Mijn ex wordt vader en ik voel me zo rot, wat nu?

Mijn ex waar ik een aantal jaren mee heb samengewoond wordt nu vader. We zijn uitelkaar gegaan toen ik begon te twijfelen en hij uiteindelijk te knoop heeft doorgehakt.
Ik heb altijd getwijfeld, ook toen het uit was of dit wel goed was. Hij is weer happy met een ander en wordt nu papa, iets wat mij toh zeer doet...het is zo definitief en ik wil ook heel graag kids. Ben zo bang dat ik dan de verkeerde keus heb gemaakt omdat ik me hier zo rot om voel.

Toegevoegd na 14 minuten:
We hebben geen contact meer omdat hij het idee heeft dat ik nog wat voor hem voel en dat het lastig maakt. Ook omdat hij nu een andere relatie heeft. Toen ik in de relatie zat twijfelde ik maar ook toen het uit was....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (16)

Ja het is zover gekomen. Laat het rusten en ga je eigen leven weer gestalte geven zoek een nieuwe man en laat je ex met rust het is geweest

Toegevoegd na 20 minuten:
Twijfel is er nu niet meer hij verwacht een kind en heeft dus gekozen om met de ander verder te gaan.
13 jaar geleden
Niet leuk, maar ook niet iets om van wakker te liggen.
De redenen om uit elkaar te gaan zijn er nog steeds, ook al twijfel je.

Ga verder met je leven en laat je verleden in het verleden.
Kijk naar de toekomst en hopelijk lacht het geluk je toe !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt Marion!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik die min belachelijk vind: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Ook voor de min zonder onderbouw en natuurlijk voor je antwoord!
Tja, zoals je zelf zegt.. je hebt zelf toendertijd twijfels gehad, wat voor hem aanleiding was om de knoop door te hakken. Jullie zijn allebei doorgegaan met jullie levens.
Om nu een antwoord te geven op je vraag 'wat nu?'..
Als jij van je ex houdt dan gun je hem zijn geluk, hoe rot jij je er ook door voelt. Het is misschien makkelijk gezegd om hem te laten en door te gaan met je eigen leven, maar uiteindelijk is dat wel hetgene waar het op uit komt.
Je ex heeft zijn keuze nu gemaakt bij een ander en heeft daar samen kinderen mee. Daar moet je gewoon niet tussen komen, voor ieders bestwil. Je moet maar denken, als je ex dezelfde gevoelens voor jou had gehad, waren jullie vast nog samen.
Probeer door te gaan. Er komt vast wel iets moois en nieuws op je pad! :)

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik begrijp niet waarom op al deze reacties duimpjes omlaag gegeven moeten worden? Het is gewoon zo dat je door moet gaan met je leven, hoe moeilijk dat soms ook is.
Wat worden er anders voor antwoorden verwacht?
Probeer het nog eens? Ga lekker stoken? Vertel hem hoeveel jij toch nog van hem houdt? :/

Kom op mensen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het me helemaal voorstellen!

Wat kan je doen:
-afleiding zoeken, ga lekker de deur uit, zoek gezelschap op, als je alleen thuis zit, ga je zitten sippen, dat is nu niet wijs.
-probeer te beseffen dat er een reden was dat jullie uit elkaar zijn gegaan, je denkt nu alleen aan de redenen waarom jullie bij elkaar hadden kunnen blijven, er zijn ook redenen dat jullie niet meer bij elkaar zijn, denk daaraan...

Ik wens je veel sterkte.

Ik was het niet eens met wat Ronron zei, maar misschien is het wel verstandig het contact met je ex op een laag pitje te zetten. Dit zou alleen maar pijnlijk zijn.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ok, je ziet hem niet meer, dat is waarschijnlijk verstandig.
Maar je twijfelde toen je in de relatie zat en toen het over was, twijfelde je weer of je hem niet terug wilde?

Denk je dat je ooit niet had getwijfeld?
Dat weet je niet.

Hij heeft dus de relatie verbroken en daardoor heb je eigenlijk geen kans gekregen om zelf te beslissen of je met hem verder wilde of niet, hij heeft je die kans ontnomen.
Daardoor is die twijfel niet opgehouden.
Maar dat wil niet zeggen dat die twijfel nu terecht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben ik wel te nuchter, maar gezien het feit dat hij vader word en met een andere vrouw is hij jou verder niet waard en heb je dus je de juiste keuze gemaakt.

Toegevoegd na 54 seconden:
- je

Toegevoegd na 9 minuten:
Het enige advies wat ik kan geven is dat je niet terug moet gaan naar je exen, ik heb ook ex vriendinnen maar zou er niet een terug willen, het is geweest en je moet verder met je leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat is niet de happy ending waar je ooit op gehoopt had. Maar je bent zelf in de tussentijd toch ook wel doorgegaan met je eigen leven? En je hebt toch ook wel leuke nieuwe mensen leren kennen? Of zit je je nog dagelijks af te vragen of je wel het goede gedaan hebt? Gedane zaken nemen geen keer. Dit is een mooi moment om te stoppen met jezelf daar druk over te maken.

Je zult het moeten relativeren, want acties hebben nu eenmaal gevolgen en je kunt niet het beste van alle werelden hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Heel vervelend ja, want ik kan me indenken dat jij ook de moeder van zijn kind had "kunnen zijn", maar ja het leven gaat door, ook na een scheiding van een relatie.

Sta open voor nieuwe relaties, en sluit dit boek, voor je eigen bestwil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel menselijk dat je er toch pijn van hebt als je ex vader wordt, ook al wil je hem eigenlijk niet meer terug. Ik denk dat je je huidige gevoel van verdriet en misschien jaloezie verwart met liefde. Je hebt gevoelsmatig kennelijk de deur nog een beetje op een kier gelaten voor hem, en zelf niet definitief afscheid genomen, bewust of onbewust. Hij heeft duidelijk wél afscheid genomen. Het enige wat je nu kunt doen, is alsnog het einde van jullie relatie verwerken, iets wat je eigenlijk hebt uitgesteld. Dat is een moeilijk proces, maar je hebt geen keus. Richt je op andere leuke mensen en dingen en geloof me: het gaat over. Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die man heeft - heel verstandig - de knoop doorgehakt
na dat getwijfel van jou.
Die man heeft - heel verstandig - geen contact met jou, omdat hij - terecht - het idee heeft dat je nog wat voor hem voelt.

In de relatie twijfelde je.
Toen het uit was twijfelde je.
Nu is dat getwijfel niet meer zinvol en zelfs erg ongezond.

Houdt daarmee op, laat het verleden rusten.
Het is jouw ex. Dat betekent dat je daar niets meer mee hebt.
PUNT. UIT! En dat moet je beseffen.
Hooguit stuur je een aardig geboortekaartje als die baby er eenmaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het "stukje" loslaten wat ieder die een relatie eindigt (zelf of door de partner) in meer of mindere mate last van heeft.
Dat is niet alleen als je ex kinderen krijgt maar dat voel je ook als hij of zij een nieuwe partner krijgt (en daar dingen mee doet die hij of zij voorheen nooit deed), een ander huis koopt leuke vakanties heeft etc..
Je kunt er niet veel mee het zegt alleen dat je gevoelens er zijn en dat is niet zo vreemd want je hebt (of nog steeds) van die persoon gehouden.

Ikzelf ben gescheiden na 20 jaar en dat alles in "goede harmonie" maar een bepaalde liefde is er nog steeds en wil nog steeds dat zij gelukkig is maar toch voelde ik het ook toen zij ging hertrouwen ook al was ik een jaar eerder al hertrouwd en heel gelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort dingen is gewoon k**, niks meer en niks minder.
Maar voor jou is het wel een definitief punt dat aangeeft dat enige twijfel over de relatie met je ex, achtergebleven gevoelens of stiekeme ijdele hoop nu in elk geval definitief tevergeefs is, dan dat je door moet met je leven, zoals hij ook heeft gedaan.

Natuurlijk is het heel vervelend, maar nog jarenlang aan hem blijven denken met in je achterhoofd de stille hoop dat het ooit wellicht misschien nog een keer goed komt, is uiteindelijk een langere lijdensweg. Niet zozeer zwaarder, maar echt veel en veel langer.

Nu weet je waar je aan toe bent, en misschien is het ook wel goed omdat ergens toch iets je heeft tegengehouden echt je eigen leven weer op te pakken en nieuwe relaties aan te knopen. Dat obstakel is nu weg. Baal er van, huil er om, en ga dan met een echte schone lei zonder stiekeme verlanglijstjes op de achterkant weer verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe gewoon wat je leuk vind om te doen. Ga naar vriendinnen.
Als jij de ware vind verdwijnt het zeker weten heel snel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loslaten is moeilijk, maar zoals je het nu beschrijft, klinkt het mij in de oren alsof je jezelf gek aan het maken bent.
Je twijfelde, het ging uit, nu krijgt hij een kind en zeg jij: ik wil ook kinderen. Maar het lijkt me dat je kinderen beter kunt proberen te krijgen met een man waar je zeker van bent, niet met een 'twijfelgeval'.
Dat het zeer doet, is geen teken van de verkeerde keus gemaakt hebben. Dat hij nu een kind krijgt, is confronterend. Maar toch: kijk niet te lang naar het verleden, kijk naar de toekomst. Wie weet wie daar op je wacht om jou tegen te komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal heel moeilijk zijn maar probeer het los te laten en verder gaan met je leven en zelf een leven op bouwen ,anders ga je er nog kapot aan, je moet nu aan je zelf denken ga verder.....................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ex is ex. Over is over. Voorbij is voorbij.

Ex is gelukkig met een ander en bouwt daarmee een gezinnetje op. Hij wilde dus geen vervolg van jullie relatie. Dit even heel goed onthouden!! En alleen is het niet mogelijk. Dus einde verhaal.

Dat het steekt nu, logisch! Je ziet vanuit de verte de harmonie en het geluk van je ex in zijn gezin.
Maar dat is jezelf pesten. Dat zegt namelijk niks over hoe het met jullie zou zijn verlopen.

Om het helemaal, voorgoed, voor jezelf af te sluiten:
Schrijf een brief met al je gevoelens hierover. Verstuur die niet. Maar verbrandt hem of verscheur hem daarna in veel kleine stukjes. En ga direct daarna iets leuks doen. Een strandwandeling en iets eten aan de boulevard. Omdat je het afgesloten hebt.

En als je heel sterk bent, stuur en mooie kaart naar je ex en wens hem veel geluk voor de toekomst. En dan punt uit voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je hier nog zo rot over voelen, maar dat gevoel hou jij helemaal zelf in stand! Je moet die man los laten en verder gaan met je eigen leven. Als jij ook graag kinderen wil, dan moet je niet blijven treuren om deze man die het dus makkelijk zonder jou kan en wel verder is gegaan met zijn leven, dan moet je zorgen dat je ook een man vind waarmee jij oud wil worden en andersom. Maar begin maar niet aan kinderen als je dan weer zo aan het twijfelen bent, want dan is het kind daar op den duur de dupe van!! Zolang jij blijft twijfelen, is er geen enkele relatie bestand tegen de stress die dat met zich meebrengt. En Laat deze man die nu papa wordt lekker papa zijn en laat die mensen met rust en genieten waarover ze alle 2 heel zeker zijn. Je zou ws een stotende factor in het geheel zijn!