Vertellen aan de andere vriendinnen?

6 jaar geleden heb ik iets heel doms gedaan. Ik logeerde met een vriendin bij de vriend van een andere vriendin van mij. (Gezamelijke vrienden)
Na een feestje lagen we als vrienden op grond op matrassen film te kijken. Toen mn vriendin al sliep heb ik een beetje 'gevoeld' met die jongen. We hebben niet gezoend maar zijn wel te ver gegaan. Tegen elkaar aanliggen en strelen enzo.
Ik voelde me hier terecht heel erg schuldig over. Na een lange tijd heb ik t toch aan mn vriendin verteld. Ze was natuurlijk boos maar we hebben het uitgepraat, gelukkig.
2 vriendinnen van de groep weten ook van het verhaal.

Nu is het zo dat een aantal vriendinnen van ons groepje het niet weten (volgens mij).
En ik ben erg bang dat als ze het zouden weten dat ze me dan anders bekijken of geen vriendin meer willen zijn. Ik zit te twijfelen om het zelf te vertellen, maar waarom eigenlijk?
Ik voel me niet helemaal eerlijk ofzo. Alsof ik dan iets verberg en ze denken dat ik leuk ben maar eigenlijk dus niet ben!
Maar het is eigenlijk iets tussen die ene vriendin en mij.
Ik weet het niet, wat zouden jullie doen? Ik zou dit nu nooit meer doen en vind het ook heel stom.

Toegevoegd na 9 minuten:
Daar komt bij dat er ook een ander moment is geweest waarbij ik niet zeker weet of ik met hem gezoend heb. Weet het niet meer maar kan me nog wel herinneren dat ik bij hem stond er erg dronken was. En waarom twijfel ik er over, zegt dat misschien wat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Niet meer druk over maken , het is gebeurd en is menselijk , en absoluut geen halszaak . Je hebt je spijt al betuigt en wie weet wat die andere vriendinnen allemaal gedaan hebben . Vlees kan zwak zijn !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inmiddels 6 jaar geleden, als het goed is heb je die gekke dingen ook niet weer gedaan, dus ik zou het mooi laten zoals het is. Er zijn vriendinnen die het wel weten, maar denk je dat die meiden de hele dagen bezig zijn met jou uitglijders? Ik denk het niet. Je bent ze het na zo'n lange tijd ook niet meer schuldig. Mochten ze er na een tijdje via via toch achter komen en je vriendin niet meer willen zijn, dan waren het geen echte vriendinnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp weet de vriendin van die jongen het al en jullie hebben het ujitgepraat? Nou niks aan de hand dan, die andere vriendinnen hebben hier niks mee te maken! Bovendien is het al 6 jaar geleden!
Dit soort acties zijn niet slim, maar betreffen alleen de betrokken personen, dan hoef je het niet wereldkundig te maken aan de rest van de vriendengroep.
Hulde dat je het heb opgebiecht en uitgepraat!

Toegevoegd na 26 minuten:
Op de uitbreiding van je vraag:

Als dat ook al zo lang geleden is geweest, laat het rusten. Je weet het niet zeker en het heeft geen zin ouwe koeien uit de sloot te halen. Maak je niet druk.
Laat het een les zijn dat je voortaan niet zoveel drinkt en beter nadenkt wat je doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je nu nog, na 6 jaar, het de rest van de vriendinnen willen/ moeten vertellen. Je schiet er helemaal niks meer mee op.

Je hebt het uitgepraat met de vriendin van die jongen en zij heeft het inmiddels waarschijnlijk ook afgesloten. Rakel het dus niet opnieuw op. Dat is ook niet prettig voor je vriendin. Zij zal er ook weer mee geconfronteerd worden. Niet doen dus.
13 jaar geleden
Het is alweer 6 jaar geleden en het is toen uitgepraat, zand erover.
Je hoeft geen schuldgevoel meer te hebben na zoveel jaren, iedereen doet wel eens iets doms of geks, maar geweest is geweest, over en uit.
Dus om het nu aan de grote klok te gaan hangen heeft geen enkele zin, gewoon genieten van al je nieuwe vriendinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6 jaar geleden. Ik zou me er niet meer zo druk over maken. Je hebt het toch uitgepraat. Of jij het aan je vriendinnen wil vertellen is joun zaak. Maar ik weer wel 1 ding. Met eerlijk zijn kom je het verst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij bent denk ik de enige die zich er nog druk over maakt.

Stel, je had het 6 jaar geleden verteld, denk je dat alle anderen er nu nog regelmatig aan zouden denken? vast niet, je hebt geen moord gepleegd of zo.

Verder is er maar één die er "iets" mee te maken had, en die heb je het verteld, voor de anderen is het eigenlijk alleen maar roddel.

EN voordat je nou echt eerlijk wilt zijn, behalve dat ze jou erop aan kunnen kijken (waar je bang voor bent) kunnen ze ook de vriendin wiens vriend het was alsnog een zielepiet vinden en daar naar handelen of haar ook scheef aankijken. Daar zou ik als ik haar was ENORM van balen, dus doe dat haar ook niet aan
13 jaar geleden
ik vind dat je eerlijk bent geweest, dus petje af voor je. menigeen zou het nooit hebben verteld.

je vriendin en jou hebben het uitgepraat dus wat dat betreft is het opgelost, voor je vriendin ook petje af!
je hebt de consequenties gedragen van je fout. daarbij komt dat jij niet de enige was die destijds niet helemaal verstandig bezig was.

je schuldgevoel lijkt me dus niet terecht meer, het is gebeurd en uitgepraat. wie er daarna bij het vriendenclubje komt of gaat, en wie wel op de hoogte is ..tja, denk niet dat dit relevant is.

tijd dus om jezelf te vergeven en het achter je te laten. zoals je schreef is het een goed leermoment geweest.

mocht iemand je ernaar vragen kan je hierop alsnog een eerlijk antwoord geven, maar om nu spontaan te vertellen wat er jaaaren geleden is voorgevallen lijkt me niet handig.

dus gezoend of niet gezoend, so be it, geweest is geweest. je kan het moeilijk na gaan vragen na al die tijd om misschien iets op te biechten wat niet meer ter zake doet toch?

vind net als jij dat buitenstaanders hier niets mee te maken hebben. jullie zelf hebben er geen probleem meer mee, dussss case closed !!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
eucalypje, ben het helemaal met je eens. Ik denk vooral dat het heel belangrijk is dat je zegt dat ze zichzelf moet vergeven. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar mijn mening had ze het niet beter aan kunnen pakken, dus vind het echt tijd dat ze zich zelf hier ook bij neer kan leggen.
dat ze er nog steeds mee zit zegt meer dan genoeg over haar spijt en normen en waarden dus tijd voor een nieuwe start na al die jaren.
hoop dat het geschreven stukje er aan bij kan dragen het achter zich te laten. ik zou echt willen dat iedereen zo open en eerlijk was over een misstap en er zoveel van leerde!