11 maanden kindje 4 cm

Nu wil ik ook nog het volgende weten, ben 11 maanden zwanger, lees overla dat het kindje dan een 6 cm moet zijn. Mijn kindje is pas 4 cm... Door mijn situatie kan ik helaas het roken niet goed laten. Kan t daarmee te maken hebben. Volgens verloskundige loopt alles op schema???

Weet jij het antwoord?

/2500

de rest hoef ik niet op te reageren. Je kinde ligt op schema dus komt echt wel goed! Vwb 't roken... Ik kan je zeggen dat 't erg verschilt per gyn. of vk. Ik heb ook gerookt tijdens de zwangerschap. Ze is 5 wk te vroeg geboren omdat simpel m'n vliezen braken. Dat is iets wat iedere vrouw kan overkomen. Mijn dochter is kerngezond ook in mijn placenta was niets te vinden. Stress is nl aangetoond erger dan af en toe roken! Geniet van je zwangerschap! Toegevoegd na 1 minuut: overigens is 't geen reden om te blijven roken. Als 't niet hoeft is 't nog altijd beter!

Dat roken niet goed voor jou is hoeft niemand je te vertellen. Dat weet je zelf ook wel. Als de verloskundige jou verteld dat alles goed is, neem dit dan aan en geniet van je zwangerschap. Probeer in iedergeval dan het roken zoveel mogenlijk te beperken.

begin me lichtelijk te schamen als brabander zijnde: zit ik met mijn vraag over vooroordelen brabant te verdedigen dat het geen domme mensen zijn en dan lees ik: 11 maanden zwanger! en niet willen/kunnen stoppen met roken tijdens de zwangerschap?? JUIST in de eerste weken is het zo belangrijk om niks te roken omdat alles nog het meeste moet ontwikkelen aan het lijfje. ik hoop echt dat je niet meer dan 6 sigaretten op een dag rookt, want je baby kan hier zwaar de dupe van zijn en longklachten krijgen, en een groeiachterstand tijdens de zwangerschap... echt heel jammer.

Hoihoi, Ik neem maar aan 11weken zwanger..... ;-). maar goed ik ben ervan overtuigd dat kindjes te klein kunnen zijn ivm ouders die doorroken, dat komt omdat ik het in mijn eigen kennisen kring heb mee gemaakt. de moeder bleef ook gewoon doorroken, toen het kindje werd geboren ( met 41 weken ) was het zo klein dat het zelfs 3 weken in de coffeuse heeft gelegen, het kindje heeft ook een stoma en een achterstand, ze is afgelopen Mei 2 jaar geworden en begint nu pas aan de hand te lopen. Tegen de ouders is er gezegd dat dit alles wel een gevolg kan hebben, omdat de moeder heeft doorgerookt. ( maar bewijzen zijn er natuurlijk nooit ). Ik zou zeggen gewoon stoppen, alleen al het idee van je kind gezond terwereld brengen moet toch voldoende zijn. Hoop dat je er wat aan heb. Grt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100