, naar hem luistert, hij je kan vertrouwen. Dan ben jij heel belangrijk voor hem.

Luister naar wat hij vertelt. En misschien kun je hem zelfs adviseren wat hij eraan kan doen. Dor jouw mening gaat hij mogelijk anders tegen de dingen aankijken. Wie weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steunend, maar hem niet teveel aan de thuis situatie laten denken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ook goed luisteren, en even een knuffel geven als troost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten merken dat je een luisterend oor voor hem wilt zijn. En hem bij staan als hij het moeilijk heeft. Troosten wil ik niet zeggen, maar wel zeggen dat je het begrijpt en iets in de trant van: ik leef met je mee...
Of gewoon: Maar ik hou van jou!!