Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een vriendin zegt steeds afspraken af, wat moet ik doen?

het is niet zo dat ze me niet leuk vindt, maar is te impulsief met "ja" zeggen, maar wil het later dan weer niet en verzint dan smoesjes. waarom doet ze dit, en hoe pak ik dit aan, zodat ze voortaan zich aan de afspraken houdt met mij? hoe geef ik aan dat ik dit niet leuk vind en dat ik me niet zo laat behandelen door haar, zodanig dat het ook echt aankomt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Zeg haar dat je dit niet leuk vind. Als ze het weer doet zoek dan een andere vriendin
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Aangeven dat je hier niet van houd. Als ze dat daarna nog doet gewoon niks meer afspreken. Kennelijk heeft ze andere prioriteiten dan jij. Je moet niet met je laten sollen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze jou probeert aan te geven dat je haar niet moet proberen te bezitten! Stel je maar wat relaxter op, dan komt het vanzelf goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon terug doen, een paar keer een afspraak met haar maken en dan weer afzeggen. Dan weet ze binnen de kortste keren dat dat niet leuk is en stopt ze er misschien zelf mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je het niet leuk vindt, en als je weer een afspraak met haar maakt, vraag dan of ze het zeker weet of ze kan en/of zin heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor jou in principe ook hopen dat dit niet is omdat ze je niet leuk genoeg vind, echter........

Ik denk toch dat ze wat weinig prioriteit ziet in afspraken met jou, anders zou ze het niet zo regelmatig doen.

Misschien kun je eens afwachten tot ZIJ iets voorstelt (want nu zeg je dat ze impulsief ja zegt, daardoor neem ik aan dat het voorstel van jou komt). Als het dan heeeeeeel lang duurt voor ze contact opneemt moet je daar toch conclusies aan verbinden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Zelf eerst niet beginnen over afspreken en wachten tot ze jou vraagt of wat af te spreken. Dan heeft ze het zelf dus bedacht en zal ze misschien minder snel afzeggen.

Toegevoegd na 16 seconden:
En als het weer gebeurt, aangeven je dit niet leuk vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding