Een vriendin van me is 17 en heel erg aan 't flirten met een jongen van 24. Wat moet ik hier nou van vinden?

Sturen elkaar ook smsjes die toch duidelijk dubbelzinnig zijn etcetera. Alleen al de manier waarop ze praat over hem...
Ikzelf vind het eigenlijk niet kunnen. Natuurlijk ben ik supporter van de liefde maar 17 en 24 is wel een erg groot verschil toch? Bovendien is het wel een meisje dat errug snel 'verliefd' wordt. Als goeie vriend van haar maak ik me toch een btje zorgen...
Wat vinden jullie, ben ik een zeurpiet? Moet ik het maar gewoon zijn beloop laten gaan onder het motto 'het is jouw leven, je gaat je gang maar, maar spaar me de details', of mag ik me er toch een beetje mee bemoeien, en hoe moet ikzelf dan zoiets brengen bij haar?

Verdenking van Loverboy is niet aan de orde! Om even aanvulling te geven op kweenie. Met de jongen zelf is op zich niets mis, voor zover ik het kan bepalen :-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Het hangt sterk af van wat voor type man het is, maar ik moet je gelijk geven dat het wel verdacht is dat een jongeman van 24 zich op een dergelijke manier inlaat met een meisje van 17. Misschien is het wel een loverboy?

Ik zou haar vertellen dat je je zorgen maakt; meer kan je niet doen. Als je sterke aanwijzingen hebt dan het een hele verkeerde jongeman is, zou ik contact opnemen met haar ouders, ook als je daarmee je vriendschap op het spel zet.

Toegevoegd op 26-05-2009 23:54:04
kun je me haar 06 mailen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het wel een groot woord loverboy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste magicegidius,
Uiteraard komt dat zonder problemen voor, maar ik had in dit geval niet de indruk. Ik heb niet bedoeld dat het leeftijdsverschil sowieso een probleem is. Als het een nette jongen is zoals jij, dan vindt hij het vast OK als haar ouders geïnformeerd worden.
Kweenie.

Andere antwoorden (10)

Ik zou me er niet te veel mee moeien.

Enerzijds is ze toch wel blij met het geflirt, anders deed ze het niet. Je zou dus iets melden wat tegen haar gevoel in gaat. Anderzijds is 17-24 niet eens zo'n heel groot gat. Voor hetzelfde geld zijn ze 'gemaakt' voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze is bijna volwassen en zo groot verschil is het niet. Die 7 jaar zouden wel groot zijn als zij 13 was en hij 20. Kortom niet mee bemoeien.

Zie ook de video en luister bij 1.16 m.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
sorry maar toen ik 17 was ging ik bijna het huis uit samen wonen met mijn 29 jaar oude vriend.
leven en laten leven. kijk is het een raar figuur snap ik je wel. maar hoe meer je zegt dat jij het niet vertrouwd des te interessanter wordt het voor haar. blijf er een beetje langs de zijlijn naar kijken, kan je altijd nog ingrijpen. mensen moeten toch ook echt zelf fouten maken om te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met onze Neanderthaler Kweenie eens.
Wat voel jij bij die jongen, is hij te vertrouwen, als je het leeftijdsverschil even vergeet, voelt het dan OK? Of is hij uit op een makkelijke wip? Als het OK voelt lekker laten gaan, zoniet mag je je er zeker mee bemoeien.
Vertel haar je twijfels, maar blijf niet hangen in het leeftijdsverschil.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
So what. Als hij korrekt is, geen loverboy ,geen snode bedoelingen en niet alleen maar uit is op een verovering, dan is de wereld ok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie zulke leeftijdsverschillen constant om me heen, ook 21 jarige jongens met 14 jarige meisjes. Persoonlijk als jongen snap ik niet helemaal wat deze jongens bezield om ze zo jong uit te zoeken. Ik zie mijzelf nog niet rondlopen met iemand van zo jong maar als ze zich daar fijn bij voelen, zolang het meisje er maar geen last van heeft..

Maar een meisje van 17 is al redelijk volwassen. En als ze er allebei geen moeite mee hebben? Waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me deels bij mijn voorganger(s) aan...

Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die 13 jaar ouder was. Dit was vooraf al gedoemd te mislukken, maar daar moet je zelf achter komen...

Ik luisterde destijds ook niet na wat andere zeiden. En dit zal jouw vriendin ook niet doen. Want ze zal hier ook zelf achter moeten komen, of dat deze relatie toekomst heeft...

En om het maar even ongenuanceerd te zeggen: "Who the f*ck do you think you are!"

En naarmate jij je steeds meer gaat bemoeien met deze relatie. Zal je haar ook steeds meer kwijt raken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze zin in seks heeft met die jongen van 24... Meer niet... Gewoon zijn gang laten gaan... Die meid die gaat ervoor...
Maar ik zou wel een tip willen geven, een beetje slimme meid verovert een jongen, maar doet dat zo dat de jongen denkt dat hij haar verovert, dus probeer dat wel in de gaten te houden... Als een meisje dat niet goed doet, dan heeft de jongen geen respect voor het meisje en dat zou jammer zijn...

vandaar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst, je bent absoluut geen zeurpiet ! Hoe kan je nou een zeurpiet zijn als je bezorgd en beschermend bent voor de veiligheid van iemand anders?

Ik zou het gewoon even aankijken, hoe het gaat. Als het echt serieus is dan kan jij er niet zoveel aandoen. Maar je mag er wel een beetje mee bemoeien om er gewoon achter te komen wat voor jongen het nou echt is, zoals karakter, met wat voor soort mensen hij omgaat. Maar ik zou haar niet constant lastig vallen hierover, anders heb je een kans dat ze je wegduwt. En als hij een goed persoon blijkt, dan laat je het beetje bij beetje gaan. Zodra jij het gevoel hebt, dit zit niet goed, dan grijp je in door het haar te zeggen. De sterkte van jullie vriendschap wordt dan bepaald door hoe zij hierop gaat reageren, want je hebt meisjes die makkelijk hun beste vrienden laten voor een jongen.

Als het voor jouw gevoel echt gewoon een hele verkeerde jongen blijkt te zijn en ze wil niet naar je luisteren, zou ik wel toch even hulp inschakelen..misschien bij der ouders..

Maar de leeftijd van iemand wil niks zeggen, voor mij dan...Ik en mijn vriend verschillen meer dan 5 jaar...mijn moeder schrok zich een hoedje toen ik met hem thuis kwam, maar we hebben haar bewezen dat dit echt serieus is, want we zijn nu al jaren samen..age ain't nothing but a number =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ging op mijn 17e samenwonen met mijn vriend van 26 en we zijn nu 26 jaar getrouwd. dus ik zie heet probleem niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goh wat leuk zeg tja zo kan het ook ;-)