Mijn ex wordt vader en ik voel me zo rot, wat nu?

Mijn ex waar ik een aantal jaren mee heb samengewoond wordt nu vader. We zijn uitelkaar gegaan toen ik begon te twijfelen en hij uiteindelijk te knoop heeft doorgehakt.
Ik heb altijd getwijfeld, ook toen het uit was of dit wel goed was. Hij is weer happy met een ander en wordt nu papa, iets wat mij toh zeer doet...het is zo definitief en ik wil ook heel graag kids. Ben zo bang dat ik dan de verkeerde keus heb gemaakt omdat ik me hier zo rot om voel.

Toegevoegd na 14 minuten:
We hebben geen contact meer omdat hij het idee heeft dat ik nog wat voor hem voel en dat het lastig maakt. Ook omdat hij nu een andere relatie heeft. Toen ik in de relatie zat twijfelde ik maar ook toen het uit was....

Weet jij het antwoord?

/2500

Tja, zoals je zelf zegt.. je hebt zelf toendertijd twijfels gehad, wat voor hem aanleiding was om de knoop door te hakken. Jullie zijn allebei doorgegaan met jullie levens. Om nu een antwoord te geven op je vraag 'wat nu?'.. Als jij van je ex houdt dan gun je hem zijn geluk, hoe rot jij je er ook door voelt. Het is misschien makkelijk gezegd om hem te laten en door te gaan met je eigen leven, maar uiteindelijk is dat wel hetgene waar het op uit komt. Je ex heeft zijn keuze nu gemaakt bij een ander en heeft daar samen kinderen mee. Daar moet je gewoon niet tussen komen, voor ieders bestwil. Je moet maar denken, als je ex dezelfde gevoelens voor jou had gehad, waren jullie vast nog samen. Probeer door te gaan. Er komt vast wel iets moois en nieuws op je pad! :) Toegevoegd na 13 minuten: Ik begrijp niet waarom op al deze reacties duimpjes omlaag gegeven moeten worden? Het is gewoon zo dat je door moet gaan met je leven, hoe moeilijk dat soms ook is. Wat worden er anders voor antwoorden verwacht? Probeer het nog eens? Ga lekker stoken? Vertel hem hoeveel jij toch nog van hem houdt? :/ Kom op mensen...

Ik kan het me helemaal voorstellen! Wat kan je doen: -afleiding zoeken, ga lekker de deur uit, zoek gezelschap op, als je alleen thuis zit, ga je zitten sippen, dat is nu niet wijs. -probeer te beseffen dat er een reden was dat jullie uit elkaar zijn gegaan, je denkt nu alleen aan de redenen waarom jullie bij elkaar hadden kunnen blijven, er zijn ook redenen dat jullie niet meer bij elkaar zijn, denk daaraan... Ik wens je veel sterkte. Ik was het niet eens met wat Ronron zei, maar misschien is het wel verstandig het contact met je ex op een laag pitje te zetten. Dit zou alleen maar pijnlijk zijn. Toegevoegd na 13 minuten: Ok, je ziet hem niet meer, dat is waarschijnlijk verstandig. Maar je twijfelde toen je in de relatie zat en toen het over was, twijfelde je weer of je hem niet terug wilde? Denk je dat je ooit niet had getwijfeld? Dat weet je niet. Hij heeft dus de relatie verbroken en daardoor heb je eigenlijk geen kans gekregen om zelf te beslissen of je met hem verder wilde of niet, hij heeft je die kans ontnomen. Daardoor is die twijfel niet opgehouden. Maar dat wil niet zeggen dat die twijfel nu terecht is.

Het is heel menselijk dat je er toch pijn van hebt als je ex vader wordt, ook al wil je hem eigenlijk niet meer terug. Ik denk dat je je huidige gevoel van verdriet en misschien jaloezie verwart met liefde. Je hebt gevoelsmatig kennelijk de deur nog een beetje op een kier gelaten voor hem, en zelf niet definitief afscheid genomen, bewust of onbewust. Hij heeft duidelijk wél afscheid genomen. Het enige wat je nu kunt doen, is alsnog het einde van jullie relatie verwerken, iets wat je eigenlijk hebt uitgesteld. Dat is een moeilijk proces, maar je hebt geen keus. Richt je op andere leuke mensen en dingen en geloof me: het gaat over. Veel sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100