Als vrienden zeggen 'lang niet gezien!' maar zij hebben zelf ook niets laten horen, hoe kun je hierop subtiel reageren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Overlaats had ik dit ook met een vriend van me ik zei zo iets hey kerel lang niet gezien hij zei ja ik jou ook niet.. En toen zei ik zo iets ja we moeten beiden is meer afspreken hij wist zelf ook dat tie niet veel heeft laten horen...

De uitspraak "lang niet gezien!" hoeft helemaal niet verwijtend te zijn, en ook helemaal niet negatief. Om daar dus een subtiel antwoord op te gaan verzinnen, lijkt me overbodig. "Lang niet gezien!" kan juist betekenen dat mensen blij zijn je weer te zien. En het is zelfs mogelijk dat ze met die uitspraak iets bedoelen van "oei, ik had best eens wat eerder iets van me kunnen laten horen". Gewoon zo reageren, wat je op dat moment denkt. En als je het in de toekomst anders wilt, praat dan in de "wij" vorm. Zoiets als: "we moeten elkaar toch eens wat vaker ontmoeten". Zit je altijd goed ;-)

Lang niet gezien. Laat dat voortaan zo blijven.

Áls het al verwijtend word bedoeld, wat ik niet denk dan kan je toch gewoon zeggen: nee,ik jou ook niet, wat leuk je weer te zien! En dat jou ook niet op een vrolijke manier zeggen. Dus niet boos want anders komt er misschien gezeur:-)

Niet op reageren. Als je het wel doet, creeer je jezelf een probleem of schuldgevoel. Als hun zich ook al die tijd niet hebben laten horen, was er ook niet zoveel gemis.

'lang niet gezien!' is beslist geen verwijt. Is in mijn omgeving een normale manier om een praatje te beginnen. Moet je niets achter zoeken.

Ik ken de uitspraak en zeg dan altijd ´m´n telefoon heeft door jou ook niet roodgloeiend staan rinkelen´. De boodschap komt wel aan, maar het klinkt niet onaardig. Ben er nog geen vrienden mee verloren.

(lang niet gezien)nee zeker lang niks gehoord hoe gaat het gozer

gewoon zeggen: jee, inderdaad, jammer hé. Doen we voortaan anders!

Dan zou je kunnen zeggen , ja dat klopt , we hebben inderdaad lang niets meer van elkaar gehoord !

je zegt: ja dat klopt, we hebben elkaar al een tijdje niet gezien. Leuk dat ik je tegen ben gekomen.

dit maak ik ook veel mee ik zou zeggen ja druk druk druk zij hebben dat ws ook dan zeggen ze niets meer .

Lang niet gezien! Het is de manier hoe men het zegt(aan de in- donatie) als men het blij zegt of eerder boos. Vrienden zijn heel belangrijk in je leven. Echte vrienden zijn er voor elkaar als het nu goed gaat of slecht. Persoonlijk als je je goed voelt met je vrienden is dit ok maar als je merkt dat het altijd van de zelfde kant moet komen zijn dit helaas geen vrienden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100