Is 2 uur s'nachts thuiskomen vroeg voor een 16 jarige dochter?

Donderdag heeft ze een galabal, daarna willen ze nog op stap. Nu zei ik 2.00 uur moet je thuis zijn waarop ze kwaad werd en ons voor ouderwets uitmaakte. 3.00 uur of 4.00 uur was normaal volgens haar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.8K

Het beste antwoord

Compleet zelf met je dochter bepalen is mijn mening.
Ik moest toen ik 16 was uiterlijk half 3 thuis ZIJN. Waagde ik het om ook maar 5 min later terug te komen, dan mocht ik de keer erna niet uit. Ben nu 25.
Ook voor schoolfeesten waren regels, die zijn meestal tegen 12en afgelopen, en daarna meteen naar huis, maar uiterlijk half 1.
Ik moest zorgen dat ik met de vriendin met wie ik heenging ook weer terugkwam, of met de taxi.
Zo wist mn moeder zeker dat ik veilig thuis zou komen.
Overigens was mijn school op loopafstand van mijn huis.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Tijden zijn veranderd. Opgeschoven naar later in de nacht, vroeger in de ochtend. De jongeren houden van het nachtleven. Ons "laat"van vroeger is hun "kinderbedtijd" van nu.

Een galabal, wauw, dat is een belangrijke avond. Hoop dat ze erg geniet.
Wat ik het belangrijkst zou vinden is: liever om 4 uur thuis, maar wèl met een groepje, dan om 2 uur thuis alleen.
Als je die afspraak met haar kunt maken dat ze veilig thuis komt, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken. Met een auto met een BOB of een ouder die haar en anderen afhaalt, dan zou ik graag aan haar zelf overlaten hoe laat ze het maakt.
Natuurlijk wil ze net als haar vrienden kunnen blijven tot hoe lang het leuk is. En niet eerder wegmoeten omdat ze thuis moet zijn op een bepaalde tijd.
En laat haar weten dat in geval van nood ze altijd op jou kan rekenen. Stel dat de BOB toch flink gaat drinken of het is minder leuk dan ze dacht, dat ze jou wel kan bellen. Niet dat ze in haar eentje naar huis wandelt.

Als je duidelijk afspreekt wat je van har verwacht kan ze aantonen dat ze je vertrouwen waard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zelf 16, en vindt 2 uur op een donderdag niet vroeg hoor! Op vrijdag/zaterdag trouwens ook niet. Meeste van mijn vrienden moeten ergens tussen 1 en 2 thuis zijn, inclusief mijzelf

Toegevoegd na 7 uur:
Moet er wel even bij zeggen dat als iemand een feestje geeft, het wel eens rond drieën kan worden. Dus nu niet zeggen van ja je mag nooit meer weg want 09090989 zei dat hij dat ook niet mocht ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze vrijdags niet naar school hoeft is het voor 1 keer geen probleem lijkt mij maar als ze vrijdags weer naar school moet zou ik zeggen dat 2 uur een mooie tijd is.
Je kunt ook even contact opnemen met de ouders van haar vriendinnnen hoe doe erover denken want vaak zeggen ze allemaal dat de vriendin wel later mag terwijl het eigenlijk niet zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry ik ben dan misschien ouderwets
maar ik sta er op dat mijn dochter van 16 voor 1 uur thuis is
en als ze dan alleen moet dan haal ik haar wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan zelf herinneren dat ik zelf mocht weten hoe laat ik naar huis kwam, mits ik thuisgebracht werd en dit van te voren had geregeld. Wat ook gebeurde ik dat de ouders van mijn vriendinnen en ik ons ophaalde wanneer we naar huis wilde en kwamen onze ouders ons halen, die afwisselende rijplicht hadden. Ik ben nu 25 en ik heb hierdoor nooit problemen gehad met mn ouders. En mijn vriendinnen ook niet. In ieder geval succes met je beslissing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je 16-jarige dochter is het dus duidelijk veel te vroeg, om direct antwoord te geven op je vraag :-)
Gezien wat nu "normaal" is denk ik, dat ze (naar mijn mening helaas....)gelijk heeft. De tijden zijn heftig veranderd; het is zelfs bij velen "normaal" zich eerst thuis een stuk in de kraag te drinken.
Ik vind deze situatie ook heel moeilijk, zeker voor een dochter.
Kan me je dilemma heel goed voorstellen en vind je dus niet ouderwets. Wel terecht bezorgd en zorgzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na het gala bal gewoon naar huis. het gala is meestal zo rond 12 uur of 1 uur afgelopen en dat is laat zat voor een 16 jarige en daarbij het is een doordeweekse dag hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 2.00 uur al laat.
Een kind van 16 zal natuurlijk altijd protesteren.
Wat dus handig is, is om contact te zoeken met de ouders van vrienden en vriendinnen. Zodat je tenminste weet of die andere kinderen het wel zo absurd laat mogen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit raad ik je niet aan om te doen! Echt niet!
1. je kent hun ouders niet, als hun je naam noemen, zal je erge problemen met je dochter waarschijnlijk krijgen, dit zal héél, maar dan ook héél vernederend voor haar zijn waarschijnlijk.
...Stom om iets meteen als 'ouderwets' te bestempelen. Is het straks ook 'ouderwets' om met je handen niet intiem aan andermans kinderen te zitten? 'Ouderwets' om een Orangina te drinken i.p.v. een pilsje? Wat ik wil zeggen: Blijf bij je gezond verstand, beoordeel zelf de situatie en omstandigheden. Let niet op wat anderen 'normaal' vinden. Trek zelf je grenzen. En nu dus ook nog voor je dochter. En inderdaad, ook ik zou mijn dochter gewoon van het feestje gaan ophalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha jaa ik weet nog toen ik 16 was toen moest ik om 12uur door me vader worden opgehaald.
Dat leek wel het einde van de wereld voor mij!
'Alle vriendinnen mogen wel laat weg blijven en ik mag nix!' dacht ik altijd op zo een momenten.
Ik kan me wel voorstellen dat ze kwaad is. Volkomen normaal hoor!
Maar goed het is wel een gala... De kans is groot dat haar niet veel kan gebeuren er lopen neem ik aan ook docenten rond?...
Alleen hoe zit het met thuis komen? Laat u haar alleen fietsen met vriendinnen of komt u haar ophalen?

Ik zou me als ik u was mezelf die vragen stellen, want het is wel een galabal... Hoe vaak heeft uw dochter een galabal?